Anonym bruker Skrevet 8. januar 2015 #1 Skrevet 8. januar 2015 Han prater veldig mye, men har svært få forståelige ord. Han sier mamma, pappa, hei, hade, ja, nei, natta og pus. Har mange venner med barn på samme alder, og se snakker allerede i setninger, er mye roligere og kan så mye mer teoretisk enn min gutt. Han er veldig aktiv og utålmodig, så det er et jag å ta han med på noe som helst, da det stort sett ender med gråt og sinne. Der igjen, ser jeg andre på hans alder går pent ved siden av foreldrene og oppfører seg fint. Jeg syns dette er så vanskelig. Jeg vet han hører hva jeg sier og han gir uttrykk for at han forstår alt jeg sier og ber han , men det er språket og den litt vanskelige oppførselen hans jeg et litt bekymret for. Ikke er han noe serlig glad i mat heller, spiser veldig lite variert, så vi har en utfordring der og.. Anonymous poster hash: 026ce...176
Ladybird2014 Skrevet 8. januar 2015 #2 Skrevet 8. januar 2015 Kan vere det går seg til når språket kjem meir på plass. Ikkje unormalt at mangel på språk skapar frustrasjon hjå dei små. Har vore gjennom det same. Hald fram med å vere tålmodig og rolig, så blir det betre etterkvart.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2015 #3 Skrevet 8. januar 2015 Høres ut som gutten min. Anonymous poster hash: fa48d...50c
me_87 Skrevet 8. januar 2015 #4 Skrevet 8. januar 2015 Går han i barnehagè? Sønnen min var også veldig treg med å snakkingen å sa bare 3-4 ord når han nærmet seg 2 år. Så begynte han i barnehage å da ¨kom snakkingen veldig fort på plass! På kontrollen når han var 2,5 år så sa han nesten alle ordene på arket å snakket lange setninger
*SommerFrisk* Skrevet 8. januar 2015 #5 Skrevet 8. januar 2015 Min første var som din. Bare at han ikke var preget. Tenkte på all frustrasjonen. Yngste er nå 2 år. Hun sier alt, forstår alt, synger mange forskjellige sanger og er mye øngre fremme enn broren hennes var. Han var motorisk helt utrolig. tøff og ikke redd for noe. Hun der i mot er mer pyse. .Tenkte aldri at det feilet gutten vår noe. Og tenker at det er fint at hun er langt framme, men ingenting mer enn det. barn er så forskjellige.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2015 #6 Skrevet 8. januar 2015 Ja, han har gått i barnehage fra han var ett år. Han er veldig sosial, "prater" med alle og finnes ikke beskjeden.. Anonymous poster hash: 026ce...176
MarianeA Skrevet 8. januar 2015 #7 Skrevet 8. januar 2015 Jeg kjenner flere barn som ikke pratet særlig forståelig før de var to. Men plutselig kom ordene og setningene og det var nesten over natta.
soleia Skrevet 8. januar 2015 #8 Skrevet 8. januar 2015 Han prater veldig mye, men har svært få forståelige ord. Han sier mamma, pappa, hei, hade, ja, nei, natta og pus. Har mange venner med barn på samme alder, og se snakker allerede i setninger, er mye roligere og kan så mye mer teoretisk enn min gutt. Han er veldig aktiv og utålmodig, så det er et jag å ta han med på noe som helst, da det stort sett ender med gråt og sinne. Der igjen, ser jeg andre på hans alder går pent ved siden av foreldrene og oppfører seg fint. Jeg syns dette er så vanskelig. Jeg vet han hører hva jeg sier og han gir uttrykk for at han forstår alt jeg sier og ber han , men det er språket og den litt vanskelige oppførselen hans jeg et litt bekymret for. Ikke er han noe serlig glad i mat heller, spiser veldig lite variert, så vi har en utfordring der og.. Anonymous poster hash: 026ce...176 Han høyres ikkje spesiellt unormal ut. Nokon er litt tregare enn andre med å snakke. Min eldste var og slik, men så lenge han forstod godt kva vi sa, så var ikkje bhg særleg bekymra. Dei diskuterte med logopeden som var innom i anna ærend, men ho ville ikkje vurdere han før han var 3. Men då han var 3 snakka han bra, og har no større ordforråd enn mange andre på same alder. Ikkje gjekk han fint ved sida av meg som toåring heller, men stakk i veg den vegen han såg noko interessant. Bortsett frå at han framleis er kresen, så er han ein heilt alminneleg 5 åring no.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå