Gå til innhold

Hva er greia m kapselkaffe? Det smaker jo høgg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kapselkaffe er ikke fancy!! Takk meg til presskanne og wilfakvernen min! Kapselkaffe er overpriset, krampaktig skvip!

Anonymous poster hash: 6e55e...787

Amen! Det er smakløs, intetsigende pulverkaffe i fancy innpakning. Nespressos flaggskipforretning på Karl Johan er noe av det mest komiske. I eksklusiv innredning er kapslene utstilt i montre som diamanter. Kaffekjøpet gjøres et stort nummer ut av med uniformskledde ekspeditører som følger deg til døren og høytidelig overrekker deg posen med kapslene du har kjøpt før du går. Det er sinnsykt! Har venninner som syns det er SÅ stas å handle i den butikken. Å gi folk en eksklusiv kundeopplevelse på bakgrunn av et totalt elendig produkt er i beste fall en markedsføringsmessig genistrek.

Anonymous poster hash: 821d7...70e

Skrevet

Vi har moccamaster og kapselmaskin. 

Jeg foretrekker sterk, svart kaffe og da er det bare moccamasteren og presskannen, som funker. Helst maler jeg bønnene selv. Lukten er jo halve opplevelsen :) 

Kapselmaskinen brukes mest til andre typer kaffe (om man kan kalle det kaffe) eller hvis jeg må helle i meg en kopp i en fei.

Etter at diverse kafeer, restauranter og bensinstasjoner byttet ut moccamasteren med fancy kaffemaskiner så drikker jeg ikke kaffe ute lenger. Alt smaker høgg.

Skrevet

Takk for svar! Ønsker meg også en ;) er det en sånn som maler bønnene også? Anonymous poster hash: dda48...34c

Ja, og så er det en melkebeholder, så den lager innmari god kaffe latte og cappuchino:)

Skrevet

Kapselkaffe er ikke fancy!! Takk meg til presskanne og wilfakvernen min! Kapselkaffe er overpriset, krampaktig skvip!

Anonymous poster hash: 6e55e...787

Amen! Det er smakløs, intetsigende pulverkaffe i fancy innpakning. Nespressos flaggskipforretning på Karl Johan er noe av det mest komiske. I eksklusiv innredning er kapslene utstilt i montre som diamanter. Kaffekjøpet gjøres et stort nummer ut av med uniformskledde ekspeditører som følger deg til døren og høytidelig overrekker deg posen med kapslene du har kjøpt før du går. Det er sinnsykt! Har venninner som syns det er SÅ stas å handle i den butikken. Å gi folk en eksklusiv kundeopplevelse på bakgrunn av et totalt elendig produkt er i beste fall en markedsføringsmessig genistrek.

Hæ?? Finnes det en slik butikk?

HAHAHA :D

Jeg har hatt kaffemaskin som maler bønner i 7 år, traktekaffe smaker nesten bare vann, og kapselmaskinene smaker grusomt :P Dyrt blir det også :o

Anonymous poster hash: eb4af...f7a

Skrevet

Elsker min Nespresso Lattissima+.

Det jeg tror mange av dere har gått glipp av er at Nesoresso ikke bare er 1 kaffe.

Det finnes vel kanskje 20 forskjellige typer. Så liker dere ikke den ene er det fremdeles mange andre som kan falle mer i smak.

Anonymous poster hash: c98fe...ad4

Skrevet

Jeg er helt enig med deg vedr den butikken, det er helt komisk hvor selvhøytidelige de er.. Men når det er sagt, Nespresso-kapslene er ikke pulverkaffe! Derimot er det malt kaffe, og som har den fordelen at kaffen ikke kommer i kontakt med luft før brygging, og dermed beholder aromaen langt bedre enn åpna filterkaffe, for eksempel.

Skrevet

Haha :)

Jeg liker bare fancy kaffe og syns Dolce Gusto er konge! :)

Smak og behag!

haha..

når ble dolce gusto fancy kaffe??

Skrevet

lenge leve en ordentlig kaffemaskin som kverner bønner for hver kopp!

Da kan man variere hvilke kaffebønner eller anledning, smak og pris!

I tillegg kan vi steame melk hvis vi har lyst på en latte eller noe annet melkebasert!!

Skrevet

Her i heimen er det bare mannen som drikker kaffe så vi har en tassimo stående på benken til hverdags. Om vi har besøk lager vi presskanne 😊

Om jeg først skal drikke kaffe - som er veldig sjelden, foretrekker jeg god gammeldags svart kaffe 😝

Skrevet

Kapselmskin er jo bare tull, det er jo det samme som posekaffe, bare at maskinen gjør det for deg(varme vannet og blande med pulveret!) En skikkelig god kaffemaskin derimot, som kverner bønner og arealer melk, det er saker det! Anbefaler Siemens eq- 700!! Man får den fra 8-9000! Verdt hver krone!

Anonymous poster hash: 3149b...3ac

Skrevet

Skulle stå steamer melk ;-)

Anonymous poster hash: 3149b...3ac

Skrevet

Ekspertene mener visst at resultatet av slike kapsler blir temmelig likt som smaksresultatet av kaffe laget av en 'bedre' type pulverkaffe. Det tror jeg jeg kan si meg enig i. Det blir dessuten endel billigere om man har et glass pulverkaffe for slike kopper i farta, om ikke smaken er det viktigste.

Og det er ikke milevid forskjell i kvalitet i smak fra de 50 variantene, eller hva det er. Bare et dumt salgstriks. Folk vil bli lurt, slik hun over som tror hun "bare drikker fancy kaffe".  :sjokkert:

Anonymous poster hash: 1bb03...97c
Skrevet

Elsker min Nespresso Lattissima+.

Det jeg tror mange av dere har gått glipp av er at Nesoresso ikke bare er 1 kaffe.

Det finnes vel kanskje 20 forskjellige typer. Så liker dere ikke den ene er det fremdeles mange andre som kan falle mer i smak.

Anonymous poster hash: c98fe...ad4

Åh nei du, tror mine kapselgale venner har servert meg alle farger som finnes. Det er og blir PULVERkaffe med null aroma. Det hjelper ikke å pynte på med ulike smakstoffer.

Skrevet

Kaffe smaker høgg! Uansett hvilken type. 

Anonymous poster hash: 89ed3...bf4

Helt enig men vi er få som tenker det.

Mannen kjøpte en Tassimo og er veldig fornøyd. Siden han er den eneste i huset som drikker kaffe blir det jo gjerne bare én kopp om morgen og da er det minst jobb å slenge inn en kapsel. Har vi gjester har jeg selvsagt en kaffetrakter, å lage 6 kapselkaffe betyr at det blir ventetid og ikke alle kan få samtidig.

Akkurat sånn gjør vi det også, bare at jeg lager presskannekaffe når jeg får gjester for jeg klarte aldri å huske hvor mye kaffe man måtte ha oppi den hersens trakteren. Mannen drikker kaffe og er fornøyd med kapselmaskinen sin.

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Vi har moccamaster og kapselmaskin. 

Jeg foretrekker sterk, svart kaffe og da er det bare moccamasteren og presskannen, som funker. Helst maler jeg bønnene selv. Lukten er jo halve opplevelsen :)

Kapselmaskinen brukes mest til andre typer kaffe (om man kan kalle det kaffe) eller hvis jeg må helle i meg en kopp i en fei.

Etter at diverse kafeer, restauranter og bensinstasjoner byttet ut moccamasteren med fancy kaffemaskiner så drikker jeg ikke kaffe ute lenger. Alt smaker høgg.

Jeg er helt enig med deg!  Hjemmekaffe fra en riktig god kaffetrakter eller presskanne laget på nymalte bønner gjerne tilpasset det man drikker kaffen til, slår kaffemaskiner av alle slag langt ned i støvlene.  

Skrevet

Vi har moccamaster, presskanne, Tassimo og nespresso. Nespresso er min favoritt! Malte kaffebønner er godt, men hvem gidder?

Skrevet

Nespresso er ikke pulverkaffe! Men Dolce Gusto og de greiene der er ikke skikkelig kaffe. Viktig med Nespresso er jo å ikke ha i for mye vann, men holde seg til espressostørrelse. Jeg synes den er god hvis man velger de sterke typene. Hater traktekaffe, for noe skvip! Moccamaster er etter min mening virkelig oppskrytt.

Anonymous poster hash: 496d3...f39

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...