Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #1 Skrevet 7. januar 2015 Hvorfor i all verden betale så mye for en fancy variant av pulverkaffe? Det er jo virkelig ikke godt. Får stadig nespresso ol hos venner. Nitriste greier. Anonymous poster hash: 821d7...70e
Mamma_til_2 Skrevet 7. januar 2015 #2 Skrevet 7. januar 2015 Det kommer ann på hvilken kaffe vennene dine bruker, og hvilken maskin de har.
Gustav Klitt Skrevet 7. januar 2015 #3 Skrevet 7. januar 2015 Hør, hør! Smakløst skvip med ekkelt skum på toppen. Og NEI, de maskinene som lager uten skum er heller ikke bra nok. Takke meg til min Mocca Master, jeg gleder meg allerede til å trakte og drikke i morgen
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 7. januar 2015 #4 Skrevet 7. januar 2015 Enig! Men så liker jeg ikke annen fancy kaffe heller. Kaffe for meg er svart kaffe.
mamma_bergen Skrevet 7. januar 2015 #5 Skrevet 7. januar 2015 Jeg er enig, jeg har smakt endel, men liker vanlig kaffe best De andre smaker vann, melk eller bare rart
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #6 Skrevet 7. januar 2015 Kaffe smaker høgg! Uansett hvilken type. Anonymous poster hash: 89ed3...bf4
Isola&Lille+julegave Skrevet 7. januar 2015 #7 Skrevet 7. januar 2015 Haha Jeg liker bare fancy kaffe og syns Dolce Gusto er konge! Smak og behag!
Preggie Skrevet 7. januar 2015 #8 Skrevet 7. januar 2015 Vi har hatt kapselmaskin i noen år, og jeg har nesten sluttet å drikke kaffe. Så kjøpte vi oss en skikkelig kaffemaskin, som vi fyller med kaffebønner etc. og det er ett hav av forskjell! Nå nyter jeg kaffen min! Men det var en investering....
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #9 Skrevet 7. januar 2015 Hvilken kaffemaskin kjøpte du? Anonymous poster hash: dda48...34c
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #10 Skrevet 7. januar 2015 Elsker min helautomatiske Delongi <3 Anonymous poster hash: db967...95a
Preggie Skrevet 7. januar 2015 #11 Skrevet 7. januar 2015 Hvilken kaffemaskin kjøpte du? Anonymous poster hash: dda48...34c En fra Bosch. Fant en på supertilbud, hadde før kostet 12 000 men fikk den til 7000.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #12 Skrevet 7. januar 2015 Takk for svar! Ønsker meg også en er det en sånn som maler bønnene også? 😊 Anonymous poster hash: dda48...34c
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #13 Skrevet 7. januar 2015 Haha Jeg liker bare fancy kaffe og syns Dolce Gusto er konge! Smak og behag! Dolce gusto er ikke fancy. Kapselkaffe er omtrent så lite fancy som det blir. Nykverna (gjerne håndkvern) etiopisk lysbrent kaffe laget en og en kopp på v60 derimot, det er ekte kaffesnobberi Anonymous poster hash: befd6...dfc
Gjest ronja røverdatter Skrevet 7. januar 2015 #14 Skrevet 7. januar 2015 Kapselkaffe er langt fra verdens beste kaffe. Den har bare en fordel, og det er at det er fort å lage en kopp når man bare skal ha en kopp. Jeg synes forresten at de maskinene som maler bønner eller som man bruker malt kaffe i, er nesten like dårlige. Har enda ikke fått god kaffe fra en sånn maskin. Den har et ørlite hakke bedre enn kapselkaffe, men ikke mer heller.
Høstduft Skrevet 7. januar 2015 #15 Skrevet 7. januar 2015 Her er det mannen som drikker kaffe, og han er seriøst sykt nøye på kaffen. Ferske bønner og en skikkelig maskin er et must. Den siste maskinen han kjøpte er en hinsides dyr sak, type kaffebarmaskin. Kverner bønnene først, fyller pulveret i en sak, presser kaffen sammen med et visst trykk og tar tiden mens kaffen trekker. Alt for omfattende til at jeg som ikke drikker kaffe selv skal orke å stå med dette når jeg har besøk. For ikke å snakke om når vi har flere gjester. Derfor kjøpte jeg en tassimo selv, som ungene bruker til kakao og te enkelt når det kommer besøk, og kaffen er grei nok.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #16 Skrevet 7. januar 2015 Ah, nå ble jeg oppriktig glad for at det var flere som meg. Så innmari nedtur å bli tilbudt Nespresso 😱 etter en bedre treretters middag. Hvor ble det av presskannene og mocca masterne? Det verste er jo at de fleste jeg kjenner heiv ut disse tingene og erstattet m kapselhelvete KUN fordi det var en ny kul greie å ha på kjøkkenbenken. Anonymous poster hash: 821d7...70e
Mia_73 Skrevet 8. januar 2015 #18 Skrevet 8. januar 2015 Kaffe smaker høgg! Uansett hvilken type. Anonymous poster hash: 89ed3...bf4 Helt enig men vi er få som tenker det. Mannen kjøpte en Tassimo og er veldig fornøyd. Siden han er den eneste i huset som drikker kaffe blir det jo gjerne bare én kopp om morgen og da er det minst jobb å slenge inn en kapsel. Har vi gjester har jeg selvsagt en kaffetrakter, å lage 6 kapselkaffe betyr at det blir ventetid og ikke alle kan få samtidig.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2015 #19 Skrevet 8. januar 2015 Hahaha, elsker min nespresso og kapselkaffe. Synes de er gode og superenkle Anonymous poster hash: 9515c...98b
*SommerFrisk* Skrevet 8. januar 2015 #20 Skrevet 8. januar 2015 Har ikke kapselmaskin, men en kaffemaskin til hele bønner. Traktekaffe duger sjeldent her. kun på besøk og aldri hjemme.elsker nykvernet bønner!
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2015 #21 Skrevet 8. januar 2015 Ler av folk som er dumme nok til kapselgreiene. Anonymous poster hash: 1bb03...97c
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2015 #22 Skrevet 8. januar 2015 Kapselkaffe er ikke fancy!! Takk meg til presskanne og wilfakvernen min! Kapselkaffe er overpriset, krampaktig skvip! Anonymous poster hash: 6e55e...787
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2015 #23 Skrevet 8. januar 2015 Alt er jo en smaksak. Vi har en råflott kaffimaskin på jobb som maler bønner osv. Men fortsatt er det flere ansatte som foretrekke vanlig traktekaffe. Jeg liker alle typer kaffe, men liker den sterk og ofte så synest jeg traktekaffen en får servert på besøk og i selskaper er alt for svak og smaker utvannet. Nespresso er i alle fall fyldig i smaken. Anonymous poster hash: eb978...db7
soleia Skrevet 8. januar 2015 #24 Skrevet 8. januar 2015 Vi drikk mykje meir kaffi no etter at vi fekk kaffimaskin som mel bønner og lettvindt lagar ein og ein kopp. Men eigentleg likar eg traktekaffi minst like godt. Synes og det er styrete når mannen absolutt skal lage ein og ein kopp i staden for å setje på traktaren når vi har besøk. Han likar best den nymalte. Kapselkaffi er dyrt og mindre godt.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2015 #25 Skrevet 8. januar 2015 Kaffe smaker høgg! Uansett hvilken type. Anonymous poster hash: 89ed3...bf4 Helt enig men vi er få som tenker det. Mannen kjøpte en Tassimo og er veldig fornøyd. Siden han er den eneste i huset som drikker kaffe blir det jo gjerne bare én kopp om morgen og da er det minst jobb å slenge inn en kapsel. Har vi gjester har jeg selvsagt en kaffetrakter, å lage 6 kapselkaffe betyr at det blir ventetid og ikke alle kan få samtidig. Du har skjønt det! Jeg har vært i selskap hvor vertinna lagde kapselkaffe til 15 stk! Og spurte selvsagt alle hvilken type de ville ha før hver kopp, så hele opplegget ble jo bare stress og langtekkelig. Førstemann var ferdig med sin kaffe når sistemann fikk. Så mye hyggeligere det hadde vært å sette to rause presskanner m nykvernet kaffe på bordet. Anonymous poster hash: 821d7...70e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå