Gå til innhold

Noen som har hatt lungebetennelse uten feber?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vil fortelle om allmenntilstanden?

Jeg mistenker at jeg har fått lungebetennelse, men siden jeg ikke har feber og ellers er oppegående, så får jeg meg ikke til å gå til legen. Jeg har vært dårlig i over en uke, men smerten varierer veldig fra dag til dag. På mandag var jeg nesten helt ok, og jeg tenkte vel at jeg var nær 100% igjen, men idag kom smertene plutselig tilbake ved middagstider, og nå føler jeg meg kun 20% bra i forhold til mandag.

Symptomene stemmer på lungebetennelse, men jeg føler meg likevel ikke "syk nok", siden jeg alltid har trodd at lungebetennelse er ensbetydende med å være sengeliggande med feber, og at det skulle være mye vondere.

(Jeg opplevde nyrebekkenbetennelse som mye verre enn dette feks)

Noen som har noen feberfri opplevelser med dette å dele?

Anonymous poster hash: 98b3d...e9c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du burde vel dra til legen og få sjekket OM du har lungebetennelse eller bare en forkjølelse.

Anonymous poster hash: bba9c...cb0

Skrevet

Du burde vel dra til legen og få sjekket OM du har lungebetennelse eller bare en forkjølelse.

Anonymous poster hash: bba9c...cb0

Jeg er ikke forkjølet...(-det er ingenting i veien med halsen foruten kløe).

Hi

Skrevet

Ja, 3-4 ganger (atypisk lungebetennelse).

Skrevet

Har du lyst til å dele noe mer? :-)

Var du lenge syk? Hvor smertefullt opplevde du det på en skala fra 1-10 (-der fødsel er 10)?

Skrevet

Har du lyst til å dele noe mer? :-)

Var du lenge syk? Hvor smertefullt opplevde du det på en skala fra 1-10 (-der fødsel er 10)?

Det har variert litt, men var veldig sikker på at det var lungebetennelse i samtlige av tilfellene. Konstant tørrhoste, brakk meg flere ganger daglig + smerter i brystet på grunn av brist (på grunn av hostingen). Ikke smertefullt før jeg bristet, men helt klart slitsomt.

Skrevet

Takk beef sister! :-)

Jeg har smerter i brystet når jeg puster dypt, hoster eller beveger meg, så mistanken er ganske sterk. :-/

Ringer legekontoret imorgen og hører hva de sier.

Jeg er en sånn som aldri ser eller høres spesielt syk ut, så det hadde vært greit å få det dokumentert for en gangs skyld, og ikke minst få medisiner slik jeg blir 100% igjen. (Jeg er sjeldent syk)

Skrevet

Mamma hadde det, men hun får sjelden feber ved infeksjoner.

Da hun kom til lege hadde hun crp på nesten 300 og ble lagt inn med intravenøs antibiotika.

Anonymous poster hash: 1936c...3c6

Skrevet

Takk beef sister! :-)

Jeg har smerter i brystet når jeg puster dypt, hoster eller beveger meg, så mistanken er ganske sterk. :-/

Ringer legekontoret imorgen og hører hva de sier.

Jeg er en sånn som aldri ser eller høres spesielt syk ut, så det hadde vært greit å få det dokumentert for en gangs skyld, og ikke minst få medisiner slik jeg blir 100% igjen. (Jeg er sjeldent syk)

Atypisk lungebetennelse påvises ved hjelp av blodprøve. Lykke til og god bedring!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...