Gå til innhold

3-åring som ikke vil hjem fra bhg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en herlig, blid, aktiv og vilter gutt på 3 år som stortrives i bhg 😃 Jeg er alene med ham. Men problemet er at han ofte ikke vil hjem. Han kommer og møter meg, er glad for å se meg, men så "stikker han av", løpet rundt, leker videre. Hvordan håndtere dette? Det er ikke vanskelig å få ham med meg hvis vi skal noe annet, på besøk, til besteforeldrene, ol. Er det rett og slett for kjedelig hjemme? Er jeg ikke streng nok?

Anonymous poster hash: adbb1...9a2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en herlig, blid, aktiv og vilter gutt på 3 år som stortrives i bhg Jeg er alene med ham. Men problemet er at han ofte ikke vil hjem. Han kommer og møter meg, er glad for å se meg, men så "stikker han av", løpet rundt, leker videre. Hvordan håndtere dette? Det er ikke vanskelig å få ham med meg hvis vi skal noe annet, på besøk, til besteforeldrene, ol. Er det rett og slett for kjedelig hjemme? Er jeg ikke streng nok?

Det er helt normalt :)

Hilsen barnehageansatt

Anonymous poster hash: d37db...db9

Skrevet

Det gjør min også.

Anonymous poster hash: de4ee...a3b

Skrevet

Dersom du sliter med å få med deg en treåring ut av barnehagen har du STORE utfordringer i vente!

Skrevet

Dersom du sliter med å få med deg en treåring ut av barnehagen har du STORE utfordringer i vente!

Lurer litt på hvilke prakteksemplar du har... sover hele natten fra de er babyer pga god oppdragelse og aldri protester fra en treåring?

Så heldig du er 😊

Anonymous poster hash: e0447...267

Skrevet

Det er helt NORMALT, og det går over. Du trenger legge dystre fremtidsutsikter på en helt normal fase!!!

Anonymous poster hash: 54a40...57c

Skrevet

Lurer litt på hvilke prakteksemplar du har... sover hele natten fra de er babyer pga god oppdragelse og aldri protester fra en treåring?

Så heldig du er 😊

Sånn er mine (nesten) foreløpig, er ikke god oppdragelse men gode gener fra far sin side😄 HI, det er helt normalt, de skal være sånn er periode. Det går over😄 Her om dagen hang toåringen min ut av bilen mens hun ropte på hjelp fordi mamma var så slem😁
Skrevet

Personangrep og sitater av dette er slettet.

Kira

Skrevet

Det er helt NORMALT, og det går over. Du trenger legge dystre fremtidsutsikter på en helt normal fase!!!

Anonymous poster hash: 54a40...57c

Selvfølgelig er det normalt!!! De fleste oppegående mennesker skjønner da det. Når man ser på det som et problem, ja da har man lagt lista for hva som er problematisk ganske lavt.

Skrevet

Så heldig du er

Protester fra 3-åringer er NORMALT, ikke et problem.

At barna mine har sovet natten gjennom fra de var veldig små her vel ikke akkurat med oppdragelse å gjøre (ordla meg litt feil), men det har mye med rutiner og vaner å gjøre. Det er ikke så mye som skal til for å legge til rette for gode rutiner, og det kan man begynne med veldig tidlig. De som ikke klarer eller prøver det vil protestere og si at man ikke kan gi så små rutiner, men de som prøver og ser at det går (som meg) , er uenige. (Og selvsagt finnes det sikkert unger som det ikke nytter å få inn i en rutine....)

Skrevet

Får høre det av ungene hvertfall et par ganger i uka at "ååhhh, du skulle ikke komme enda. Jeg er ikke ferdig med å leke. Vi får jo nesten ikke vært noe i barnehagen, jooo!"

Og dette er som regel de dagene jeg stresser for å rekke frem før bhg stenger og de har vært der siden kl 7 og jeg har superdårlig samvittighet.. Da vet jeg at de koser seg i bhg iallefall :)

Skrevet

Det er helt normalt og blir lettere hvis du viser nulltoleranse for det og ikke lar h*n holde på. Barna maser ofte etter mamma og pappa, men når de endelig kommer så skal de ikke vise at de har lengtet i alle fall!

Skrevet

Takk for svar alle sammen.

Ja, jeg tenkte egentlig ikke at det var hverken unormalt eller urovekkende, mer at jeg ønsket råd ift hvordan best mulig håndtere det. Så deg er egentlig å være konsekvent som er svaret. Jeg prøver det, men når han stikker av langt innover i bhg, blir det liksom å gå å hente ham da... Men kanskje han etterhvert kommer når jeg sier det tydelig når jeg har hentet ham nok ganger?

HI

Skrevet

Kunne ønske min fireåring var sånn innimellom, hun vil alltid hjem. Tenker at hun ikke trives.

Anonymous poster hash: 480a9...7ac

Skrevet

Mine 3 ville ikke bli med da jeg kom 'sent' og hentet. Kom jeg tidlig ble de med med en gang. De følte seg spesielle da jeg kom tidlig og mange ble misunnelige. Kom jeg sent var de pædde sure og protesterte på sin måte ved ikke å samarbeide. Prøv å hente litt før? Lever før om morgenen også.

Anonymous poster hash: f1f52...b03

Skrevet

Mine 3 ville ikke bli med da jeg kom 'sent' og hentet. Kom jeg tidlig ble de med med en gang. De følte seg spesielle da jeg kom tidlig og mange ble misunnelige. Kom jeg sent var de pædde sure og protesterte på sin måte ved ikke å samarbeide. Prøv å hente litt før? Lever før om morgenen også.

Jeg leverer kl 6.45, henter så tidlig jeg kan, ca 15.15/15.30. Av og til senere, eller tidligere hvis jeg har fri og han er i bhg. Ikke noe forskjell. Mulig at han merker det med å bli hentet tidlig bedre når han er litt eldre?

Skrevet

Det gjør 1-åringen vår og ;) Han krabber i full fart bort mens han ler, og aller helst under et bord ellet noe så det er vanskeligere å få tak i han. Men sier jeg da "mamma drar nå så hadet", så kommer han :)

Anonymous poster hash: 22936...f8c

Skrevet

Jeg leverer kl 6.45, henter så tidlig jeg kan, ca 15.15/15.30. Av og til senere, eller tidligere hvis jeg har fri og han er i bhg. Ikke noe forskjell. Mulig at han merker det med å bli hentet tidlig bedre når han er litt eldre?

Kjenner meg litt igjen her, bortsett fra at han ikke virker sur om vi henter sent, bare opptatt med sitt. Om vi henter før de er ferdige med fruktmåltidet (dvs ca 14.45) så jubler han og blir villig med oss.

Jeg har tenkt at det er fordi han ikke er så glad i å sitte stille ved bordet, men det kan jo være noe med det personen over her sier også.

Anonymous poster hash: 5c350...f69

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...