Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #1 Skrevet 7. januar 2015 Har lest en god del av slanke / vekt / mat trådene her i det siste. Og lurer virkelig på om så mange er så kunnskapsløse om mat som det virker som? Kan jeg spise dette? Er dette godt for meg når jeg skal ned i vekt osv. Hvor vanskelig kan det være å sette seg inn i hva mat egentlig inneholder? Og det er jo et hav av apper hvor man kan registrere alt fra mat til trening. Lurer mest på hvordan man tror man skal lykkes når man hverken har kunnskap eller en plan... Det er så hjelpeløst at det nesten blir komisk. Hva med å bruke noen timer for å lese seg opp hvis det er viktig? Anonymous poster hash: 5fe39...97f
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #2 Skrevet 7. januar 2015 Det er godt du kan more deg, men det er neimen ikke så lett!! Statens kostholdsråd sier en ting, Enkelte leger sier noe helt annet. Det er lavkarbo, grovkarbo, kalorier og fett. Jeg snakker daglig med ernæringsfysiolog, er høyt utdannet, følger mer på forskning, og likevel blir jeg forvirret. Så jeg satser på det alle er enige om. Og det er lite sukker og hvitt mel, rene proteinkilder og grønnsaker. Men når du samme dagen leser at du bør drikke helmelk og spise fløte, og at sy bør ha magre meleriprodukter, så er det vanskelig å vite hvem man skal tro på .. Anonymous poster hash: 5320b...aec
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #3 Skrevet 7. januar 2015 Det er overhodet ikke enkelt å sette seg inn i denne jungelen av mat! De fleste av oss er ikke utdannet innen dette,så vi plukker opp tips her og der,og den ene dagen er det slik og den andre dager er det slik. Om man virkelig vil gå ned i vekt og trenger å gå ned i vekt,ja da kan jeg skjønne at det er drita vanskelig å skulle finne veien i denne tette jungelen av svada og sannheter! Anonymous poster hash: 09194...066
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #4 Skrevet 7. januar 2015 Men da må man jo bestemme seg for en retning, og sette seg inn i det. Jeg vet at det ikke er enkelt, jeg har på trass, vilje og med en stor dose vilje til å lese seg opp gått ned ca 50 kg. Slanking er så vanskelig og så lett at man må ha kontroll på inntak, og vite at det er lavere enn forbruk. Og det minste man kan gjøre da er å ha en oversikt over hvor mange kcal man putter i seg... Jeg har selv spist lavkarbo som mange forakter, og heller ikke der kan man rulle seg rundt i en liter baconfett og satse på at man går ned. Det å ta seg tid til å finne ut hva mat faktisk inneholder er nødvendig uansett hvilket kosthold man velger. Og gidder man ikke det kan man ikke forvente at set skal lykkes Anonymous poster hash: 5fe39...97f
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #5 Skrevet 7. januar 2015 Men da må man jo bestemme seg for en retning, og sette seg inn i det. Jeg vet at det ikke er enkelt, jeg har på trass, vilje og med en stor dose vilje til å lese seg opp gått ned ca 50 kg. Slanking er så vanskelig og så lett at man må ha kontroll på inntak, og vite at det er lavere enn forbruk. Og det minste man kan gjøre da er å ha en oversikt over hvor mange kcal man putter i seg... Jeg har selv spist lavkarbo som mange forakter, og heller ikke der kan man rulle seg rundt i en liter baconfett og satse på at man går ned. Det å ta seg tid til å finne ut hva mat faktisk inneholder er nødvendig uansett hvilket kosthold man velger. Og gidder man ikke det kan man ikke forvente at set skal lykkes Anonymous poster hash: 5fe39...97f 50 kg er jo helt rått! Gratulerer!! Likevel synes jeg du dømmer andre ganske hardt her. Folk er forskjellige, og det er ikke alle som har den traseen som du har! Det er flere faktorer enn bare viljestyrke som er involvert også.. Veldig mange vet egentlig hva som skal til, men de klarer ikke å gjennomføre det. Søvnmønster, jobbsituasjon, familieforhold, psykisk helse.. Dette er bare en liten del. Det er faktisk ikke så enkelt at man må forbrenne mer enn man inntar. Regnestykket er for mange veldig mye større enn det.. Noen har lite kunnskap, noen er bare usikre på seg selv, og stoler ikke på at de vet det de egentlig vet. Anonymous poster hash: 5320b...aec
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 7. januar 2015 #6 Skrevet 7. januar 2015 Men da må man jo bestemme seg for en retning, og sette seg inn i det. Jeg vet at det ikke er enkelt, jeg har på trass, vilje og med en stor dose vilje til å lese seg opp gått ned ca 50 kg. Slanking er så vanskelig og så lett at man må ha kontroll på inntak, og vite at det er lavere enn forbruk. Og det minste man kan gjøre da er å ha en oversikt over hvor mange kcal man putter i seg... Jeg har selv spist lavkarbo som mange forakter, og heller ikke der kan man rulle seg rundt i en liter baconfett og satse på at man går ned. Det å ta seg tid til å finne ut hva mat faktisk inneholder er nødvendig uansett hvilket kosthold man velger. Og gidder man ikke det kan man ikke forvente at set skal lykkesAnonymous poster hash: 5fe39...97f 50 kg er jo helt rått! Gratulerer!! Likevel synes jeg du dømmer andre ganske hardt her. Folk er forskjellige, og det er ikke alle som har den traseen som du har! Det er flere faktorer enn bare viljestyrke som er involvert også.. Veldig mange vet egentlig hva som skal til, men de klarer ikke å gjennomføre det. Søvnmønster, jobbsituasjon, familieforhold, psykisk helse.. Dette er bare en liten del. Det er faktisk ikke så enkelt at man må forbrenne mer enn man inntar. Regnestykket er for mange veldig mye større enn det.. Noen har lite kunnskap, noen er bare usikre på seg selv, og stoler ikke på at de vet det de egentlig vet. Anonymous poster hash: 5320b...aec Nå er du usaklig. For å gå ned i vekt må man forbrenne mer enn hva man putter inn. Samme om det er feitkarbo, grovfett eller hva man nå kaller det. Psykisk helse, familie etc har ingenting med saken å gjøre når folk lurer på om å spise 14 knekkebrød om dagen er en god måte å gå ned i vekt på.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #7 Skrevet 7. januar 2015 Herlighet for et dømmende og negativt innlegg..Hva skal man si? Gratulerer med vekttapet? Men tror du mistet humøret sammen med fettet.. En plass må man begynne, så hvorfor ikke her inne? Det er jo egentlig genialt, man sparer tid og kan få tilbakemld fra mange som har forskjellige erfaringer Anonymous poster hash: 20b27...72b
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #8 Skrevet 7. januar 2015 Selvfølgelig generaliserer jeg her, og jeg vet at mennesker reagerer ulikt på forskjellig type kost. Jeg ville f.eks gått mye saktere ned ved å spise lite kcal og mye karbohydrater, da kroppen min reagerer dårlig på det. Men jeg ville hatt nedgang uansett Men for 90 % så vil det hjelpe å kutte matinntaket, og få kontroll på hva man spiser. Og har man en plan så ryker man ikke så lett på de smellene du snakker om. Og jeg sier ikke at det er lett, men at jeg blir utrolig overrasket over hvor lite kunnskap mange har, og velger å tilegne seg Anonymous poster hash: 5fe39...97f
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #9 Skrevet 7. januar 2015 Herlighet for et dømmende og negativt innlegg..Hva skal man si? Gratulerer med vekttapet? Men tror du mistet humøret sammen med fettet.. En plass må man begynne, så hvorfor ikke her inne? Det er jo egentlig genialt, man sparer tid og kan få tilbakemld fra mange som har forskjellige erfaringer Anonymous poster hash: 20b27...72b Det er jo ikke det, men når noen tror at man går ned på enkelte av menyene som har blitt lagt frem her, så er det jo bare tragisk. Ikke så sur, men i humør for å være ærlig 😉 Anonymous poster hash: 5fe39...97f
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #10 Skrevet 7. januar 2015 Herlighet for et dømmende og negativt innlegg..Hva skal man si? Gratulerer med vekttapet? Men tror du mistet humøret sammen med fettet.. En plass må man begynne, så hvorfor ikke her inne? Det er jo egentlig genialt, man sparer tid og kan få tilbakemld fra mange som har forskjellige erfaringer Anonymous poster hash: 20b27...72b Det er jo ikke det, men når noen tror at man går ned på enkelte av menyene som har blitt lagt frem her, så er det jo bare tragisk. Ikke så sur, men i humør for å være ærlig Anonymous poster hash: 5fe39...97f Selvsagt er ikke alt her like bra og lurt, men jeg reagerer på hvordan du ordlegger deg. Du generaliserer mye og kaller egentlig alle med spørsmål om vekt og mat kunnskapsløse.. Hvorfor er det tåpelig å spørre her inne? Og hvorfor er spørsmålene feil? Man kan være ærlig uten å fremstå som en sur padde vet du.. Anonymous poster hash: 20b27...72b
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #11 Skrevet 7. januar 2015 Herlighet for et dømmende og negativt innlegg..Hva skal man si? Gratulerer med vekttapet? Men tror du mistet humøret sammen med fettet.. En plass må man begynne, så hvorfor ikke her inne? Det er jo egentlig genialt, man sparer tid og kan få tilbakemld fra mange som har forskjellige erfaringer Anonymous poster hash: 20b27...72b Det er jo ikke det, men når noen tror at man går ned på enkelte av menyene som har blitt lagt frem her, så er det jo bare tragisk. Ikke så sur, men i humør for å være ærlig Anonymous poster hash: 5fe39...97f Selvsagt er ikke alt her like bra og lurt, men jeg reagerer på hvordan du ordlegger deg. Du generaliserer mye og kaller egentlig alle med spørsmål om vekt og mat kunnskapsløse.. Hvorfor er det tåpelig å spørre her inne? Og hvorfor er spørsmålene feil? Man kan være ærlig uten å fremstå som en sur padde vet du.. Anonymous poster hash: 20b27...72b Gamle kjerringer trives med å være sure padder innimellom 😉 Neida, men det jeg reagerer på er en så grunnleggende mangel på kunnskap om hva det man putter i munnen egentlig inneholder. Og det overrasker meg at det finnes så mange som ikke har satt seg inn i noe som helst. Og tror det er lurt å shoppe litt fra forskjellige kosthold, og tror det vil lykkes. Og jeg tror vel at man får litt bedre innsikt av å lese en bok, eller oppsøke en seriøs side for kosthold / trening. Dette er tross alt Dib, stedet for stor underholdning, men kanskje ikke stedet for å finne mest fakta 😊 Anonymous poster hash: 5fe39...97f
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #12 Skrevet 7. januar 2015 Klarer ikke se forbi den ekle tonen din i hi! Folk spør jo her for å tilegne seg kunnskap! For å få noen erfaringsbaserte tips og råd! Det betyr ikke at de ikke velger å undersøke videre andre plasser! Dib er en fin plass å begynne! Og kom ned i fra den høye hesten din, du vet ikke alt i verden du heller! Noen velger å vite mye om slanking, andre er mer interessert i å lese om mer spennende ting! Anonymous poster hash: 4ef7f...360
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #13 Skrevet 7. januar 2015 Har lest en god del av slanke / vekt / mat trådene her i det siste. Og lurer virkelig på om så mange er så kunnskapsløse om mat som det virker som? Kan jeg spise dette? Er dette godt for meg når jeg skal ned i vekt osv. Hvor vanskelig kan det være å sette seg inn i hva mat egentlig inneholder? Og det er jo et hav av apper hvor man kan registrere alt fra mat til trening. Lurer mest på hvordan man tror man skal lykkes når man hverken har kunnskap eller en plan... Det er så hjelpeløst at det nesten blir komisk. Hva med å bruke noen timer for å lese seg opp hvis det er viktig? Anonymous poster hash: 5fe39...97f Det er et hav av informasjon der ute, og det kan være vanskelig å sile ut hva som er bra og hva som er dårlig. Selv om folk spør om ting her inne, så betyr det ikke at de ikke har lest seg opp og har mye informasjon om emnet. Noen ganger så er det bare greit å få høre andres erfaringer om ting. Ddet hjelper ikke med en million forskjellige apper så lenge jeg ikke har telefon som støtter det. At du synes det er hjelpesløst får du stå for. Hyggelig er du i hvert fall ikke Anonymous poster hash: 1875d...a0c
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #14 Skrevet 7. januar 2015 Joda, jeg er ganske hyggelig av meg. Men sannheten kan være noe dritt, og ikke spesielt hyggelig å få høre... Anonymous poster hash: 5fe39...97f
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #15 Skrevet 7. januar 2015 Joda, jeg er ganske hyggelig av meg. Men sannheten kan være noe dritt, og ikke spesielt hyggelig å få høre... Anonymous poster hash: 5fe39...97f Hehe, du tuller nå..Forstår du virkelig ikke at "sannheten" kan formidles på forskjellige måter?... Anonymous poster hash: 20b27...72b
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #16 Skrevet 7. januar 2015 Og forresten, har du ikke en tlf som støtter apper, så finn en nettside å registrere alt på da. Myfitnesspal har en helt super side i tillegg til appen. Det er jo bare å finne løsninger på sånne små problemer. Anonymous poster hash: 5fe39...97f
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #17 Skrevet 7. januar 2015 Joda, jeg er ganske hyggelig av meg. Men sannheten kan være noe dritt, og ikke spesielt hyggelig å få høre... Anonymous poster hash: 5fe39...97f Oioioioi... ta deg en bolle! Anonymous poster hash: 4ef7f...360
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #18 Skrevet 7. januar 2015 Joda, jeg er ganske hyggelig av meg. Men sannheten kan være noe dritt, og ikke spesielt hyggelig å få høre... Anonymous poster hash: 5fe39...97f Hehe, du tuller nå..Forstår du virkelig ikke at "sannheten" kan formidles på forskjellige måter?... Anonymous poster hash: 20b27...72b Jo, var det noe med med det innlegget som sa at jeg ikke forstår det? Anonymous poster hash: 5fe39...97f
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #19 Skrevet 7. januar 2015 Joda, jeg er ganske hyggelig av meg. Men sannheten kan være noe dritt, og ikke spesielt hyggelig å få høre... Anonymous poster hash: 5fe39...97f Oioioioi... ta deg en bolle! Anonymous poster hash: 4ef7f...360 Nei takk, det er en av de tingene det ikke er spesielt lurt å spise når man forsøker å ha et fornuftig kosthold. Anonymous poster hash: 5fe39...97f
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #20 Skrevet 7. januar 2015 Joda, jeg er ganske hyggelig av meg. Men sannheten kan være noe dritt, og ikke spesielt hyggelig å få høre... Anonymous poster hash: 5fe39...97f Oioioioi... ta deg en bolle! Anonymous poster hash: 4ef7f...360 Nei takk, det er en av de tingene det ikke er spesielt lurt å spise når man forsøker å ha et fornuftig kosthold. Anonymous poster hash: 5fe39...97f Haha, du fremstår bare dummere og dummere! Er fettcellene du skulle forbrenne, ikke hjernecellene!😄 Anonymous poster hash: 4ef7f...360
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #21 Skrevet 7. januar 2015 Joda, jeg er ganske hyggelig av meg. Men sannheten kan være noe dritt, og ikke spesielt hyggelig å få høre... Anonymous poster hash: 5fe39...97f Ja jøss, du er kjempehyggelig.......... Sannheten har du ikke peiling på Anonymous poster hash: 1875d...a0c
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #22 Skrevet 7. januar 2015 Og forresten, har du ikke en tlf som støtter apper, så finn en nettside å registrere alt på da. Myfitnesspal har en helt super side i tillegg til appen. Det er jo bare å finne løsninger på sånne små problemer. Anonymous poster hash: 5fe39...97f Har jeg sagt at det er noe problem, jeg har ikke behov for å laste ned apper på pc'en heller. Klarer meg utmerket uten Anonymous poster hash: 1875d...a0c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå