Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #1 Skrevet 7. januar 2015 Jeg har nå et huslån på 1,1 mill og betaler 6000 kr i mnd. 3800k kr av dette er renter. Er det noen som vet hvor mye jeg ca må betale i mnd hvis jeg øker lånet med 400 000 kr? Jeg er helt elendig i matte.. Anonymous poster hash: 572ac...15d
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #2 Skrevet 7. januar 2015 hva er renta di på da? Anonymous poster hash: adf40...b59
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #3 Skrevet 7. januar 2015 hva er renta di på da? Anonymous poster hash: adf40...b59 4,20 Anonymous poster hash: 572ac...15d
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #4 Skrevet 7. januar 2015 hva er renta di på da? Anonymous poster hash: adf40...b59 4,20 Anonymous poster hash: 572ac...15d Voldsom høy rente da. Prøvd å få renten ned? De fleste banker har rente på 3, et eller annet Anonymous poster hash: b7296...e97
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #5 Skrevet 7. januar 2015 hva er renta di på da? Anonymous poster hash: adf40...b59 4,20Anonymous poster hash: 572ac...15d Voldsom høy rente da. Prøvd å få renten ned? De fleste banker har rente på 3, et eller annetAnonymous poster hash: b7296...e97 Ja, det var noen som nevnte dette for litt siden. Får ringe banken å høre. Er det bare å spørre om lavere rente? Anonymous poster hash: 572ac...15d
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #6 Skrevet 7. januar 2015 Prøv med å si at du har fått tillbud om lavere rente i annen bank, og at du vurdere å skfite. Det gjorde vi, og vi fikk lavere rente Anonymous poster hash: 48c0e...98a
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #7 Skrevet 7. januar 2015 Prøv med å si at du har fått tillbud om lavere rente i annen bank, og at du vurdere å skfite. Det gjorde vi, og vi fikk lavere rente Anonymous poster hash: 48c0e...98a Takk for tips, det skal jeg gjøre Anonymous poster hash: 572ac...15d
jente_80 Skrevet 7. januar 2015 #8 Skrevet 7. januar 2015 Ta kontakt med en kunderådgiver i banken din og i flere banker. Be om å ta en gjennomgang av tingenes tilstand. Få en verdivurdering av huset/leiligheta også. Mange banker tilbyr dette gratis for sine kunder.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #9 Skrevet 7. januar 2015 Hvis du øker lånetbeløpet fra 1,1 til 1,5 millioner, 4,2 % rente, må du betale ca kr 8100,- pr. mnd, av dette er ca 5200,- pr. mnd renter det første året. Renteandelen blir gradvis mindre når man velger annuitetslån, som er det mest vanlige. Etter 10 år er f.eks renteandelen kun kr 4000,- pr. mnd. Jeg er ganske god i matte, men her har jeg "jukset" og benyttet lånekalkulator som de aller fleste banker har på nettsidene sine. Anonymous poster hash: 0717b...c16
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #10 Skrevet 7. januar 2015 Hvis du øker lånetbeløpet fra 1,1 til 1,5 millioner, 4,2 % rente, må du betale ca kr 8100,- pr. mnd, av dette er ca 5200,- pr. mnd renter det første året. Renteandelen blir gradvis mindre når man velger annuitetslån, som er det mest vanlige. Etter 10 år er f.eks renteandelen kun kr 4000,- pr. mnd. Jeg er ganske god i matte, men her har jeg "jukset" og benyttet lånekalkulator som de aller fleste banker har på nettsidene sine. Anonymous poster hash: 0717b...c16 Tusen takk!! Da vet jeg at jeg kan gå inn på det senere, takk for tips Anonymous poster hash: 572ac...15d
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #11 Skrevet 7. januar 2015 Bare hyggelig! Anonymous poster hash: 0717b...c16
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå