Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå et huslån på 1,1 mill og betaler 6000 kr i mnd. 3800k kr av dette er renter.

Er det noen som vet hvor mye jeg ca må betale i mnd hvis jeg øker lånet med 400 000 kr?

Jeg er helt elendig i matte..

Anonymous poster hash: 572ac...15d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hva er renta di på da?

Anonymous poster hash: adf40...b59
Skrevet

hva er renta di på da? Anonymous poster hash: adf40...b59

4,20

Skrevet

hva er renta di på da? Anonymous poster hash: adf40...b59

4,20

Voldsom høy rente da. Prøvd å få renten ned? De fleste banker har rente på 3, et eller annet

Anonymous poster hash: b7296...e97

Skrevet

hva er renta di på da? Anonymous poster hash: adf40...b59

4,20Anonymous poster hash: 572ac...15d

Voldsom høy rente da. Prøvd å få renten ned? De fleste banker har rente på 3, et eller annetAnonymous poster hash: b7296...e97

Ja, det var noen som nevnte dette for litt siden. Får ringe banken å høre. Er det bare å spørre om lavere rente?

Skrevet

Prøv med å si at du har fått tillbud om lavere rente i annen bank, og at du vurdere å skfite. Det gjorde vi, og vi fikk lavere rente :)

Anonymous poster hash: 48c0e...98a
Skrevet

Prøv med å si at du har fått tillbud om lavere rente i annen bank, og at du vurdere å skfite. Det gjorde vi, og vi fikk lavere rente :)Anonymous poster hash: 48c0e...98a

Takk for tips, det skal jeg gjøre :)

Skrevet

Ta kontakt med en kunderådgiver i banken din og i flere banker. Be om å ta en gjennomgang av tingenes tilstand. Få en verdivurdering av huset/leiligheta også. Mange banker tilbyr dette gratis for sine kunder.

Skrevet

Hvis du øker lånetbeløpet fra 1,1 til 1,5 millioner, 4,2 % rente, må du betale ca kr 8100,- pr. mnd, av dette er ca 5200,- pr. mnd renter det første året. Renteandelen blir gradvis mindre når man velger annuitetslån, som er det mest vanlige. 

Etter 10 år er f.eks renteandelen kun kr 4000,- pr. mnd.

Jeg er ganske god i matte, men her har jeg "jukset" og benyttet lånekalkulator som de aller fleste banker har på nettsidene sine.

Anonymous poster hash: 0717b...c16
Skrevet

Hvis du øker lånetbeløpet fra 1,1 til 1,5 millioner, 4,2 % rente, må du betale ca kr 8100,- pr. mnd, av dette er ca 5200,- pr. mnd renter det første året. Renteandelen blir gradvis mindre når man velger annuitetslån, som er det mest vanlige.  Etter 10 år er f.eks renteandelen kun kr 4000,- pr. mnd. Jeg er ganske god i matte, men her har jeg "jukset" og benyttet lånekalkulator som de aller fleste banker har på nettsidene sine. Anonymous poster hash: 0717b...c16

Tusen takk!!

Da vet jeg at jeg kan gå inn på det senere, takk for tips ;)

Skrevet

Bare hyggelig! 

Anonymous poster hash: 0717b...c16

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...