Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #1 Skrevet 7. januar 2015 I dag har jeg spist Frokost ca kl 09. 3 sport + knekkebrød med skinke, agurk og tomat + vann. Kl 11 En gulrot Kl 12 4 Ryvita knekkebrød med skinke, agurk og tomat + en kiwi og vann. 1330 En banan 1630 1/2 Grandiosa Ca 20 Et Vita hjerte godt rundstykke med skinke og to egg, agurk og tomat + melk. Ca 23 En yopolit vanilje yoghurt. Hva synes dere? Prøver å gå ned 2 til 3 kg som er komt på. Anonymous poster hash: 3f0d9...c39
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #2 Skrevet 7. januar 2015 Jeg kjenner at jeg ikke syns noe som helst. Anonymous poster hash: 58004...adf
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #3 Skrevet 7. januar 2015 Du kommer til å bli dritt lei knekkebrød. Ikke spis ferdigmat, lag heller skikkelig middag. Grandiosa er vomfyll, ikke bra for vektnedgang. Anonymous poster hash: dc0e9...5b9
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #4 Skrevet 7. januar 2015 Jeg skjønner ikke hvor grandiosaen kom inn i bildet? Skal man slanke seg må det være helhjertet om du ønsker å se resultater.. Det hjelper ikke å spise kaninfor om annethvert måltid er burger eller junkfood! Anonymous poster hash: 68cde...edb
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #5 Skrevet 7. januar 2015 Helt fin, men hadde nok erstattet grandiosa med kjøtt/fisk og grønnsaker. Mye kcal i grandiosa og ingen næring. Alt i alt blir det mye brød, om middagen også består av pizza. Anonymous poster hash: cc5e2...698
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #6 Skrevet 7. januar 2015 Jeg ga opp på Grandiosa... Anonymous poster hash: b2108...2da
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #7 Skrevet 7. januar 2015 Er ikke vanlig med Grandiosa til vanlig. Det er helst veldig sjelden, men i dag var det kor og styr så ble noe kjapt pga travel dag. Pleier å ha kjøtt, kylling, fisk og salat evt wok. Anonymous poster hash: 3f0d9...c39
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #8 Skrevet 7. januar 2015 Flere? Anonymous poster hash: 3f0d9...c39
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #9 Skrevet 7. januar 2015 Syns det var fryktelig mye mat jeg, og Grandiosa kan du ikke spise når du er på slankeren- En hel grandiosa inneholder svimlende 1300 kalorier så når du har spist en halv en har du allerede der fått i deg 650 kalorier. I dag har jeg spist 8.00 Smoothie (frosne bær, vann, udos choice, litt proteinpulver) 12.00 En yoghurt (yoplait 0%) med havregryn og rosiner i 14.00 Et eple 17.00 En porsjon fullkornsspagetti, karbonadedeig, tomatsaus, løk og sopp. Et glass sukkerfri husholdningssaft 21.00 En pære. Anonymous poster hash: 64803...2a9
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #10 Skrevet 7. januar 2015 Nei, altså den halve (!) grandiosen ødela jo alt! Skjønner ikke at du klarer å spise så mye engang...! Kjapp middag kan også være feks salat med kyllingbiter? Anonymous poster hash: 07002...7f9
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #11 Skrevet 7. januar 2015 Det er mer mat enn jeg spiser i løpet av en dag, og jeg slanker meg ikke. Anonymous poster hash: ec6c7...797
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #12 Skrevet 7. januar 2015 For mange måltider synes jeg. Små, hyppige måltier er fint, ja, men dette er nærmere å småspise... La det gå to-tre timer mellom hvert måltid. Dropp for all del grandiosa, selv de dagene det er kor og styr. Dropp yoghurt. Bruk kesam eller cottage cheese i stedet. Liker du ikke kesam, kan du blande en liten skje med f.eks Fun peach. Smaker enda bedre enn ferskenyoghurt - men uten klumpene.Melk er sukkerrikt. Bør droppes. Store deler av verden (voksne) er faktisk laktoseintolerante (Asia f.eks), så melk er ikke nødvendig i et normalt, sunt kosthold. Vi er ikke laget til å drikke melk til enhver tid. Banan er stappfullt av fruktsukker og karbohydrater. Banan er flott etter en treningsøkt. Ikke ellers.Jeg tror du kommer til å bli gørrlei knekkebrød, men en variasjon kan jo være å bake dem selv? Eventuelt bake brød uten mel, det finnes utallige deilige oppskrifter. Ellers er det fint å bytte ut med f.eks salater. Husk å få i deg nok fett. Sunt fett, vel og merke. Alle som slanker seg tror fettet har ekstremt mye å si, og ja, det usunne fettet har det. Det sunne fettet skal man ha. F.eks fra fete fisker, som bl.a laks. Anonymous poster hash: 9df57...a51
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #13 Skrevet 7. januar 2015 Takker for svar. Vet som sagt at Grandiosaen ikke var det beste, men som sagt ikke ofte. Synes ikke det er så mye mat selv. Er sulten når jeg spiser. Gjerne flere tips til å bytte med knekkebrøene. Anonymous poster hash: 3f0d9...c39
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #14 Skrevet 7. januar 2015 Takker for svar. Vet som sagt at Grandiosaen ikke var det beste, men som sagt ikke ofte. Synes ikke det er så mye mat selv. Er sulten når jeg spiser. Gjerne flere tips til å bytte med knekkebrøene. Anonymous poster hash: 3f0d9...c39 omelett Anonymous poster hash: 6c2fd...7f9
Ladybird2014 Skrevet 8. januar 2015 #15 Skrevet 8. januar 2015 Kveldsmaten din var veldig stor. Rundstykke og to egg pluss melk blir nok 400-500 kcal. Ville heller ha lagt dette måltidet til frokosten, egg mettar godt, og då slepp du så hyppige måltid. Døme: Frokost 9: Ett rundstykke m/ett kokt egg og grønt, mjølk til Lunsj 13: To knekkebrød med skinke og tomat/agurk, ein yoghurt. 15: Eit eple. 17 Middag: kjøtt og grønsaker, litt potet/pasta/ris 20: Gulrot og ein kopp te/lettkakao
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2015 #16 Skrevet 8. januar 2015 wraps-salat, kylling eller salat med balsamico oljen. Anonymous poster hash: e734d...4c1
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2015 #17 Skrevet 8. januar 2015 Takker for gode tips. Glad for alle tips til mat. Stanger litt i det samme. Anonymous poster hash: 3f0d9...c39
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2015 #18 Skrevet 8. januar 2015 Øh, du må tåle å være litt sulten når du slanker deg, jesus. Anonymous poster hash: 11db8...489
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2015 #19 Skrevet 8. januar 2015 Supert det der....med unntak av Grandiosaen. Hva tenkte du på der da? Ikke akkurat det første jeg ville spist hvis jeg prøvde å gå ned noen kg Sats heller på en god salat med skinke, laks eller kylling i sammen med litt fullkornspasta. Anonymous poster hash: 9c011...ad6
Fuglekassa Skrevet 8. januar 2015 #20 Skrevet 8. januar 2015 Ha veldig god samvittighet for det du har spist!!! Sånn bortsett fra grandiosaen så har du spist mye god og næringsrik mat. Ingenkan si dette er mye ift til æ gå ned i vekt da ingen vet hva du har spist tidligere. Usnsett...du kommer nok ikke til å gå ned de kg på en uke meen du holder jroppen sinn og fylt med deilige næringsstoffer. Om du har spist mye usunn/fet/sukkerholdig før så er dette et kjempe steg spørr du meg. I tillegg så spørs det hvor mye du rører deg, aktivitet skal man ha og går du minst 30 mun tur hver dag og har det kostholdet der (bortsett fra grandiosaen) så har du et supert utgangspunkt !!!
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2015 #21 Skrevet 8. januar 2015 Takk for svar. Tenkte i dag å spise dette. Frokost/lunsj: 4 stk ryvita med magert pålegg med tomat og agurk. (Skal på seinvakt så blir litt seinere enn vanlig. Legger meg litt igjen) Middag: salat med kylling og ananas Kvelds: rundstykke med egg og tomat og agurk. Gjerne smoothie eller yoghurt. Anonymous poster hash: 3f0d9...c39
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2015 #22 Skrevet 8. januar 2015 Skal du spise flere egge på en dag ville jeg har kuttet ut eggeplommene sånn at du ikke spiser mer en en plomme om dagen. Det er i plommen kaloriene ligger. Ville også kuttet mye av brødmaten, et lite brødmåltid om dagen kanskje? Cottage cheese med yoplait 0,1% er godt synes jeg. Deler en liten boks i to og en yoghurt i to så blir det to måltider. Masse grønnsaker og kjøtt/fisk til middag, trenger ikke pasta/poteter/ris. Kveldskos for meg er kakao laget av ekstra lett melk, kakaopulver og suketter. Og en appelsin. Hva med et lite brødmåltid til frokost Salat med kylling el.l. til lunsj Appelsin/gulrot ol mellommåltid Kjøtt/fisk + grønnsaker til middag Cottage cheese til kvelds Anonymous poster hash: 79ca8...1a2
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2015 #23 Skrevet 8. januar 2015 Takk for svar. Tenkte i dag å spise dette. Frokost/lunsj: 4 stk ryvita med magert pålegg med tomat og agurk. (Skal på seinvakt så blir litt seinere enn vanlig. Legger meg litt igjen) Middag: salat med kylling og ananas Kvelds: rundstykke med egg og tomat og agurk. Gjerne smoothie eller yoghurt. Anonymous poster hash: 3f0d9...c39 4 knekkebrød er ganske mye.. Hva med 2 og heller mer skinke og aggurk/paprika/tomat? Og noe annet enn annanas til middagen.. Anonymous poster hash: 79ca8...1a2
Fuglekassa Skrevet 8. januar 2015 #24 Skrevet 8. januar 2015 4 knkkebrød regnes som 2 brødskiver av ernæringsfysioliger...bare nevner det. Feilen mange gjør ved vektnedgang er faktisk å spise for lite slik at kroppen får for lite å jobbe med
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2015 #25 Skrevet 8. januar 2015 Så bra at du vil ta tak i kostholdet ditt:) Jeg ville økt på med proteiner og kuttet noe ned på karbohydrater. Er utrolig nye kalorier i knekkebrød, brød etc! - Cottage cheese med valnøtter, litt honning, havregryn og solsikkefrø er en av mine favoritter. Gjerne med noen ferske eple eller andre fruktbiter oppi. Bruker også naturell yoghurt. - Ellers så bruker jeg gjerne en makrell i tomatboks (liten, filetboks) på 2 knekkebrød. Har noen ganger avokado oppå. Metter mye mer dette enn 4 knekkebrød med lite pålegg synes jeg. Mitt råd er å få i deg nok sunne fettsyrer fra fisk, nøtter og frø. La egne knekkebrød i stedet. Sunnere, billigere og mye bedre:) Lykke til:) Anonymous poster hash: d8877...b73
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå