Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #1 Skrevet 7. januar 2015 Søsteren min og min svigerinne skriker når jeg forteller hvor lang vei jeg har til jobben. Det er 5 mil en vei til jobb, og jeg bruker mellom 45 min og 1 time hver vei. De synes dette er uholdbart langt, men jeg mener det er det som er normalt. Man kan jo ikke forvente og forlange og få jobb 10 min unna hjemmet? Så hvor lang vei har dere til jobb og hva er så kalt "normalt"? Anonymous poster hash: 41d32...538
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #2 Skrevet 7. januar 2015 Jeg bruker 35 minutter, vet ikke helt hvor langt det er, men det er aldri kø....takk gud! Anonymous poster hash: f20ff...76e
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #3 Skrevet 7. januar 2015 Jeg bruker ca en halvtime hver vei og jeg syns det er nok. Jeg har jobbet så jeg har lengre vei tidligere og så lenge jeg ikke hadde barn, var det greit, men med min arbeidstid hadde vært vanskelig å få dagene til å gå opp med lengre reisevei. Anonymous poster hash: ce719...09e
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #4 Skrevet 7. januar 2015 Jeg har et kvarter med bil. Hverdagen med fire aktive barn hadde ikke gått opp med så lang reisevei som du beskriver. .. Anonymous poster hash: 63db7...c2a
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #5 Skrevet 7. januar 2015 Jeg har 1 times reisevei hver vei med offentlig kommunikasjon, og et bytte fra trikk til t-bane. Har fungert helt fint til nå. Er jo spent hvordan det blir når jeg nå begynner på jobb igjen etter å ha fått barn. Må jo bare stå opp tidlig om morgenen rett og slett. Anonymous poster hash: f0734...f69
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #6 Skrevet 7. januar 2015 0 min Men jeg har også jobbet med 1,5 time reise hver vei, 35 min og 1 time.. Det meste går, og som du sier: man kan ikke alle være så heldig å få jobb rett ved der man bor. Anonymous poster hash: 9a12f...b36
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #7 Skrevet 7. januar 2015 Jeg har et kvarter med bil. Hverdagen med fire aktive barn hadde ikke gått opp med så lang reisevei som du beskriver. .. Anonymous poster hash: 63db7...c2a Ehhhh.... Okei. Jeg har tre aktive barn jeg, klarer da det helt fint! Hi. Anonymous poster hash: 41d32...538
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #8 Skrevet 7. januar 2015 Ca 50 meter. 😊 Jobber i barnehagen ved siden av huset vårt. Anonymous poster hash: ebd0d...d64
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #9 Skrevet 7. januar 2015 Ca 1 km tror jeg. Bruker 5 min på sykkel Anonymous poster hash: 27245...f9f
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #10 Skrevet 7. januar 2015 1 min å gå. Jobber på sykehuset, og det er så og si nærmeste nabo. Anonymous poster hash: 428e4...99c
Superdolly Skrevet 7. januar 2015 #11 Skrevet 7. januar 2015 13 km. Bor på landet, så det er aldri kø heldigvis.
AvMåneskinnGrorDetNADA Skrevet 7. januar 2015 #12 Skrevet 7. januar 2015 1 time og 15 min en vei med buss. Har fått 1 time reising inn i arbeidstiden min Har 3 barn (9,8 og 6), men det sier seg selv at når jeg drar halv syv og ikke er hjemme før kvart over fire så blir de en del alene. Har alltid hatt lang reisevei og er vant til det.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #13 Skrevet 7. januar 2015 7 km. Kjører på 10 min. Anonymous poster hash: 326f8...365
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #14 Skrevet 7. januar 2015 Jeg har et kvarter med bil. Hverdagen med fire aktive barn hadde ikke gått opp med så lang reisevei som du beskriver. .. 06b Anonymous poster hash: 63db7...c2a Ehhhh.... Okei. Jeg har tre aktive barn jeg, klarer da det helt fint! Hi. Anonymous poster hash: 41d32...538 Så fint for deg! Med de treningstidene + kamper mine har, hadde vi ikke fått det til uten å slite oss helt ut. Har tre store som skal ut stort sett hver dag. Utfordringen hadde vært å få til sunn mat på bordet hver dag, noe som er viktig for oss. Så lang reisevei hadde føltes som bortkastet tid for min del. Ønsker å prioritere tiden annerledes... så er det litt forskjell mellom å ha tre og fire barn også da.... Anonymous poster hash: 63db7...c2a
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #15 Skrevet 7. januar 2015 Jeg har et kvarter med bil. Hverdagen med fire aktive barn hadde ikke gått opp med så lang reisevei som du beskriver. .. 06b Anonymous poster hash: 63db7...c2a Ehhhh.... Okei. Jeg har tre aktive barn jeg, klarer da det helt fint! Hi. Anonymous poster hash: 41d32...538 Så fint for deg! Med de treningstidene + kamper mine har, hadde vi ikke fått det til uten å slite oss helt ut. Har tre store som skal ut stort sett hver dag. Utfordringen hadde vært å få til sunn mat på bordet hver dag, noe som er viktig for oss. Så lang reisevei hadde føltes som bortkastet tid for min del. Ønsker å prioritere tiden annerledes... så er det litt forskjell mellom å ha tre og fire barn også da.... Anonymous poster hash: 63db7...c2a Herregud... Jaja. Nå har ikke dette noe med prioriteringer å gjøre da! Eller jo kanskje, jeg kunne jo valgt å være hjemme å mottatt sosialstønad da... Det er ikke alle som kan bo midt i byen der alle jobbene er forstår du. Noen må bo på bygda også vet du... Makan! Å nei, det er nok ikke så veldig stor forskjell på 3 og 4 barn. Her er også barna på noe hver dag, og de må kjøres og hentes hver gang. Sunn og hjemmelaget mat har vi også hver dag gitt. Men sitter ikke på ræva å ser på tv hele kvelden da... Kanskje derfor vi får det til? Hi. Anonymous poster hash: 41d32...538
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #16 Skrevet 7. januar 2015 Jeg har et kvarter med bil. Hverdagen med fire aktive barn hadde ikke gått opp med så lang reisevei som du beskriver. .. 06b Anonymous poster hash: 63db7...c2a Ehhhh.... Okei. Jeg har tre aktive barn jeg, klarer da det helt fint! Hi. Anonymous poster hash: 41d32...538 Så fint for deg! Med de treningstidene + kamper mine har, hadde vi ikke fått det til uten å slite oss helt ut. Har tre store som skal ut stort sett hver dag. Utfordringen hadde vært å få til sunn mat på bordet hver dag, noe som er viktig for oss. Så lang reisevei hadde føltes som bortkastet tid for min del. Ønsker å prioritere tiden annerledes... så er det litt forskjell mellom å ha tre og fire barn også da.... Anonymous poster hash: 63db7...c2a Herregud... Jaja. Nå har ikke dette noe med prioriteringer å gjøre da! Eller jo kanskje, jeg kunne jo valgt å være hjemme å mottatt sosialstønad da... Det er ikke alle som kan bo midt i byen der alle jobbene er forstår du. Noen må bo på bygda også vet du... Makan! Å nei, det er nok ikke så veldig stor forskjell på 3 og 4 barn. Her er også barna på noe hver dag, og de må kjøres og hentes hver gang. Sunn og hjemmelaget mat har vi også hver dag gitt. Men sitter ikke på ræva å ser på tv hele kvelden da... Kanskje derfor vi får det til? Hi. Anonymous poster hash: 41d32...538 Så flott at du får det til uten problemer! Da er det jo ikke noe problem for deg og du trenger egentlig ikke å spørre om hva andre tenker. Trodde det var derfor du spør. Og forresten, jeg skrev om hvordan det er for oss og hva jeg tenker om det. Trodde det var det du lurte på. Beklager hvis du følte at jeg mener det jeg gjør er det riktige. Alle må jo finne ut av det selv og gjøre det de tenker passer for sin familie ;-) Anonymous poster hash: 63db7...c2a
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #17 Skrevet 7. januar 2015 2 minutter akkurat nå, men har også hatt opptil en time (med buss, kortere tid med bil). Jeg hadde ikke orket å ha reisevei noe særlig over 45 minutter, særlig hvis jeg var avhengig av kollektivtransport. Hvis jeg hadde kjørt, kanskje. Reisevei med bytte av kollektivtransport (som ikke går oftere enn hver gang i halvtimen) hadde jeg blitt sprø av. Jeg ble nesten sprø den tiden jeg hadde opptil en time med buss, og kommer aldri til å gjøre det igjen hvis jeg ikke må. Når man begynner på jobb 8, og må ta bussen som går ti over halv 7 for å komme frem tidsnok, og da i tillegg stresse for å rekke bussen hjem (gikk enten en gang i halvtimen, eller en gang i timen).... Det blir for hektisk. Med bil, og både kortere tid og mer fleksibilitet - kanskje. Anonymous poster hash: 4d420...28b
LME1001 Skrevet 7. januar 2015 #18 Skrevet 7. januar 2015 Tar 8 min å gå, eller 2 min med bil. Vi flytter nå, så da må jeg kjøre i 15 min (og mannens strekning halveres). Har en tremenning i USA som pendler hver dag fra upstate NY ned til Manhattan, det tar 2-2.5 timer hver vei. JEG hadde aldri brukt mer enn max 20 min hver vei. Da hadde jeg enten flyttet nærmere jobb eller fått meg en annen jobb. Uansett hvordan man vrir på det, så handler det om prioritering, og jeg hadde ikke prioritert en jobb så høyt at den skulle få stjele mer enn max 4 timer kjøring i uka.
Novemberdama Skrevet 7. januar 2015 #19 Skrevet 7. januar 2015 Jeg har et kvarter med bil. Hverdagen med fire aktive barn hadde ikke gått opp med så lang reisevei som du beskriver. .. 06b Anonymous poster hash: 63db7...c2a Ehhhh.... Okei. Jeg har tre aktive barn jeg, klarer da det helt fint! Hi. Anonymous poster hash: 41d32...538 Så fint for deg! Med de treningstidene + kamper mine har, hadde vi ikke fått det til uten å slite oss helt ut. Har tre store som skal ut stort sett hver dag. Utfordringen hadde vært å få til sunn mat på bordet hver dag, noe som er viktig for oss. Så lang reisevei hadde føltes som bortkastet tid for min del. Ønsker å prioritere tiden annerledes... så er det litt forskjell mellom å ha tre og fire barn også da.... Anonymous poster hash: 63db7...c2a Herregud... Jaja. Nå har ikke dette noe med prioriteringer å gjøre da! Eller jo kanskje, jeg kunne jo valgt å være hjemme å mottatt sosialstønad da... Det er ikke alle som kan bo midt i byen der alle jobbene er forstår du. Noen må bo på bygda også vet du... Makan! Å nei, det er nok ikke så veldig stor forskjell på 3 og 4 barn. Her er også barna på noe hver dag, og de må kjøres og hentes hver gang. Sunn og hjemmelaget mat har vi også hver dag gitt. Men sitter ikke på ræva å ser på tv hele kvelden da... Kanskje derfor vi får det til? Hi. Anonymous poster hash: 41d32...538 Holy crap! Har du stått opp med feil bein i dag, eller? Hun svarte bare på spørsmålet ditt. Jeg bruker 35 minutter hver vei.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #20 Skrevet 7. januar 2015 Jeg har 5 minutter, hadde aldri orket å ha 1 times kjøring hver vei. Anonymous poster hash: 6c20a...d40
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #21 Skrevet 7. januar 2015 Jeg har et kvarter med bil. Hverdagen med fire aktive barn hadde ikke gått opp med så lang reisevei som du beskriver. .. 06b Anonymous poster hash: 63db7...c2a Ehhhh.... Okei. Jeg har tre aktive barn jeg, klarer da det helt fint! Hi. Anonymous poster hash: 41d32...538 Så fint for deg! Med de treningstidene + kamper mine har, hadde vi ikke fått det til uten å slite oss helt ut. Har tre store som skal ut stort sett hver dag. Utfordringen hadde vært å få til sunn mat på bordet hver dag, noe som er viktig for oss. Så lang reisevei hadde føltes som bortkastet tid for min del. Ønsker å prioritere tiden annerledes... så er det litt forskjell mellom å ha tre og fire barn også da.... Anonymous poster hash: 63db7...c2a Herregud... Jaja. Nå har ikke dette noe med prioriteringer å gjøre da! Eller jo kanskje, jeg kunne jo valgt å være hjemme å mottatt sosialstønad da... Det er ikke alle som kan bo midt i byen der alle jobbene er forstår du. Noen må bo på bygda også vet du... Makan! Å nei, det er nok ikke så veldig stor forskjell på 3 og 4 barn. Her er også barna på noe hver dag, og de må kjøres og hentes hver gang. Sunn og hjemmelaget mat har vi også hver dag gitt. Men sitter ikke på ræva å ser på tv hele kvelden da... Kanskje derfor vi får det til? Hi. Anonymous poster hash: 41d32...538 Så aggresivt som du svarer skulle en tro du har dårlig samvittighet for den lange veien Anonymous poster hash: 6c20a...d40
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #22 Skrevet 7. januar 2015 Jeg har et kvarter med bil. Hverdagen med fire aktive barn hadde ikke gått opp med så lang reisevei som du beskriver. .. 06b Anonymous poster hash: 63db7...c2a Ehhhh.... Okei. Jeg har tre aktive barn jeg, klarer da det helt fint! Hi. Anonymous poster hash: 41d32...538 Så fint for deg! Med de treningstidene + kamper mine har, hadde vi ikke fått det til uten å slite oss helt ut. Har tre store som skal ut stort sett hver dag. Utfordringen hadde vært å få til sunn mat på bordet hver dag, noe som er viktig for oss. Så lang reisevei hadde føltes som bortkastet tid for min del. Ønsker å prioritere tiden annerledes... så er det litt forskjell mellom å ha tre og fire barn også da.... Anonymous poster hash: 63db7...c2a Herregud... Jaja. Nå har ikke dette noe med prioriteringer å gjøre da! Eller jo kanskje, jeg kunne jo valgt å være hjemme å mottatt sosialstønad da... Det er ikke alle som kan bo midt i byen der alle jobbene er forstår du. Noen må bo på bygda også vet du... Makan! Å nei, det er nok ikke så veldig stor forskjell på 3 og 4 barn. Her er også barna på noe hver dag, og de må kjøres og hentes hver gang. Sunn og hjemmelaget mat har vi også hver dag gitt. Men sitter ikke på ræva å ser på tv hele kvelden da... Kanskje derfor vi får det til? Hi. Anonymous poster hash: 41d32...538 Så flott at du får det til uten problemer! Da er det jo ikke noe problem for deg og du trenger egentlig ikke å spørre om hva andre tenker. Trodde det var derfor du spør. Og forresten, jeg skrev om hvordan det er for oss og hva jeg tenker om det. Trodde det var det du lurte på. Beklager hvis du følte at jeg mener det jeg gjør er det riktige. Alle må jo finne ut av det selv og gjøre det de tenker passer for sin familie ;-) Anonymous poster hash: 63db7...c2a Hjelpes så hissig... Makan. Ikke spør når du ikke tåler å få svar... Anonymous poster hash: b78c6...675
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #24 Skrevet 7. januar 2015 17 minutter å gå. Skole og barnehage på vei til jobb. Veldig takknemlig for det! Anonymous poster hash: e3720...835
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #25 Skrevet 7. januar 2015 12 minutter å sykle, 30 minutter å gå, 5 minutter med bil. Hadde aldri orket å jobbe mer enn 20 minutter unna med bil iallfall,selv det er det lengste jeg kan strekke meg. Pendlet da jeg studerte, samt at jeg hadde et par sommerjobber med reisevei. Vil gjøre mye for å unngå det igjen. Så deilig å kunne rusle eller sykle til jobben. Har dermed ekskludert meg selv fra arbeidsmarkedet i Oslo som sikkert har større og flere muligheter, men det er verdt gangavstanden. Anonymous poster hash: 2964e...1b4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå