Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #1 Skrevet 7. januar 2015 En fireåring som er veldig interessert i Afrika og dyr. Kan han se Lion King? Eller kan den bli skummel? Anonymous poster hash: e2bf5...896
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #2 Skrevet 7. januar 2015 Filmen? Her ble den for skummel for 6-åringen pga hyenene mot slutten. Men det er veldig forskjellig fra barn til barn, her forstår vi ikke logikken når han klarer å se på Ringenes Herre og Star Wars men ikke Lion King, Madagaskar eller Ratatouille. Uansett, så lenge dere ser den i DVD, har dere mulighet til å stoppe, hippe over scener, forklare hva som skjer eller rett og slett avslutte sceansen. Anonymous poster hash: 079b0...113
Light of my life Skrevet 7. januar 2015 #3 Skrevet 7. januar 2015 Min på 3 ser den sammen med oss. Hun liker ikke de skumle hyenene så de hopper vi over.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #4 Skrevet 7. januar 2015 Mine på 2 og 3 elsker løvenes konge, men noen partier er litt skumle og også triste. Vi ser det meste av disneyfilmer, og de er alle på sitt vis litt skumle og har også ofte figurer som dør osv. Vi prater om det når vi ser filmene, om hvorfor det er skummelt om hvorfor Simba gråter osv. Det går veldig greit her. Anonymous poster hash: eb914...d29
Chl85 Skrevet 7. januar 2015 #5 Skrevet 7. januar 2015 Ooooops her har 3 åringen sett Løvenes Konge mange ganger... Har ikke blitt noe redd og vi sitter å ser med henne og svarer på ting når hun spør. For det meste liker hun filmen pga musikken Snøhvit derimot, ble hun redd for?! Pga den skumle skogen, så den slo vi bare av Har ikke merket noe til at hun har blitt redd av Løvenes konge ihvertfall
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #6 Skrevet 7. januar 2015 Jeg så den da jeg var 4-5, så burde gå bra.... Anonymous poster hash: cb152...c60
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #7 Skrevet 7. januar 2015 Det gikk kjempefint Vi hoppet over det meste med hyenene, det var skummelt, så da bare fortalte jeg hva som skjedde. Ellers gikk det kjempebra, og da filmen var ferdig ville han se den igjen Tenker det blir lettere å se hyenene etterhvert når han vet hva som skjer i filmen ellers og at det går bra til slutt. Hvis ikke er det heller ikke noe problem å hoppe over de skumle scenene. HI Anonymous poster hash: e2bf5...896
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #8 Skrevet 7. januar 2015 Det er utrolig individuelt og ikke alltid så lett å forstå. F.eks., hvorfor er gutten vår helt ok med alle Istid filmene men livredd for den slemme politidamen i Madagaskar 3? Hvorfor klarer ikke Ratatouille eller Lion King, men så både Ringenes Herre og Star Wars (ok, for Ringenes Herre hjelper det at vi har lest boken for han, han kjenner historien godt fra før)? Vi har noen teorier rundt det at han takler slemme dyr (apen i Istid 4) men ikke slemme personer (damen i Madagaskar 3), at han takler bedre klassiske kamper mellom det gode og det onde (typisk Star Wars) enn litt mer diffuse gode/onde forhold og at skapninger som ikke finnes går greit (orkene i Ringenes Herre) fordi han er veldig klar på at de ikke finnes (han tror ikke på julenissen, skulle bare mangle at han trodde på alver...). Men ingen av teoriene er bekreftet foreløpig. Anonymous poster hash: 079b0...113
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå