Gå til innhold

Fikk beskjed av barnehagen at

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det ikke var mer enn 3 dager tilvenning. Hun har vært to dager nå, og jeg tenkte å ta det rolig siden jeg ikke skal på jobb før onsdag. Synes vi kan få ta det i vårt tempo, men var siste dagen med tilvenning imorgen fikk jeg beskjed om.

Anonymous poster hash: 602dd...ba4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lerer seint og hent tidleg så lenge du kan, så blir overgangen mjuk.

Skrevet

Tredje dag tilvenning er vel egentlig en kort dag uten foreldre, så signerer hun ovenfor. Men har lest en artikkel om at barn egentlig bør få myyyye lenger tilvenning enn det som tilbys i norske barnehager.

Anonymous poster hash: 9c9a9...291
Skrevet

Sikkert bra oppskrift det. Hvor gammelt barnet er innvirker sikkert noe, men det er vanlig med tre dager. Mor er ofte den som sliter mest. :-)

Anonymous poster hash: 9ce4b...11a
Skrevet

Det er dere som bestemmer hvor mye barnet skal være i barnehagen. Det kan ikke barnehagen diktere. La barnet ha litt tid til å leke alene der og spise med de andre (det har mine elsket fra dag en!) og utvid tiden h*n er der gradvis. Det kan dere gjøre om barnehagen kaller det tilvenning eller ikke. Det vil jo være det i praksis.

Så bra at dere ikke trenger å la h*n ha lange dager der fra starten. :)

Skrevet

Hva legger du i tilvenning da? Vil du være i barnehagen flere timer i mange dager?

Da tror barnet at du skal være der fast.

Det er bedre at du har korte dager. Men ikke vær lenge i Bhg. Det er ikke bra for barnet ditt eller de andre barna. Blir ofte mer urolig da

Anonymous poster hash: ac2ce...285

Skrevet

Dette er tredje barnet så er glad vi kan ta en rolig tilvenning. Tenkte å levere 9.30

Imorgen for kanskje la henne hvile der. Hun sover fra 11-tiden og til ca 13.00. Blir det for lenge? Har bare vært to timer alene til nå

Skrevet

Dette er tredje barnet så er glad vi kan ta en rolig tilvenning. Tenkte å levere 9.30

Imorgen for kanskje la henne hvile der. Hun sover fra 11-tiden og til ca 13.00. Blir det for lenge? Har bare vært to timer alene til nå

Det blir jo i praksis bare 1,5 timers våkentid før henting. Når hun først sover merker hun jo ikke hvor lang tid det går, så det burde gå veldig bra. :)

Skrevet

i bhg jeg jobber har vi også tre dager med tilvenning.. første dagen er en time sammen med forelder, andre dag blir forelderen der en halvtimes tid eller når vi ser at barnet faller ok i lek slik at de kan snike seg litt unna.. blir da med på måltid før barnet blir hentet. dag tre er forelderen der en liten stund før de drar og barnet sover for første gang i bhg, så ringer vi når barnet våkner :) synes dette er en veldig ok måte for alle parter.. og noen må ha fulle dager etter dette, men kan en ha litt kortere dager i begynnelsen er dette absolutt et pluss for barnet :)

Anonymous poster hash: 22856...337
Skrevet

Det er bare å levere sent og hente tidlig. Jeg skjønner godt at bhg ikke kan ha foreldre der i flere timer hver dag i lang tid. Det er hektisk også for ansatte og andre barn denne tilvenningstiden.

Anonymous poster hash: 838a3...ff9

Skrevet

Det ikke var mer enn 3 dager tilvenning. Hun har vært to dager nå, og jeg tenkte å ta det rolig siden jeg ikke skal på jobb før onsdag. Synes vi kan få ta det i vårt tempo, men var siste dagen med tilvenning imorgen fikk jeg beskjed om.

Det spørs hva du mener med tilvenning? Mener du at du skal være der sammen med datteren din, eller at datteren din skal ha korte dager?

Anonymous poster hash: 379af...324

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...