Gå til innhold

Jeg ønsker meg tvillinger, jeg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kan ikke ha så mange avangerskap av div. årsaker, så tenker at to på én gang må vel være fint? De kan leke med hverandre, og knytte et sterkt bånd. Og man får flere barn på én gang. Men vi har ikke tvillinger eller noenting i slekta, på mannens side er det dog trillinger der ute et par ganger...

Flere som tenker sånn?

Anonymous poster hash: 9f6ed...4e2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg, men det er jo ikke bare å bestille heller... ;)

Anonymous poster hash: aaa0a...94b
Skrevet

Det at mannen har tvillinger i slekten har ingenting å si. Jeg har tvillinger, men de er eneggede og er resultat av en ren tilfeldighet. Det er ikke arvelig. Jeg har ingen tvillinger i slekta. 😊

Anonymous poster hash: 544c1...442

Skrevet

Trodde tvillinger/trillinger var arvelig jeg :P vet ikke om de er toeggede, men nei det er jo ikke noe man kan bestille.

Skrevet

Trodde tvillinger/trillinger var arvelig jeg :P vet ikke om de er toeggede, men nei det er jo ikke noe man kan bestille.

Evnen til å slippe to egg på en gang er arvelig, men kun på morssiden. Eneggede tvillinger er ikke arvelig, men et resultat sv en feil som skjer når egget deler seg.

Skrevet

Trodde tvillinger/trillinger var arvelig jeg :P vet ikke om de er toeggede, men nei det er jo ikke noe man kan bestille. Anonymous poster hash: 9f6ed...4e2

Evnen til å slippe to egg på en gang er arvelig, men kun på morssiden. Eneggede tvillinger er ikke arvelig, men et resultat sv en feil som skjer når egget deler seg. Anonymous poster hash: 544c1...442

Da er det vel heller liten sjans for at jeg får det da :) bortsett fra evt. eneggede.

Skrevet

Trodde tvillinger/trillinger var arvelig jeg :P vet ikke om de er toeggede, men nei det er jo ikke noe man kan bestille. Anonymous poster hash: 9f6ed...4e2

Tvillinger er arvelig på morens side. Eneggede tvillinger er noe som avogtil oppstår, og er ikke arvelig.

Anonymous poster hash: fc2f5...f0f

Skrevet

Blir å ta litt hormoner da👍

Skrevet

Evnen til å slippe to egg på en gang er arvelig, men kun på morssiden. Eneggede tvillinger er ikke arvelig, men et resultat sv en feil som skjer når egget deler seg. Anonymous poster hash: 544c1...442
Da er det vel heller liten sjans for at jeg får det da :) bortsett fra evt. eneggede.

Ja, det er jo ikke store muligheter.. Bare 25% av tvillinger er eneggede.

Skrevet

Da er det vel heller liten sjans for at jeg får det da :) bortsett fra evt. eneggede.Anonymous poster hash: 9f6ed...4e2

Ja, det er jo ikke store muligheter.. Bare 25% av tvillinger er eneggede. Anonymous poster hash: 544c1...442

Og det er vel i utgangspunktet liten sannsynlighet for at 1 blir til 2 og.

Skrevet

Jeg kan ikke ha så mange avangerskap av div. årsaker, så tenker at to på én gang må vel være fint? De kan leke med hverandre, og knytte et sterkt bånd. Og man får flere barn på én gang. Men vi har ikke tvillinger eller noenting i slekta, på mannens side er det dog trillinger der ute et par ganger...

Flere som tenker sånn?Anonymous poster hash: 9f6ed...4e2

Det har blitt forsket på nå od tvilinger følger faktisk mor :D
Skrevet

Flere som tenker sånn?Anonymous poster hash: 9f6ed...4e2

Det har blitt forsket på nå od tvilinger følger faktisk mor :D
Jaja.. Får vel bare ên av gangen da ;) med mindre det er noe jeg ikke vet.

Skrevet

Jeg tenkte slik, så ble jeg gravid med et barn i magen og idag er jeg evig takknemlig for at jeg fikk en av gangen og derfor fikk oppleve det å gå gravid 2 ganger! ♡

Anonymous poster hash: 1de76...5b0

Skrevet

Har aldri skjønt hvorfor så mange ønsker seg tvillinger. Vokst opp med eneggede tvillingsøstre, veldig kompliserte greier :-) dog veldig spesielt også selvfølgelig! Alle mine venninner ønsker seg, ikke jeg.

Gjett hvem som er gravid med eneggede tvilliger? 🙈 tilfeldigheter rår man visst ikke Over :-) men misforstå meg rett, når de nå kommer gleder vi oss veldig :-)

Anonymous poster hash: 9cd0f...8c8

Skrevet

Er tante til tvillinger og hadde ALDRI ønsket det selv!

Hvorfor tror alle at tvillinger blir så gode lekekammerater og venner? Noen blir sikkert det, men mange blir IKKE det. De her krangler HELE tiden, drama uten like, og de er eneggede.

Min søster trodde det skulle bli lettere når de ble større men det ble bare verre. De har aldri lekt godt ilag som små heller.

Man kan umulig få god til til begge når de er nyfødte, og de skriker og er sultne til forskjellige tider (ofte). 

Hvem vil seg selv så ille? Jeg skjønner bare ikke.... Tenker at det mest er unge mødre som ønsker seg tvillinger fordi det er "Søtt og stas", og da håper jeg neste de får det så de kan se virkeligheten :-)

Anonymous poster hash: dbfec...7e3
Skrevet

Skjønner heller ikke helt det store ønsket om tvillinger.  Her skulle sistemann egentlig vært tvilling, toegget. Men mistet den ene veldig tidlig. Og vi har ingen tvillinger i slekten.

Anonymous poster hash: f6766...653
Skrevet

Er det ikke høyere sjanse for å få tvillinger dersom man bruker pergo?

Anonymous poster hash: 5cc83...252

Skrevet

Er tante til tvillinger og hadde ALDRI ønsket det selv!

Hvorfor tror alle at tvillinger blir så gode lekekammerater og venner? Noen blir sikkert det, men mange blir IKKE det. De her krangler HELE tiden, drama uten like, og de er eneggede.

Min søster trodde det skulle bli lettere når de ble større men det ble bare verre. De har aldri lekt godt ilag som små heller.

Man kan umulig få god til til begge når de er nyfødte, og de skriker og er sultne til forskjellige tider (ofte).

Hvem vil seg selv så ille? Jeg skjønner bare ikke.... Tenker at det mest er unge mødre som ønsker seg tvillinger fordi det er "Søtt og stas", og da håper jeg neste de får det så de kan se virkeligheten :-)

Anonymous poster hash: dbfec...7e3

Signerer. Fetterne mine er tvillinger og det var et rent helvete for tanta og onkelen min hele barndommen. De sloss og krangla konstant! Hyling, skriking, slåing og krangling er det jeg husker i alle år. Nå som de er voksne har de ikke et spesielt godt forhold heller.. Er veldig ulike.

Var også bestevenninne med to tvillingjenter, var mye drama der og. Ikke fullt så ille som med fetterne mine, men husker mye krangling og drama da de var små. Nå er de verdens beste venninner da :)

Poenget er at det er ikke rosenrødt med tvillinger, mye utfordringer fra de er født og opp igjennom oppveksten.

Anonymous poster hash: 17127...2f9

Skrevet (endret)

Les innlegg #15 hi. Velbekomme sier jeg bare. Hilsen tvillingmor. Mine krangler ikke hele tida da, av og til leker de bra sammen.

Sitter her med min singelfødte attpåklatt og koser meg dønn i hjæl. Du snakker for en luksustilværelse!

Ikke enkelt med tvillinger i dagens samfunn, der man som mor er forventa å greie ut med alt selv. Tenk bare på tur i skogen med tvillinger, der en stikker av og en vil bæres. Eller kafebesøk, da må du ha med deg begge på do fex. Glad den perioden er over!

Når det er sagt er jeg fullt klar over at de med tette barn har det på omtrent samme måte.

Endret av Hjertefru
Skrevet

Jeg ønsker meg også tvillinger!

Har lest et sted at det er større sjanse å få tvillinger dersom:

-mor er høyere og tyngre enn gjennomsnittet.

-mor har født før.

-mor er 'litt opp i årene'

Anonymous poster hash: 8ac8b...b93

Skrevet

Har også hørt at sjansene er større om man:

-er høy

-er nordisk (visstnok høyere forekomst??)

- er eldre, altså over 30 eller noe slikt

- er tyngre

- har en far som er tvilling (evnen til å slippe to egg samtidig arves fra far til datter, eller noe slikt).

Min mann er tvilling, så vår datter får kanskje tvillinger. Selv har jeg aldri ønsket det og var lettet da begge svangerskap viste seg å være ett enkelt barn. Mannen og tvillingen hans har faktisk aldri kranglet, selv ikke i oppveksten. Men de er som dag og natt likevel, ingen felles interesser, men de kommer godt overens likevel.

Anonymous poster hash: 96249...090

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...