Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #1 Skrevet 7. januar 2015 Hei Hvilke krav har jeg rettighet og stille til naboer, gårdsplass og leiligheten? Er første gang jeg leier kommunal bolig og finner ingen sider av hva jeg kan kreve/ha rettigheter på. (Har kjempet i mange år etter å få innvilget) jeg er mor og har fått tildelt en leilighet på 75 kvm. 10.730 i mnd pluss strøm, tv ol. 4 roms. Er det lov å pusse opp smått (male ol) selv? Det er to eneboliger med to etasjer, altså 4 boligenheter. De tre andre ser svært fæle ut. Det er søppel utenfor de og u te plassen ser ikke ut. Kan jeg kreve at de andre beboerne rydder opp etter seg i felles gårdsplass? Eller må jeg gå via nav. All tips og råd mottas med et enormt takk. Dette hjelper meg og starte med en viten av hva jeg kan og ikke kan gjøre. Hovedmålet er å få det trykt for mine barn. Anonymous poster hash: 15ffa...7a6
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #2 Skrevet 7. januar 2015 Det gjelder i utgangspunktet helt vanlige husleieregler. Du kan spørre utleier om å få male ol, men det er langt fra sikkert du får lov. Felles uteområde skal ikke være farlig, rømningsveier skal være ryddet ol, men du må nok forvente at de andre beboerene har problemer av noen art. Det er tross alt derfor de må få hjelp av kommunen til å finne et sted å bo. Anonymous poster hash: a365e...b4d
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #3 Skrevet 7. januar 2015 Eh, det må vel finnes billigere leiligheter på den str. i området? Det var mye å betale for en kommunal leilighet der naboene kan være rusmisbrukere eller hva som helst.. Her får du lett 75kvm for 8000 i mnd. Anonymous poster hash: 2f99c...6f0
nasse nøffen Skrevet 7. januar 2015 #4 Skrevet 7. januar 2015 Du kan ikke kreve noe som helst.Ikke noe mer enn en som bor i sitt eget hus,med grisete naboer. Du må ordne dette selv, dersom ingen vil hjelpe deg. Det er heller ikke riktig at kommunene skal ha utgifter på opprydding av folk som bare driter i alle rundt seg. I forhold til oppussing så er det helt sikkert i orden. Spør de som eier bygget du bor i. Det er ikke sikkert det er kommunen. Det kan være at de leier deg. Men dersom du fremstår oppegående vil du nok få lov til det... Men for en pris? Vi har huslån, og betaler 8.500 i mnd. I fredrikstad kommune er husleien 7.500 for de kommunale leilighetene jeg kjenner til. Å de er faktisk veldig ok. Hvorfor får du ikke leid på det private markedet?
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #5 Skrevet 7. januar 2015 Du kan spørre kommunen om du kan få pusse opp litt. I verste fall sier de nei, i beste fall betaler de malinga. Når det gjelder andres rot har du ikke flere "rettigheter" enn folk flest som bor i boliger med flere enheter. Man kan gjerne be folk om å rydde etter seg, man kan til og med kreve at de gjør det, men det betyr ikke at det blir gjort.... Og som en over sier, mange som bor i kommunale leiligheter har ulike ekstra utfordringer her i livet som gjør at det å holde det pent og ryddig rundt seg er av mindre betydning for dem. Anonymous poster hash: 25b25...d70
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå