Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #1 Skrevet 7. januar 2015 Dette er noe jeg har hatt lyst til i mange år, men grunnet fødsler og ammeperioder har jeg ikke kunnet før nå.. Gir du blod? gikk det lang tid før du fikk første innkalling? Anonymous poster hash: a2fcd...ed5
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #2 Skrevet 7. januar 2015 Ga blod tidligere. Men ble så dårlig etter hver gang at jeg sluttet. Anonymous poster hash: 64ece...dff
MilleMarmelade Skrevet 7. januar 2015 #3 Skrevet 7. januar 2015 Så bra at du har meldt deg, det burde flere gjøre! Det varierer fra sted til sted hvor raskt du blir kalt inn, men regn med noen uker. Første gangen er det bare intervju, informasjon og testing, og når alle resultatene er klare, blir du innkalt til første tapping. Lykke til! Jeg gir ikke selv for tiden, nettopp pga gravid/amming, men skal fortsette når jeg er ferdig. Blod er en verdifull gave for de som trenger det!
scarecrow2011 Skrevet 7. januar 2015 #4 Skrevet 7. januar 2015 Det håper jeg også å få gjøre når amming er ferdig vet noen om man kan gi blod om man har fått blodoverføring før?
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #5 Skrevet 7. januar 2015 Dette er noe jeg har hatt lyst til i mange år, men grunnet fødsler og ammeperioder har jeg ikke kunnet før nå.. Gir du blod? gikk det lang tid før du fikk første innkalling? Anonymous poster hash: a2fcd...ed5 Ga blod i noen år, frem til jeg regelmessig begynte å reise utenfor Europa. Da ble jeg ilagt 6 mnd karantene etter hver reise, og endte opp med å aldri kunne gi. Nå har jeg utenlandsk mann, og bruker dessuten antidepressiva, så tviler på jeg anses som noen særlig god kandidat. Anonymous poster hash: b5977...c43
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #6 Skrevet 7. januar 2015 Jeg registrerte meg, men siden jeg tar betablokker innimellom kan jeg ikke. De sa det måtte gå to uker etter siste tabl og det går aldri to uker mellom hver gang jeg tar. Så det er litt vanskelig. Jeg tar de pga angst, og går i behandling. Så målet er å etterhvert ikke ha behov for de og da skal jeg ringe tilbake å si jeg er klar for å gi. Etter første blodprøven der og registrering tok det ca 3 mnd før jeg kunne komme inn å gi. Men det var fordi jeg hadde litt lite jernlager, så måtte gå på jerntabl en stund før jeg evnt fikk gi. Anonymous poster hash: b9c3e...9a6
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #7 Skrevet 7. januar 2015 Tipper de ikke ønsker blodfortynnende i blodet de får. Anonymous poster hash: dc285...595
MilleMarmelade Skrevet 7. januar 2015 #8 Skrevet 7. januar 2015 Du kan gi selv om du har fått blod tidligere, men det er en karantenetid. (sannsynligvis er du ikke frisk nok til å gi før karantenen er over uansett )
kråkemamma Skrevet 7. januar 2015 #9 Skrevet 7. januar 2015 Har tynne blodårer så ble anbefalt å ikke gjøre det. Da de sliter med å treffe. Og blir akkurat ikke veldig glad i sprøyter når de sitter der å graver i armen med nåla
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #10 Skrevet 7. januar 2015 Så flott av seg. Jeg er så glad for alle dere som kan gi, fordi jeg ikke kan selv. Er veldig takknemlig selv om jeg ikke har hatt behov for blod selv enda. Anonymous poster hash: cb11d...96f
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #11 Skrevet 7. januar 2015 Har tynne blodårer så ble anbefalt å ikke gjøre det. Da de sliter med å treffe. Og blir akkurat ikke veldig glad i sprøyter når de sitter der å graver i armen med nåla Hvis de er like dårlige til å stikke som samtlige sykepleiere på et av Norges største sykehus, så kan hvem som helst få sprøyteskrekk Anonymous poster hash: dc285...595
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå