Gå til innhold

Baby på 2 uker bæsjer lite.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi var på barneklinikken da jordmor mente vi burde få småen sjekket pga han hadde ikke bæsjet etter beken sluttet. Legen lirket litt i baken med ett termometer og på kvelden kom en solid bæsje bleie. Men det var ikke gul korn aktig konsistens mer "tykk diaré" aktig. Vel nå er det gått en uke siden da og han har bare hatt 3-4 bæsje bleier av samme konsistens denne uken. Noen erfaringer der ute? Føler at helsesøster/jordmor lager så stor sak av alt og blir beskymret for gullet mitt. Nå fikk jeg beskjed om å gi han 30ml mme etter hver amming pga han hadde bare gått opp 125g denne uken.. :(

Anonymous poster hash: f9f4c...009

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er han urolig? Viser tegn på ubehag?

Vi måtte hjelpe minstemann å bæsje de første ukene, pirke litt med termometer smurt godt med olje. Ellers ble det ytterste i tarmen akkurat som en hard propp og han klarte ikke å presse hardt nok uten at vi fikk i gang trykkingen.

Det viste seg at han hadde en låsing i bekkenet. Vi gikk tre ganger til manuellterapaut og før han var ferdig med behandlingen da vi hørte "kneppet" fra låsing bæsjet han seg helt opp i nakken😂 siden har han bæsjen normalt

Anonymous poster hash: 57edf...a16

Skrevet

Får han morsmelk eller mme? Min fikk mme og ble mye tregere i magen av det. Hjalp med 1 ts malt i flaska hver dag. 

Barn bæsjer både ofte og sjeldent.  Min bæsjer en bleie kanskje hver 2. eller 3. dag...

Anonymous poster hash: a8513...e71
Skrevet

Vi var på barneklinikken da jordmor mente vi burde få småen sjekket pga han hadde ikke bæsjet etter beken sluttet. Legen lirket litt i baken med ett termometer og på kvelden kom en solid bæsje bleie. Men det var ikke gul korn aktig konsistens mer "tykk diaré" aktig. Vel nå er det gått en uke siden da og han har bare hatt 3-4 bæsje bleier av samme konsistens denne uken. Noen erfaringer der ute? Føler at helsesøster/jordmor lager så stor sak av alt og blir beskymret for gullet mitt. Nå fikk jeg beskjed om å gi han 30ml mme etter hver amming pga han hadde bare gått opp 125g denne uken.. :(

Anonymous poster hash: f9f4c...009

Det er jo ikke lurt å gjøre. Det beste er å amme mer. Drikk ammethe og senk skuldrene. Mine bæsjet kanskje en gang i uka.

Anonymous poster hash: 7262c...211

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...