Gå til innhold

Trenger inspirasjon til sommerferie. Hvor skal du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Legg gjerne ved lenke også om du vil! Jeg har ingen ide, og alt som ikke krever laaaange flyreiser er av interesse. Det er jeg, mannen og 8 åringen som skal dra :)

Anonymous poster hash: bc793...9da
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal låne campingvogn, og håpar å komme oss til Astrid Lindgrens verden i Vimmerby.  Gjerne med eit stopp i Gøteborg med Liseberg på vegen. http://www.alv.se/parken  

Anonymous poster hash: d91db...627
Skrevet

Vi skal en uke til Mallorca og ti dager til Stockholm med våre på fem år og ni år :) Har ikke vært noen av stedene før, men satser på at det blir bra. Den siste ferieuken tar vi hjemme hvor vi kommer til å finne på ting i nærområdet, siden byen her har mye å tilby :)

Skrevet

Her blir det Sverige på 3. året.

Har ei som spiller hockey så sparer masse penger på å dra dit for å handle utstyr.

De andre gangene har vi kun vært i Strømstad på daftø fordi vi har hatt med baby eller en 1 åring. Men denne gangen blir det nok lenger innover. Kanskje Astrid Lindgrens verden.. :)

Ellers var vi på Mallorca et år, i Alcudia og hadde det helt topp. Veldig overkommelig flytid :)

Skrevet

USA. Men det er lang flyreise da. Derfor blir vi 5 uker.

Anonymous poster hash: 80be6...0b4

Skrevet

Det blir 4 uker i Frankrike

Anonymous poster hash: bb67e...c4a
Skrevet

Du som skal til Mallorca, hvor på Mallorca skal du?

Anonymous poster hash: 42c5f...312

Skrevet

Vanligvis er det 6 uker i Texas, men i år har vi tenkt å dra til England og Wales. Mannen bodde 8 år i England på 90-tallet og har lyst å dra tilbake og vise oss rundt. Han likte å gå "white roading", det vil si kjøre veiene som er markert hvite på kartet, for det er da man ser landet som det er, ikke som turist attraksjon. Gleder oss!

Det blir oss to og jentene våre som vil da bli 9 mnd, 6,5 år og nesten 14 år.

Skrevet

Vi skal til Kroatia med campingvogn i 3-4 uker.

Skrevet

3 uker i Japan (jukser, det er i april-mai, teknisk sett ikke på sommeren), deretter 2 uker hjemme i Sveits i juli, derav én med gjester. Blir nok fotturer og museumsbesøk. I fjor var vi i Zermatt og St. Moritz området, får se om vi ikke finner et nytt og spennende sted i år.

Anonymous poster hash: 202f0...e1b

Skrevet

Vi skal kjøre ned til alpene og gå/sykle/klatre der i en uke og så ned til kysten i Frankrike et par uker. Mulig vi stopper i alpene på hjemveien også. Barna er 6,8 og 14.

Skrevet

Spør barna, det gjorde vi. Vi foreslo tur til syden, men barne ville mye heller dra på camping til Daftø og da vi ville låne hytte fikk vi streng beskjed om at det var kun telt som var godt nok. Vi voksne glemmer ofte at barn har andre ønsker en oss voksne.

Anonymous poster hash: 6e5a0...c7e
Skrevet

Vi spurte ungene hva de hadde lyst til og det var ingen tvil: Danmark, Lalandia, Legoland og Fårup!

Ungene er 6, 7, 11 og 13. Vi har vært i Danmark ca annenhvert år siden eldste var 4-5 år så de vet hva de går til. Alle fire elsker Danmark.

Blir nok en tur til sydspissen av Spania i høstferien.

Anonymous poster hash: 73d9d...274

Skrevet

Vi skal ha 2 uker ferie på Gran Canaria i april. Hvis det blir en

Dårlig sommer hjemme tar vi 1 uke på Rhodos i slutten av

august, billig å reise når skolene starter. I november bruker

Vi de siste 2 ferieukene og reiser til Tenerife for å få litt sol

og varme før vinteren kommer igjen.

Anonymous poster hash: 31bad...4fb

Skrevet

Vi har hus i Frankrike så vi skal garantert dit, masse spennende å se og oppleve rundt oss så det blir stas. Ellers så har jeg lovet barna "sydenferie" en uke er maks, så håper jeg vi får tatt en week-end tur et eller annet sted samt at vi får reist litt i Norge. (Sommeren er jo fra begynnelsen av mai til slutten av september😉)

Anonymous poster hash: cebc1...1e7

Skrevet (endret)

I år blir det Danmark :) Både vi og ungene elsker Danmark. Vi kommer alltid tilbake. Jeg føler det er sånn der, som vi hadde det da vi vokste opp på 80-90 tallet. I hvert fall i de mindre byene. Folk er avslappet, tolerante, gjestfrie og akkurat passe liberale. Hadde jeg ikke vært så "låst" til Norge hadde jeg flyttet dit på flekken. Det som er bra med Danmark er at det er korte avstander, så hvis man har en base f.eks på fyn eller nedre del av gylland, så kan man dra både hit og dit som en dagstur. Og så er det ikke så langt til Tyskland heller ;) Vi pleier å kjøre rundt på veiene som så vidt er merket på kartet og holder oss mest mulig unna motorveien. Kjempespennende. På den måten har vi truffet mange trivelige nysgjerrige dansker og opplevd hyggelige ting som vi ellers ikke hadde opplevd. Det eneste vi planlegger er et besøk innom et av de mange tivoliene, ellers tar vi alt på sparket :)

Ungene er 11, 5, 3 og 1 år.

Endret av Plutselig_gravid
Skrevet

Fødeavdelinga...... 

Men mann og barn tar vel en hyttetur tenker jeg, så får jeg være hjemme med baby...

Anonymous poster hash: cffc0...4b3
Skrevet

Vi vurderer Danmark, men baby er bare 3-4 uker da så vet ikke om vi orker.

Anonymous poster hash: 57fdd...1f4

Skrevet

vi skal til england. vi skal overnatte hos familie.

mannen er engelsk og vi har hatt mange ferier det, uten å overnatte hos familie. det er veldig barnevennlig og det er et veldig rimelig ferieland.

mange strender og sol og bading. mange leke parker og dyrehager etc. kan anbefales. rimelige biletter og rimelig med leiebil.

Anonymous poster hash: 7eb36...46f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...