Anonym bruker Skrevet 6. januar 2015 #1 Skrevet 6. januar 2015 Vi drar til gran canaria snart med en ett åring og en 10 åring. Bør vi ha all inclusive for enkelhets skyld med barna? Eller er det like greit uten? Nesten ikke reist før så vet ikke hva som er lurt.. Anonymous poster hash: d4cbc...73c
Snuppa09 Skrevet 6. januar 2015 #2 Skrevet 6. januar 2015 Ofte veldig enkel, smakløs og kjedelig mat på all inclusive. Frokost er greit å ha på hotellet ellers ville jeg droppet resten. Deilig å spise forskjellige steder og variert og god mat.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2015 #3 Skrevet 6. januar 2015 Dropp all inclusive. Har prøvd det 3 ganger, på både "eksklusive" og "billige" hoteller. Like elendig alle stedene!Samme rettene gikk til stadighet igjen, og det meste var mindre godt. De hadde stort utvalg, men det hjelper lite når det ikke smaker. Og jeg er ikke kresen på mat! En positiv ting var at alle hotellene hadde frukt og grønnsaker i alle mulige varianter stående fremme alle måltidene. Jeg elsker frukt, så det passet meg perfekt! Frokosten var god, egg og bacon, eller loff med ett eller annet pålegg vil man spise uansett. Anonymous poster hash: 47f76...b68
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2015 #4 Skrevet 6. januar 2015 Jeg syns det var genialt! Har bare gjort det en gang, men syns det var godt utvalg, forskjellige retter hver kveld (og samme kveld) og vi slapp å planlegge spising, det var jo nesten alltid servering! Ekte ferie for min del. Men så har jeg alltid reist som backpacker før da, og likt å oppleve "virkeligheten". Kanskje derfor jeg nøt late dager litt ekstra! Anonymous poster hash: ca95d...1ac
Gullunger Skrevet 6. januar 2015 #5 Skrevet 6. januar 2015 Vi var veldig fornøyd med den løsningen så lenge barna var små. Alltid vært heldig med maten ;-) Jeg hadde ikke lyst å dra med mine rundt omkring for å spise når de var i småbarnsalderen.
mamma_bergen Skrevet 6. januar 2015 #6 Skrevet 6. januar 2015 For vår del var det veldig bra Men vi bodde på et hotell som lå for seg selv langt unna alt Maten var god og variert, så jeg gjør det gjerne igjen, veldig enkelt og greit å bare få alt servert på den måten
Fandens Oldemor Skrevet 6. januar 2015 #7 Skrevet 6. januar 2015 Har veldig god erfaring med AI, men da har vi vært meget nøye på hotell. Les tilbakemeldingene på Tripadvisor først
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #8 Skrevet 7. januar 2015 Vi var strålende fornøyd med AI sist vi reiste, nydelig og variert mat i hovedrestauranten, og med mulighet for småretter, drikke og is flere småsteder på hotellområdet. Vi reiser tilbake snart, og velger selvsagt AI! Anonymous poster hash: 3acab...a0d
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #9 Skrevet 7. januar 2015 Vi pleier å bestille halvpensjon ( frokost og middag) i stedet for all inclusive. Synes det er greit å kunne ta lunsjen der det måtte passe. Vi har vært kjempefornøyde med utvalget og kvaliteten både ved frokost og middag, men det varierer vel fra hotell til hotell. Synes det er utrolig deilig å slippe å styre med å dra ut på restaurant for å spise middag med urolige småbarn. Anonymous poster hash: b3759...bbd
MTF Skrevet 7. januar 2015 #10 Skrevet 7. januar 2015 (endret) Var i hvertfall utrolig fornøyd da vi hadde All inclusive på Hotell Vista Mar på Gran Canaria for et par år siden. Både frokostbuffeten, lunsjbuffeten og middagsbuffeten var helt utrolig! Aldri sett og spist så mye god mat før, og jeg er en skikkelig kresen frøken. Vi reiste da hele familien med svigers, mine foreldere og min svigerinne med mann og barn og alle var strålende fornøyd med maten (til og med mamma som er vegeterianer). Ungene lurer fremdeles på når vi skal reise til Gran Canaria og ha sånn frokost, lunsj og middag igjen Endret 7. januar 2015 av MTF
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #11 Skrevet 7. januar 2015 Hvis det er Sunwing tror jeg de ofte har Sunwing Inclusive, som er litt mindre omfattende - ikke så mange mellommåltider, og 5 middager i stede for 7. Vi hadde AI og mellommåltidene var crap, og det var ganske stor prisforskjell, så neste gang blir det SI, så får vi sjekket ut et par lokale restauranter også. Maten ellers var helt grei, ikke fantastisk, men barnevennlig og relativt variert. Ungene likte best at de kunne ta så mye is de ville med AI, men man får ganske mye is for den tusenlappen som var differansen, og man kunne kjøpe klippekort på is for 10 EUR. Anonymous poster hash: 7434e...332
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #12 Skrevet 7. januar 2015 For vår del var det så rimelig, betalte vel 6000 tillegg for all-inclusive for to uker for alle fire, at det ikke var aktuelt med annet. Med to kresne barn var det greit og vite at de kunne ta seg noe og spise "Når som hest" på dagen. Det vi sparte mest på, derimot, var drikke. Vi var en dag på ei strand så vi måtte kjøpe oss mat og drikke. Tror vi brukte 200kroner bare på DRIKKE den ene dagen. Da er ikke drikken vi kjøpte til maten inkl....Barna ville ikke ha varmt vann/brus, de sølte ut en god del, også måtte man kjøpe ny mm.... Den gratise isen og alkoholen var ikke noe vi sparte særlig på, da barna heller ville ha "vanlig is" sånn pinne/småis" man kjøper i butikk. Og vi drikker vel ikke mer enn at vi ikke hadde brukt mange kroner på det om det ikke hadde vært med. Vi kjøpte oss middag ute flere gang,- eller lunsj. Hadde "råd" til det i tillegg. Alternativet til all-inclusive, er selvhushold for vår del. Og kjøpe to måltid pr dag ute er ikke aktuelt så lenge barna ikke garantert spiser det de får, og vi risikerer og ende opp med og kjøpe både to og tre lunjser/middager for og få de til og spise noe.... Der vi var på ALl-inclusive hadde vi hhv 2 og 3 ulike restauranter med ulike "sjangre" og velge mellom. Kinesisk, tapas og ( pizzarestaurant der vi hadde tre valg),- i tillegg til hotellets buffet. Det kan jo også spille inn. Anonymous poster hash: 5bb83...2e5
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #13 Skrevet 7. januar 2015 Med små barn er AI veldig praktisk. Du slipper å kle på deg og trave rundt i byen på let etter et spisested. På hotellet er maten klar, ingen ventetid, og om de ikke liker maten kan de gå å finne seg en annen rett istedet. Det er mange mellommåltider, gratis drikke når du vil, du slipper å ha med deg penger noe sted. Maten er ikke like bra på alle hotellene, men der vi har vært har det vært god mat (jeg er kresen). Og ikke minst: du slipper alt maset om is, drikke osv. De kan bare gå å hente selv:-) Anonymous poster hash: 7f700...80f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå