Gjest thricane Skrevet 6. januar 2015 #1 Skrevet 6. januar 2015 Har ei snuppe her på 5 år som ønsker seg jul i ørene, men usikker om jeg skal la henne ta det. Redd hun vil synes at det er vondt. Noen erfaringer?
SuperFries Skrevet 6. januar 2015 #2 Skrevet 6. januar 2015 Selvsagt gjør det litt vondt. Men stikker tross alt hull i kroppen.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2015 #3 Skrevet 6. januar 2015 Går helt fint, til hun får første infeksjon. Vent med hull i ørene til hun forstår hva det innebærer. Anonymous poster hash: d237e...52d
Elsker livet Skrevet 6. januar 2015 #4 Skrevet 6. januar 2015 Det er vel litt forskjellige meniner om det. Men jeg husker jeg syns det var vondt den første dagen, men at det hadde roet seg var det helt greit. Jeg liker ikke å ligge med ørepynt om natta, men de første månedene til de neste 6 mnd. bør man ikke la hullene være uten noe i for lenge, så man bør helst bruke ørepynt hele tiden. Så er det vel typisk en femåring å plukke på det når det er nytt og uvant, så det kan lett bli infisert.
Gjest thricane Skrevet 6. januar 2015 #5 Skrevet 6. januar 2015 Ha ha ha, skrev jul i ørene faktisk. Fint med telefon som retter det "riktig ". Synes egentlig det er tidlig, men hun spurte selv, flere av de hun leker med i barnehagen har det. Får de sånn bedøvende krem først? Usikker om hun vil plukke på det, hun er jo ganske selvstendig og forstår mye, begynner på skolen til høsten. Hm.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2015 #6 Skrevet 6. januar 2015 Ha ha ha, skrev jul i ørene faktisk. Fint med telefon som retter det "riktig ". Synes egentlig det er tidlig, men hun spurte selv, flere av de hun leker med i barnehagen har det. Får de sånn bedøvende krem først? Usikker om hun vil plukke på det, hun er jo ganske selvstendig og forstår mye, begynner på skolen til høsten. Hm. Bedøvende krem har ingen effekt. En sprenger seg gjennom hud, kjøtt og nerver. Anonymous poster hash: d237e...52d
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2015 #7 Skrevet 6. januar 2015 Jeg spøy som en gris når jeg tok hull i ørene. I ettertid har jeg vært mye plaget med infeksjoner og kløe Anonymous poster hash: 191cb...291
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2015 #8 Skrevet 6. januar 2015 Ha ha ha, skrev jul i ørene faktisk. Fint med telefon som retter det "riktig ". Synes egentlig det er tidlig, men hun spurte selv, flere av de hun leker med i barnehagen har det. Får de sånn bedøvende krem først? Usikker om hun vil plukke på det, hun er jo ganske selvstendig og forstår mye, begynner på skolen til høsten. Hm. Bedøvende krem har ingen effekt. En sprenger seg gjennom hud, kjøtt og nerver. Anonymous poster hash: d237e...52d Embla ( bedøvelseskrem) har absolutt virkning. Det går an å gjøre småkirurgi med emblaanestesi. Bare la den sitte lenge nok på. Anonymous poster hash: b6fab...ae2
Gjest thricane Skrevet 6. januar 2015 #9 Skrevet 6. januar 2015 Jeg spøy som en gris når jeg tok hull i ørene. I ettertid har jeg vært mye plaget med infeksjoner og kløe Anonymous poster hash: 191cb...291 Huff da, nei da er det ikke veldig lurt. Får holde oss til klips i stedet.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2015 #10 Skrevet 6. januar 2015 Ha ha ha, skrev jul i ørene faktisk. Fint med telefon som retter det "riktig ". Synes egentlig det er tidlig, men hun spurte selv, flere av de hun leker med i barnehagen har det. Får de sånn bedøvende krem først? Usikker om hun vil plukke på det, hun er jo ganske selvstendig og forstår mye, begynner på skolen til høsten. Hm. Bedøvende krem har ingen effekt. En sprenger seg gjennom hud, kjøtt og nerver. Anonymous poster hash: d237e...52d Embla ( bedøvelseskrem) har absolutt virkning. Det går an å gjøre småkirurgi med emblaanestesi. Bare la den sitte lenge nok på. Anonymous poster hash: b6fab...ae2 Det er bare tull. Embla virker ikke lengre ned enn i hudlaget, og definitivt ikke gjennom en øreflipp. Anonymous poster hash: d237e...52d
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2015 #11 Skrevet 6. januar 2015 Jeg spøy som en gris når jeg tok hull i ørene. I ettertid har jeg vært mye plaget med infeksjoner og kløe Anonymous poster hash: 191cb...291 Huff da, nei da er det ikke veldig lurt. Får holde oss til klips i stedet. Må legge til at det visste seg å være en helt ubrukelig person til å ta hull i ørene. Hadde det vært min datter, så hadde hun ikke fått hull i ørene før om noen år Anonymous poster hash: 191cb...291
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2015 #12 Skrevet 6. januar 2015 Hjelpes, for noen svar... Nei, d er ikke vondt! D svir bittelitt i 10 sekunder etterpå, og da er d for sent å angre Gå et sted der de skyter begge ørene samtidig! Man kan ikke vente at unger vet hva detre innebærer, d er MOR som må ta ansvar her! Snurre litt og skylle litt med desinfiserende... Kjenner INGEN som har hatt problemer! Har inntrykk av at de fleste jenter får hull i 5-7 års alderen. Yngstejenta mi skal få når hun begynner i 1.klasse i aug.2016, da er hun 5 1/2. D har hun bestemt (joda, JEG bestemmer!!) Har forøvrig to voksne jenter også. De tok hull til skolestart de også Anonymous poster hash: f3fc5...3a0
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2015 #13 Skrevet 6. januar 2015 Hjelpes, for noen svar... Nei, d er ikke vondt! D svir bittelitt i 10 sekunder etterpå, og da er d for sent å angre Gå et sted der de skyter begge ørene samtidig! Man kan ikke vente at unger vet hva detre innebærer, d er MOR som må ta ansvar her! Snurre litt og skylle litt med desinfiserende... Kjenner INGEN som har hatt problemer! Har inntrykk av at de fleste jenter får hull i 5-7 års alderen. Yngstejenta mi skal få når hun begynner i 1.klasse i aug.2016, da er hun 5 1/2. D har hun bestemt (joda, JEG bestemmer!!) Har forøvrig to voksne jenter også. De tok hull til skolestart de også Anonymous poster hash: f3fc5...3a0 Det er da ikke noe galt i de svarene hun har fått. Hun spør om erfaringer, og det får hun. Hva er galt med det? Anonymous poster hash: 191cb...291
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2015 #14 Skrevet 6. januar 2015 Rens morgen og kveld og IKKE snurr på dobben, dette ble vi rådet til da 4 åringen nylig tok hull i ørene. Og ja, hullene må skytes på likt, ellers blir det gjerne med det ene hullet Det virket på dattera mi som om det gjorde vondt i ca 15 min, etter det virket det som om det roet seg. Vi har vært flinke med rensing, ikke snurret på dobbene, og hullene gror kjempefint Anonymous poster hash: 0d0bf...336
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2015 #15 Skrevet 6. januar 2015 Var 6 år da jeg fikk hull i ørene. Syntes ikke det gjorde vondt, satt bare å gliste og var lykkelig for at jeg fikk vilja mi.Eldste jenta her fikk da hun var 10, og hun skreik som bare det. Måtte gå unna å skrike litt selv, fikk så vondt i mammahjertet! Så om hun skal få det, send noen andre til å ta dem med henne, sålenge du ikke er litt sterkere enn meg på nerven Jeg hadde infeksjoner i ett kjør, og er enda plaget med det nå 20 år senere. Jenta har aldri hatt infeksjon (bank i bordet), men hun har også vært veldig nøye med å ikke pilke og fikle på ørene og med øredobbene. Anonymous poster hash: baaaf...00c
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2015 #16 Skrevet 6. januar 2015 Ha ha ha, skrev jul i ørene faktisk. Fint med telefon som retter det "riktig ". Synes egentlig det er tidlig, men hun spurte selv, flere av de hun leker med i barnehagen har det. Får de sånn bedøvende krem først? Usikker om hun vil plukke på det, hun er jo ganske selvstendig og forstår mye, begynner på skolen til høsten. Hm. Bedøvende krem har ingen effekt. En sprenger seg gjennom hud, kjøtt og nerver. Anonymous poster hash: d237e...52d Embla ( bedøvelseskrem) har absolutt virkning. Det går an å gjøre småkirurgi med emblaanestesi. Bare la den sitte lenge nok på. Anonymous poster hash: b6fab...ae2 Det er bare tull. Embla virker ikke lengre ned enn i hudlaget, og definitivt ikke gjennom en øreflipp. Anonymous poster hash: d237e...52d Emla funker til småkirurgi ja og til hull i ørene. Fra felkeskatalogen: Krem: Voksne: Indisert for topisk anestesi av huden i forbindelse med innsetting av nåler, f.eks. intravenøst kateter eller blodprøvetaking og overflatiske kirurgiske inngrep. Topisk anestesi i genitalslimhinner, f.eks. før overflatisk kirurgi eller infiltrasjonsanestesi og av leggsår for lettere mekanisk rensing/debridement. Barn: Krem er indisert til følgende aldersgrupper: Nyfødte 0-2 måneder, spedbarn 3-11 måneder og barn 1-11 år, til topisk anestesi av huden i forbindelse med innsetting av nåler, f.eks. intravenøst kateter eller blodprøvetaking og ved overflatisk kirurgi. Krem er også indisert til barn med atopisk dermatitt før kyrettasje av mollusker. Plaster: Voksne og barn: Indisert for overflateanestesi i hud ved nålestikk, f.eks. i forbindelse med innsetting av intravenøst kateter og blodprøvetaking. Overflatiske kirurgiske inngrep i hud. Anonymous poster hash: b6fab...ae2
klg,2 boys now:) Skrevet 6. januar 2015 #17 Skrevet 6. januar 2015 1.ikke skyt i begge samtidlig,oddsen for at det blir skjevt er stor(sett det mange ganger) 2.gå til en so piercer,de kan dette bedre enn en frisør med pistol 3.vent til ungen er gammel nok så ikke dobben henger på øreflippen når hun blir voksen
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2015 #18 Skrevet 6. januar 2015 Hvorfor lage hull i ørene på små barn - det har jeg aldri skjønt. De synes det er like gøy med klips, og da slipper man betennelser og mulige allergi som utvikler seg, i tillegg til at hun selvsagt kan henge fast i pynten under lek med andre og få flerret øreflippen. .. Anonymous poster hash: 2ff0b...919
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2015 #19 Skrevet 6. januar 2015 Jeg tok selv hull i ørene da jeg var 5 år. Syntes ikke det var så vondt akkurat å ta hullene, men det dunket lenge etterpå. Etter noen dager fikk jeg verk i dem, men jeg holdt ut og beholdt dem inne Dersom hun syns det blir for vondt er det jo bare å ta dem ut. Da slutter det å gjøre vondt med en gang. Kanskje snakke med henne og fortelle at noen syns det gjør veldig vondt, mens andre nesten ikke merker noe, og at hun ikke trenger å være lei seg om hun vil ta de ut etter noen dager. Kan jo legge til at jeg får veldig lett verk da... Anonymous poster hash: 21917...025
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2015 #20 Skrevet 6. januar 2015 Ha ha ha, skrev jul i ørene faktisk. Fint med telefon som retter det "riktig ". Synes egentlig det er tidlig, men hun spurte selv, flere av de hun leker med i barnehagen har det. Får de sånn bedøvende krem først? Usikker om hun vil plukke på det, hun er jo ganske selvstendig og forstår mye, begynner på skolen til høsten. Hm. Bedøvende krem har ingen effekt. En sprenger seg gjennom hud, kjøtt og nerver. Anonymous poster hash: d237e...52d Embla ( bedøvelseskrem) har absolutt virkning. Det går an å gjøre småkirurgi med emblaanestesi. Bare la den sitte lenge nok på. Anonymous poster hash: b6fab...ae2 Hva slags kirugi da? Jeg har ikke hørt om det.. Anonymous poster hash: 7d52f...e73
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2015 #21 Skrevet 6. januar 2015 Ha ha ha, skrev jul i ørene faktisk. Fint med telefon som retter det "riktig ". Synes egentlig det er tidlig, men hun spurte selv, flere av de hun leker med i barnehagen har det. Får de sånn bedøvende krem først? Usikker om hun vil plukke på det, hun er jo ganske selvstendig og forstår mye, begynner på skolen til høsten. Hm. Bedøvende krem har ingen effekt. En sprenger seg gjennom hud, kjøtt og nerver. Anonymous poster hash: d237e...52d Embla ( bedøvelseskrem) har absolutt virkning. Det går an å gjøre småkirurgi med emblaanestesi. Bare la den sitte lenge nok på. Anonymous poster hash: b6fab...ae2 Hva slags kirugi da? Jeg har ikke hørt om det.. Anonymous poster hash: 7d52f...e73 Fjerne mollusker, overfladiske kuler, små benigne føflekker/hudforandringer osv. Ikke uvanlig på hudlegekontorer. Anonymous poster hash: b6fab...ae2
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2015 #22 Skrevet 6. januar 2015 Jeg tok hull for et par år siden, og det var ikke vondt i det hele tatt. Bittelitt ubehag, bare. Anonymous poster hash: bec62...482
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå