Anonym bruker Skrevet 6. januar 2015 #1 Skrevet 6. januar 2015 Jenta vår ble 4 i oktober, er 15,3 kg og ca 105 cm. Hun sitter fortsatt i 5 punktsete. Kan vi bytte? Leste litt om det og da stod det fra 15 kg, hun er jo rett over det. Sitter greit i sete nå, hode bitte litt over ryggen og litt trangt,men ellers bra? Når byttet dere? Takker for svar på forhånd:) Anonymous poster hash: 682cc...612
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2015 #2 Skrevet 6. januar 2015 Ville byttet så lenge hodet var det minste over ryggen. Vet ikke om det er utrygt, men jeg ville følt det sånn.Er det ikke også sånn at det er tryggere for barn over fire år å sitte forovervendt? På grunn av nakken... Har ikke tid til å finne den eventuelle artikkelen nå, men du kan jo google det. Anonymous poster hash: 945fb...408
Honningmelon Skrevet 6. januar 2015 #3 Skrevet 6. januar 2015 Jenta mi blir 4 år i april. Hun er 106 cm og 15 kg. Har byttet til beltestol nå.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2015 #4 Skrevet 6. januar 2015 Hvis hun sitter forover, bør dere bytte til beltestol. Det er tryggest forover når de er over 15 kg. Hvis hun fortsatt sitter bakover, så er det bare å fortsette med det så lenge hun har plass og ikke klager. Anonymous poster hash: a42a7...3f4
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2015 #5 Skrevet 6. januar 2015 Hun sitter forovervendt nå. Hmmm..ja,da får vi kanskje bytte da. Har liksom tenkt at 5 punkt er det tryggeste, men kanskje ikke. Eldste satt i det til hun nesten var 5. Takk for svar Hi Anonymous poster hash: 682cc...612
Ladybugg Skrevet 6. januar 2015 #6 Skrevet 6. januar 2015 Min gutt blir 4 nå i januar, og 18 kilo så han har byttet over nå
Appelsinpiken Skrevet 6. januar 2015 #7 Skrevet 6. januar 2015 Ville byttet. Mye tryggere å site i beltestol enn 5pubktssele fremover.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2015 #8 Skrevet 6. januar 2015 Hun sitter forovervendt nå. Hmmm..ja,da får vi kanskje bytte da. Har liksom tenkt at 5 punkt er det tryggeste, men kanskje ikke. Eldste satt i det til hun nesten var 5. Takk for svar Hi Anonymous poster hash: 682cc...612 Nei 5 pkt forover er ikke det tryggeste. Heller motsatt, i en kollisjon kan de få store skader på grunn av belastningen. Anonymous poster hash: b11a9...24e
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2015 #9 Skrevet 6. januar 2015 Da ville jeg ha byttet. Ikke bra med 5-punktsele når man sitter fremovervendt. Mye tryggere med beltestol! Jenta mi som blir 4 år i april sitter bakovervendt nå, men til uken skal hun få beltestol. Kunne tenkt meg å ha henne bakovervendt en stund til, men lillebror på 1 år skal arve setet hennes da han har vokst ut av babysetet. Må tenke litt økonomisk i disse etterjulstider Anonymous poster hash: cac32...c3a
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2015 #10 Skrevet 6. januar 2015 Takk for svar alle sammen. Ble litt klokere nå ja da blir det bytte. Hi Anonymous poster hash: 682cc...612
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2015 #11 Skrevet 6. januar 2015 Hun sitter forovervendt nå. Hmmm..ja,da får vi kanskje bytte da. Har liksom tenkt at 5 punkt er det tryggeste, men kanskje ikke. Eldste satt i det til hun nesten var 5. Takk for svar Hi Anonymous poster hash: 682cc...612 Sitter hun forovervendt i 5-punkt nå, er det absolutt bedre å skifte til beltestol nå. Det er en enorm belastning for hode og nakke å sitte forovervendt i en stol med fast sele i den vektklassen. Med beltestol gir bilens belte etter og stolen følger med kroppen i evt. kollisjon. Bytt Hilsen bilstolselger. Anonymous poster hash: c867f...77e
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2015 #12 Skrevet 6. januar 2015 Kan jeg hive meg på med et spm? Min jente blir 3 denne mnd. Hun sitter bakovervendt i 5punkt og veier 16 kg. Begynner å bli meget trangt for beina som hun nesten har i magen. Har en lillesøster som overtar setet hennes om noen mnd. Hva burde jeg gjøre her? Snu i 5punkt?Eller beltestol til sommern? Anonymous poster hash: 07435...f0e
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2015 #13 Skrevet 6. januar 2015 Kan jeg hive meg på med et spm? Min jente blir 3 denne mnd. Hun sitter bakovervendt i 5punkt og veier 16 kg. Begynner å bli meget trangt for beina som hun nesten har i magen. Har en lillesøster som overtar setet hennes om noen mnd. Hva burde jeg gjøre her? Snu i 5punkt?Eller beltestol til sommern? Anonymous poster hash: 07435...f0e Beltestol til sommeren Ikke bruk 5-punkt fremover. Anonymous poster hash: cac32...c3a
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #14 Skrevet 7. januar 2015 Takk for svar 😊 Anonymous poster hash: 07435...f0e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå