Gå til innhold

Ny på lavkarbo. Er dette en grei dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Frokost- 1/2 beger cottage chees med litt solsikkefrød

Mellom-måltid - en Atkins bar

Lunsj - to små lavkarbo knekkebrød med smør og spekeskinke

Middag - 1/4 kylling, mos av persillerot og fløte + brokkoli

Kvelds - to kokte egg, 3 skiver spekeskinke, 10 oliven, 10 skiver agurk , 3 ringer paprika, litt brie og 10 hasselnøtter.

Har ellers drukket masse vann, en latte og masse vanlig kaffe.

Anonymous poster hash: 430aa...289

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Hvor streng skal du være på karbohydrater da?

Skrevet

Kvelds - to kokte egg, 3 skiver spekeskinke, 10 oliven, 10 skiver agurk , 3 ringer paprika, litt brie og 10 hasselnøtter.

Hvis du vil ned i vekt med lavkarbo , få energi og stabilt blodsukker så ville jeg hatt mer fett. Da vil du også bli fortere mett :)

Cottage cheese har veldig lite fett, bruk heller gresk, tyrkisk yoghurt ( fåes på meny også andre butikker)  eller creme fraiche, ha gjerne en liten skvett fun light saft for mer smak eller noen få frosne bær  ( jorbær, eller bringebær), du kan også ha i litt hakka nøtter, mandler, hasselnøtter, paranøtter, valnøtter.

atkins gir søtsug og bør helst brukes i krisetilfeller der det er den eller noe med for mye karbo, eller som kos i helgen.

ha gjerne mye ost på knekkebrødet og mye smør, det er godt og vil holde deg mett lenger

Prøv gjerne ut blomkål/ brokkoli/ sellerirot mos/ stappe, flløtegratinert, røsti av sellerirot, eller blomkålris , det smaker nydelig.

Ett godt tips er at når du steker noe på pannen eller i ovnen, bruk  mye smør, bruk restene i stekepannen og hell i fløte, kok til saus og smak til med salt og pepper. Kraften fra det i ovnen kan du også koke med fløte og lage saus på samme måte. 

Peppersaus er digg til det meste og spesielt med blomkål ris

1 boks fløte

2 ss soyasaus

noen få dråper med tabasco eller bare bruk til cayennepepper/ chili ( smak til) 

ha i hele rød eller grønn pepperkorn / evnt litt peppermix, like godt og det er enkelt

kok og rør til den har passe konsistens

smak til med salt

Skrevet

Helt ok dag. Men spis mere proteiner. Gjerne litt skyr og grønnsaker imellom der... Atkinsbar er bare tullball.

Anonymous poster hash: 5e426...c3f
Skrevet

Hvis du vil ned i vekt med lavkarbo , få energi og stabilt blodsukker så ville jeg hatt mer fett. Da vil du også bli fortere mett :)

Cottage cheese har veldig lite fett, bruk heller gresk, tyrkisk yoghurt ( fåes på meny også andre butikker) eller creme fraiche, ha gjerne en liten skvett fun light saft for mer smak eller noen få frosne bær ( jorbær, eller bringebær), du kan også ha i litt hakka nøtter, mandler, hasselnøtter, paranøtter, valnøtter.

atkins gir søtsug og bør helst brukes i krisetilfeller der det er den eller noe med for mye karbo, eller som kos i helgen.

ha gjerne mye ost på knekkebrødet og mye smør, det er godt og vil holde deg mett lenger

Prøv gjerne ut blomkål/ brokkoli/ sellerirot mos/ stappe, flløtegratinert, røsti av sellerirot, eller blomkålris , det smaker nydelig.

Ett godt tips er at når du steker noe på pannen eller i ovnen, bruk mye smør, bruk restene i stekepannen og hell i fløte, kok til saus og smak til med salt og pepper. Kraften fra det i ovnen kan du også koke med fløte og lage saus på samme måte.

Peppersaus er digg til det meste og spesielt med blomkål ris

1 boks fløte

2 ss soyasaus

noen få dråper med tabasco eller bare bruk til cayennepepper/ chili ( smak til)

ha i hele rød eller grønn pepperkorn / evnt litt peppermix, like godt og det er enkelt

kok og rør til den har passe konsistens

smak til med salt

Tuuusen takk :-). Sitter veldig langt inne å spise så mye fett. Er innerst inne overbevist om at alle som snakker juger og konspirerer for at jeg skal legg meg 10 kg til ;-).

Hvor streng jeg skal være på karbohydratene har jeg egentlig ikke bestemt meg for, har aldri prøvd dette

Skrevet (endret)

Om du er veldig glad i cottage cheese, kan du tilsette litt kremfløte i den for å få opp fettprosenten i den! Nyyydelig med litt fun saft på! Mmmm😛

Endret av Tessa3
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Hvis du skal spise moderat lavkarbo trenger du ikke så mye fett. Skal du være striks må du ha mer fett. Jeg har gått ned 30 kilo på 5 mnd med ketosekost. Og det sier jeg ikke for at du skal legge på deg 10 ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...