Anonym bruker Skrevet 6. januar 2015 #1 Skrevet 6. januar 2015 Var på svangerskapskontroll i dag, og legen ville sykemelde meg, helst 100% på grunn av gangvansker og bekkenløsning, men minst 60%.Hun er redd jeg vil få varig men etter svangerskapet dersom jeg ikke roet ned nå.Og jeg som hadde tenkt å stå løpet ut.Er i uke 28 nå, dette er alt for tidlig.Føler det som et skikkelig nederlag Anonymous poster hash: 8f196...708
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2015 #2 Skrevet 6. januar 2015 Jeg ble sykemeldt i dag jeg og. Pga problemer med bekkenet etter svangerskap. Hadde jeg hørt på alle når jeg var gravid kunne jeg sikkert klart å leke med ungene mine og sove om natta. Du lever bare en gang. God bedring Anonymous poster hash: ac622...f5b
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2015 #3 Skrevet 6. januar 2015 Ok. Bekkenløsning er helt normalt. Ganske mange får gangvansker. Men varige men....?? Anonymous poster hash: ebe97...6ab
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2015 #4 Skrevet 6. januar 2015 Ok. Bekkenløsning er helt normalt. Ganske mange får gangvansker. Men varige men....?? Anonymous poster hash: ebe97...6ab Jeg kjenner en som var sengeliggende nesten ett år etter fødselen, og ute av arbeidslivet i 9 (!) år, dette pga bekkenet. Anonymous poster hash: c342c...c9d
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2015 #5 Skrevet 6. januar 2015 Mange som får det. Mi søster fikk det. Bekkenet vokste skeivt sammen, dette har gjort slik at nervene i korsrygg ligger i klem. Hun kan ikke jobbe. Har måttet omskolere seg. Så ja, du kan få varige men. Anonymous poster hash: 11e4b...312
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2015 #6 Skrevet 6. januar 2015 Du, helse & baby er d viktigste!! Lytt til legen! God bedring! Og til deg som stiller spm ved varige mén: ja, d kan man få... En venninne går fortsatt med krykker nå 6 ÅR etter fødsel! Anonymous poster hash: cf4fe...6b7
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2015 #7 Skrevet 6. januar 2015 Har forresten også fått krykkerHI Anonymous poster hash: 8f196...708
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2015 #8 Skrevet 6. januar 2015 Jeg skjønner godt at det føles som et nederlag. Jeg så på det som et mål å jobbe hele veien. Tok ikke hint om at jeg måtte roe ned og slappe av, jeg var jo i såååå god form og "svangerskap er ingen sykdom". Nei det er ikke det, men det er en påkjenning på kroppen. På grunn av at jeg ikke hørte etter ble min lille født i uke 32.. Anonymous poster hash: 09024...90e
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2015 #9 Skrevet 6. januar 2015 Selvfølgelig KAN man få varige men. Men det gjelder ytterst få altså Og det er ingen bestem korreksjon mellom gangvansker, krykker og varige men!! Varige men henger aller helst sammen med andre tilleggsfsktorere som overvekt, tidligere ryggplager, lite trening tidligere og depresjon. Bare sånn at man ikke umiddelbart tror man risikerere varige plager fordi man får store bekkenløsningsplager. De aller aller fleste blir helt friske etter fødsel:) Anonymous poster hash: ebe97...6ab
Villmarksjenta Skrevet 6. januar 2015 #10 Skrevet 6. januar 2015 Har vært 100% sykemeldt siden uke 11 pga bekkenet og er veldig takknemlig for at jeg ble tatt på alvor med én gang. Er i uke 30 nå og alternativet hadde vært krykker hvis jeg hadde presset meg. Har klart å holde det stabilt med mye ro og hvile. Var hos manuellterapaut og han sa at det er det eneste som hjelper når det er hormonelt slik som bekkenløsning er. Ingen får "stjerne i boka" av å presse seg i den situasjon man er i. Tenk på deg selv og barnet😉
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2015 #11 Skrevet 6. januar 2015 Vær glad du blir sykemeldt og har på legen. Jeg var i jobb frem til permisjon med de to yngste (selvstendig næringsdrivende)med alvorlig bekkenløsning og bekkenlåsing.Skulle ønske jeg ikke var så sta...sliter fortsatt med plager nå,19 mnd etter fødsel. Anonymous poster hash: a41ee...802
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2015 #12 Skrevet 6. januar 2015 Så dere mener jeg burde sagt nei til en 60% sykemelding når legen sier jeg er i risikogruppen for å få varig men?Det tør jeg faktisk ikke ta sjansen på.Jeg skal tross alt også ta vare på dette barnet etter det er født HI Anonymous poster hash: 8f196...708
Villmarksjenta Skrevet 6. januar 2015 #13 Skrevet 6. januar 2015 Så dere mener jeg burde sagt nei til en 60% sykemelding når legen sier jeg er i risikogruppen for å få varig men? Det tør jeg faktisk ikke ta sjansen på. Jeg skal tross alt også ta vare på dette barnet etter det er født HI Anonymous poster hash: 8f196...708 Jeg mener du bør omfavne muligheten til full sykemelding hvis det var et alternativ og roe helt ned😉 du tjener ingenting på å presse deg.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2015 #14 Skrevet 6. januar 2015 Jeg skjønner godt at det føles som et nederlag. Jeg så på det som et mål å jobbe hele veien. Tok ikke hint om at jeg måtte roe ned og slappe av, jeg var jo i såååå god form og "svangerskap er ingen sykdom". Nei det er ikke det, men det er en påkjenning på kroppen. På grunn av at jeg ikke hørte etter ble min lille født i uke 32.. Anonymous poster hash: 09024...90e Hvilken sammenheng var det mellom at du ikke roet ned og for tidlig fødsel? Bare lurer, siden jeg også fikk i uke 32... Anonymous poster hash: ad9e6...82e
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2015 #15 Skrevet 6. januar 2015 Ok. Bekkenløsning er helt normalt. Ganske mange får gangvansker. Men varige men....??Anonymous poster hash: ebe97...6ab Jeg har kollega som sliter med helsa pga bekkenløsning. Barnet er 15 år. Anonymous poster hash: 43c42...235
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2015 #16 Skrevet 6. januar 2015 Så dere mener jeg burde sagt nei til en 60% sykemelding når legen sier jeg er i risikogruppen for å få varig men? Det tør jeg faktisk ikke ta sjansen på. Jeg skal tross alt også ta vare på dette barnet etter det er født HI Anonymous poster hash: 8f196...708 Jeg mener du bør omfavne muligheten til full sykemelding hvis det var et alternativ og roe helt ned du tjener ingenting på å presse deg. Tror egentlig det er bedre jeg jobber litt. Vil gå på veggen om jeg bare skal sitte hjemme i overkant av 2,5 måneder å gjøre ingenting. Da tror jeg jeg hadde kommet til å aktivisere meg selv på feil måte. Tror løsningen med 60% sykemelding blir bra, har fått tilrettelagt på jobb så mye det lar seg gjøre. Må bare komme over den dårlige samvittigheten. HI Anonymous poster hash: 8f196...708
Villmarksjenta Skrevet 6. januar 2015 #17 Skrevet 6. januar 2015 Så dere mener jeg burde sagt nei til en 60% sykemelding når legen sier jeg er i risikogruppen for å få varig men? Det tør jeg faktisk ikke ta sjansen på. Jeg skal tross alt også ta vare på dette barnet etter det er født HI Anonymous poster hash: 8f196...708 Jeg mener du bør omfavne muligheten til full sykemelding hvis det var et alternativ og roe helt ned du tjener ingenting på å presse deg. Tror egentlig det er bedre jeg jobber litt.Vil gå på veggen om jeg bare skal sitte hjemme i overkant av 2,5 måneder å gjøre ingenting. Da tror jeg jeg hadde kommet til å aktivisere meg selv på feil måte. Tror løsningen med 60% sykemelding blir bra, har fått tilrettelagt på jobb så mye det lar seg gjøre. Må bare komme over den dårlige samvittigheten. HI Anonymous poster hash: 8f196...708 Dagene går fort tro meg! Du må gjøre det du føler er riktig men kan være lurt å høre på hva fagfolkene sier(lege/jordmor). De vil bare ditt beste. Og hvis de sier at faren for varige mén er der så burde jo egentlig ikke valget være så vanskelig. Det kan lønne seg med litt ydmykhet av og til;)
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2015 #18 Skrevet 6. januar 2015 Sorry meg, men hva er dette "føles ut som et nederlag" greia? Hvorfor det? Har du sykdom/skade som er så belastende at legen mener du bør sykemelde deg, er da det ikke et nederlag! Det er ikke viljen det står på! Sett helsa først du! Er det mulig for tilrettelegging på arb.plassen da? Jobbe hjemmefra? Lykke til og lytt til kroppen/legen! Anonymous poster hash: 851ca...792
klg,2 boys now:) Skrevet 6. januar 2015 #19 Skrevet 6. januar 2015 Sykemeldt deg du👍du vil ikke motta noe premie for og presse deg for langt. Er selv delvis uføre pga bekken plager som ikke blir bra,ungen er straks 7 år
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2015 #20 Skrevet 6. januar 2015 Jeg hadde gangvansker. Ene beinet hadde låst seg og jeg haltet. Ble sykemeldt 50% og gikk ingenting på hviledagene og kun til og fra jobb på jobbdagene. Det hjalp. Det tok vel en stund, men så ble låsningen mye bedre og jeg hadde mindre smerter resten av svangerskapet. Anonymous poster hash: e0c13...251
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2015 #21 Skrevet 6. januar 2015 Jeg hadde som deg kraftig bekkenløsning fom 4 mnd med sistemann. I uke 30 ble jeg 100% sykmeldt etter å ha fått tilrettelagt jobb helt siden 4 mnd. Jobbet den siste tiden 40% men fikk komme og gå som jeg ville. Kunne ikke parkere på ansatteparkering da det ble for langt unna (50 meter). Skulle seriøst hatt handikapparkering. Hadde da kjørt i 5 mil for å komme meg på jobb. Folk skjønte ikke hva jeg gjorde på jobb. Hadde i tillegg kraftige kynnere med nedpress og blodtrykksfall x antall ganger pr.dag. Til tross for tilrettelagt jobb og tidlig sykmelding plages jeg fortsatt med bekkenet. Nå er mini 15 mnd men jeg klarer å jobbe 70% hvis jeg tar hensyn. Bekkenet er hovedårsaken til at jeg ikke vil ha et 3 barn. Ville da havnet i rullestol. Sykmeld deg fullt ut og håp at du ikke får varige men som meg og mange andre! Anonymous poster hash: d3356...58f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå