Gå til innhold

Ang lekser igjen....


Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes 1 klasse har mye lekser!!! I dag; 3 sider i matte,3sider lesing, og 3 ark skriving!!! Like mye hos dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå tror jeg du overdriver litt.

 

Anonymous poster hash: c1c6b...bdd

Skrevet

Nå tror jeg du overdriver litt.

 

Anonymous poster hash: c1c6b...bdd

Med?

Skrevet

Det spørs hva som står på sidene. Hvilke type oppgaver/tekst er det?

 

Anonymous poster hash: bb20a...145

Skrevet

Høres ut som lekser for hele uken.

 

Anonymous poster hash: 2a4df...54d

Skrevet

Lesingen er den samme hver dag , matte blir gjort på leksehjelpen og skriving er kun i dag denne uken. Men sitter i hvertfall 45 hver dag med lekser

Skrevet

Det gjorde vi og i 1 klasse. Satt opptil en time. Men det hørtes ut som mye lekser på en dag, er det 6 siders lekse hver dag?!

 

Anonymous poster hash: 7b997...2d8

Skrevet

Nei ikke såååå mye hver eneste dag, men ofte

Skrevet

Her i 3 klasse er det ukes lekser.

2 sider med matte, 4 sider lesing og 2 norsk oppgaver.

Pluss 15 min lesing hver dag i valgfri bok

Skrevet

Kommer jo an på hvor mye som står på sidene.

 

 

 

Anonymous poster hash: 2587f...280

Skrevet

Her er det ukes lekser. Leselekse hver dag. Så kommer matte i tilleg, 4-5 år,gjøres gjerne på leksehjelp og vi foreldre ser over.

 

Anonymous poster hash: f3728...f01

Skrevet

Her var det 2 sider matte og 10 sider (bok for førsteklassinger) lesing. Tok ca 20 minutter.

Dersom barnet ditt bruker lang tid på lesing, må barnet da gjøre hele leseleksa? Det viktigste der er vel å øve litt hver dag?

Skrevet

 

 

Det høres ut som helt vanlig leksemengde i 1. klasse. I 3.-5. blir det vesentlig mer.

 

Anonymous poster hash: a61e6...6ea

Skrevet

Har riktignok en på 2. trinn.

 

I dag hadde han 15 min norsk lesing, 15 min engelsk lesing. I tillegg til skrivelekse i engelsk, hvor han skulle spørre en av oss foreldre om betydningen av kommunikasjon og hvordan type kommunikasjon vi bruker.

 

Og ja, jeg synes de har mye lekser. Men gutten er fornøyd og synes det er helt overkommelig..

 

Anonymous poster hash: 492c9...f11

Skrevet

Eg syntest også at der var mykje lekser i 1.kl., men både eg og barnet blei vante med det. Nå går ting raskare, og barnet har kome inn i vanen med å gjere lekser ein halv times tid kvar dag. Ho går i 2.kl. nå og hadde tilsvarande mengder som det du beskriv då ho gjekk i 1. kl.

 

Jobb inn gode vanar + forvent god arbeidsinnsats av barnet, så vil leksene bli overkommelege i løpet av hausten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...