Anonym bruker Skrevet 6. januar 2015 #1 Skrevet 6. januar 2015 Jeg er i AAP nå. Jeg har fått diagnostisert fibromyalgi hos revmatolog, har også en annen revmatisk lidelse, fikk permanente bekkenskader under fødsel, og har en mage-/tarmsykdom som muligens vil bedres etter operasjon, men dette er usikkert. Jeg har mye smerter, og ser ikke for meg en fremtid i jobb i det hele tatt, men er jeg for "frisk" for å få innvilget 100 % uførepensjon, om det er noen som har peiling på dette? Anonymous poster hash: d8bde...379
Gjest flykræsj Skrevet 6. januar 2015 #2 Skrevet 6. januar 2015 Dette er vel strengt tatt umulig for folk på dib å svare på. Fastlegen som kjenner detaljene ved helsen din bør imidlertid kunne svare deg.
HvittHus Skrevet 6. januar 2015 #3 Skrevet 6. januar 2015 Det er umulig å si noe om mulighetene dine til å få innvilget uføretrygd basert på diagnosene dine. Du må på arbeidsavklaring og så vil denne avklare hvor mye uførepensjon du evnt har krav på.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2015 #4 Skrevet 6. januar 2015 Jeg vet selvsagt at ingen av dere har fasiten, men kan dere ikke synse litt da, basert på egne eller andres erfaringer? Anonymous poster hash: 98ca8...849
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2015 #5 Skrevet 6. januar 2015 Diagnosene dine sier jo ingenting om funksjonen din, og det er funksjonen din som avgjør arbeidsevnen. Anonymous poster hash: 5c1a1...20e
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2015 #7 Skrevet 6. januar 2015 Jeg sier at jeg har såpass mye smerter at jeg ikke ser for meg en hverdag med jobb. Anonymous poster hash: 98ca8...849
Svins&Småsvansene Skrevet 6. januar 2015 #8 Skrevet 6. januar 2015 Jeg jobber som saksbehandler med blant annet AAP og uføre. Det er som andre sier her helt umulig for andre å si noe konkret om mulighetene for å få innvilget uføre, uten å ha lest den medisinske dokumentasjonen i saken din. Men mye vil jo avhenge av om dine helseplager er ferdig avklart, dvs at lege/spesialist kan bekrefte at det er svært lite sannsynlig at du vil kunne jobbe på grunn av helseplagene du har. Det må også være rimelig sikkert at all mulig behandling er forsøkt, og at tilstanden(e) er varige. Vet ikke hvor lenge du har hatt AAP eller hvor lenge du eventuelt har hatt sykepenger før dette, men tiden på AAP skal jo brukes til å avklare arbeidsevnen din, dvs få svar på det jeg har nevnt over. Så vil ihvertfall anbefale å bruke tiden på AAP godt, og få avklart helsen din ifht arbeid så godt som mulig, det er helt avgjørende for utfallet av en uføresak. Håper dette var til litt hjelp!
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2015 #9 Skrevet 6. januar 2015 nav kan greie å gi deg en usikker fremtid i mange mange år. det blir ofte slik med samensatt problematikk med flere svake diagnoser. håper det går easkt og radigt for deg, og at du får avklart din fremtidige økonomiske situason uten ugrunnet opphold. det med langvarig aap og usikkerheten om hvilken inntekt man har neste år er veldig stressende. Anonymous poster hash: fdb03...011
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2015 #10 Skrevet 6. januar 2015 Jeg jobber som saksbehandler med blant annet AAP og uføre. Det er som andre sier her helt umulig for andre å si noe konkret om mulighetene for å få innvilget uføre, uten å ha lest den medisinske dokumentasjonen i saken din. Men mye vil jo avhenge av om dine helseplager er ferdig avklart, dvs at lege/spesialist kan bekrefte at det er svært lite sannsynlig at du vil kunne jobbe på grunn av helseplagene du har. Det må også være rimelig sikkert at all mulig behandling er forsøkt, og at tilstanden(e) er varige. Vet ikke hvor lenge du har hatt AAP eller hvor lenge du eventuelt har hatt sykepenger før dette, men tiden på AAP skal jo brukes til å avklare arbeidsevnen din, dvs få svar på det jeg har nevnt over. Så vil ihvertfall anbefale å bruke tiden på AAP godt, og få avklart helsen din ifht arbeid så godt som mulig, det er helt avgjørende for utfallet av en uføresak. Håper dette var til litt hjelp! Jeg er ikke HI, men lurer på en ting: om man etter lang tid på AAP ikke er avklart, hva skjer da? Tenker om man når makstiden, men likevel ikke er ferdig utprøvd fordi man har vært for syk til å prøve ut og under behandling. Anonymous poster hash: f3aa8...30e
Svins&Småsvansene Skrevet 6. januar 2015 #11 Skrevet 6. januar 2015 Jeg jobber som saksbehandler med blant annet AAP og uføre. Det er som andre sier her helt umulig for andre å si noe konkret om mulighetene for å få innvilget uføre, uten å ha lest den medisinske dokumentasjonen i saken din. Men mye vil jo avhenge av om dine helseplager er ferdig avklart, dvs at lege/spesialist kan bekrefte at det er svært lite sannsynlig at du vil kunne jobbe på grunn av helseplagene du har. Det må også være rimelig sikkert at all mulig behandling er forsøkt, og at tilstanden(e) er varige. Vet ikke hvor lenge du har hatt AAP eller hvor lenge du eventuelt har hatt sykepenger før dette, men tiden på AAP skal jo brukes til å avklare arbeidsevnen din, dvs få svar på det jeg har nevnt over. Så vil ihvertfall anbefale å bruke tiden på AAP godt, og få avklart helsen din ifht arbeid så godt som mulig, det er helt avgjørende for utfallet av en uføresak. Håper dette var til litt hjelp!Jeg er ikke HI, men lurer på en ting: om man etter lang tid på AAP ikke er avklart, hva skjer da? Tenker om man når makstiden, men likevel ikke er ferdig utprøvd fordi man har vært for syk til å prøve ut og under behandling. Anonymous poster hash: f3aa8...30e Igjen, dette blir helt generelt, når jeg ikke kjenner den konkrete saken din..: Det er muligheter for forlengelse i enkelte saker, men da må det være vurdert å være mulighet for at personen faktisk kommer i jobb ved en forlengelse, i en eller annen grad. Det må rett og slett være litt håp for arbeid:) om det i ditt tilfelle kan vurderes at ekstra tid med behandling vil kunne få deg tilbake i jobb, vil feks det kunne være et argument for forlengelse. Men om du nærmer deg makstid bør jo saksbehandleren din ha en formening om du kan innvilges forlengelse eller om saken går mot en annen avslutning (søke uføre, avklart til jobb, eller i noen tilfeller rett og slett ingen av delene - dvs muligens sosial). Så anbefaler å mase hehe:)
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2015 #12 Skrevet 6. januar 2015 Tragisk fremtid uansett. Anonymous poster hash: cdd19...cde
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2015 #13 Skrevet 6. januar 2015 Tragisk fremtid uansett. Anonymous poster hash: cdd19...cde Ikke så tragisk fremtid som for drittsekker som deg, hva er dette for en kommentar i en slik tråd!? Anonymous poster hash: 98ca8...849
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2015 #14 Skrevet 6. januar 2015 Jeg har to alvorlige revmatiske diagnoser, og jobber fullt. Det hender jeg må ta noen sykedager når kroppen streiker, og det går nok en del mere smertestillende enn det ville gjort om jeg var hjemme og tok hensyn til meg selv hele dagen. Jeg har heldigvis en jobb hvor jeg kan planlegge dagene mine selv i noen grad, og som ikke er spesielt fysisk belastende. Jeg går til behandling for å forebygge så godt som mulig. Jeg elsker å jobbe, og kommer til å gjøre alt for å stå i jobb. Jeg ser ikke for meg å gi opp den delen av livet mitt, jeg har ettertraktet utdanning og erfaring, er god i jobben min, og utretter en forskjell for dem jeg jobber for. Beklager om jeg fremstår som "bedreviter" nå. Men for meg handler det om vilje og innstilling. Jeg kjenner flere med tilsvarende problematikk som meg, som går hjemme og lever på NAV / er uføre. Jeg tenker at kan jeg så kan de... Kanskje det er best for deg å gå hjemme til du har fått operasjon, ikke vet jeg, kanskje permanent også. Men for meg er det noe feil når ikke viljen og lysten til å bidra i samfunnet er der... Anonymous poster hash: 05dd2...048
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2015 #15 Skrevet 6. januar 2015 Tragisk fremtid uansett. Anonymous poster hash: cdd19...cde Ikke så tragisk fremtid som for drittsekker som deg, hva er dette for en kommentar i en slik tråd!? Anonymous poster hash: 98ca8...849 Å aldri kunne bli frisk nok til å kunne klare noen som helst jobb er jo tragist. Anonymous poster hash: 67e94...3e5
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2015 #16 Skrevet 6. januar 2015 Hei! Jeg er 100 % ufør, men ikke av det du nevner. Jeg så for meg glansdager hjemme og endelig ufør! Jommen sa jeg det. Kjeder vettet av meg, har smerter som er kroniske men skal alikevel kontakte veiledern min på NAV for å komme meg ut i praksis / jobb igjen. Prøve 1 dag i uken. Alt hjelper på psyken Tror du skal revurdere å bli 100% ufør, for det er ingen dans på roser. Anonymous poster hash: 8477e...03d
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2015 #17 Skrevet 6. januar 2015 Du må vel som oss andre syke gå gjennom en arbeids utprøvningsperiode. Med rett jobb og rett stillingsprosent kan de fleste jobbe noe.Selv om det er vanskelig å tro at det skal gå når man står i det. For 3 år siden ville jeg sagt at jeg aldri kom til å klare å jobbe, nå har jeg 40% stilling og jobber til tider opp til 55% ved behov. (og har hatt det i snart 2 år) Jeg lever med konstante smerter, flere diagnoser som går på dette, men holder meg faktisk friskere av å jobbe. Det å bare gå hjemme å kjenne på smertene lar deg falle ned i en avgrunn hvor du ikke merker stort annet etter en stund. Måtte prøve meg ut i noen forskjellige jobber før jeg fant et sted jeg passet inn og ikke minst følte meg nyttig og verdsatt. Viktig oppi det hele å føle at man gjør noe nyttig og ikke bare er en byrde for samfunnet. Anonymous poster hash: a3012...089
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå