Anonym bruker Skrevet 6. januar 2015 #1 Skrevet 6. januar 2015 Vi bor i ei leilighet med ufattelig dårlige planløsninger. Vi ønsker oss veldig en liten hårball som skal få gå løs og bruke do-kasse, men tenker at når vi ikke er hjemme må den sitte i bur slik at det ikke skal skje noen ulykker, men så til mitt spørsmål. Må man ha et forbaska svært bur når kaninen blir å sitte inni der i 2-4 timer alene? Anonymous poster hash: 044e2...a8b
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2015 #2 Skrevet 6. januar 2015 Vet ikke helt hvor stort buret må være, det jeg hadde i leiligheten fikk plass på en normalt stor kommode. Hadde dvergvedder. Vet ikke helt om man kan få en kanin til å gå i buret når den skal tisse, og bæsje gjør de hele tiden. De kaninene vi har hatt har lagt igjen små svarte kuler over alt hvor de har vært 😉 ellers har noen av de vært ivrige på å bite på alt fra ledninger til tepper, så vær obs på det. Ville hatt et bur med plast på sidene for det blir mye rot når de spretter rundt. Veldig koselig med kanin og de kan bli veldig sosiale og fine kjæledyr om man driver mye med dem så de blir vant til å bli håndtert. Anonymous poster hash: b9f2a...595
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2015 #3 Skrevet 6. januar 2015 Fikk kanin for 2 Mnd. Siden. Det er stress. Må ha den i buret når vi ikke er hjemme og det er jo ikke bra. Hadde ikke vi tenkt på.... Den går løst ellers og tisser og basjer kun i dokassa si. Gnager litt på ting, men ikke mye. Må følge med da. Der verste herket er høyet! Mye rot og styr. angrer på At vi ikke kjøpte katt Anonymous poster hash: 79673...385
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2015 #4 Skrevet 6. januar 2015 Høy ja, hadde en kanin en gang som ikke tålte støvet til høyet 😄 måtte sprute vann over det. Det er mye styr og jeg synes det har vært best å ha kanin utendørs . Da slipper man alt styret med bur og rengjøring av bur inne, lukt og rot. (for de sparker mye rundt så både høy og sagflis fyker ut.) Anonymous poster hash: b9f2a...595
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2015 #5 Skrevet 6. januar 2015 Anbefaler marsvin isteden, 2 stk så har de selskap i hverandre. Har hatt både kanin og marsvin i årevis. Kanin lukter en del ifht marsvin. Kaninene vi hadde gnagde på ledninger så var mye å passe på. Anonymous poster hash: 770c9...24c
Snuppa09 Skrevet 6. januar 2015 #6 Skrevet 6. januar 2015 Kaniner må ha bur på minst ca 1,2 x0,8 og ikke sitte lenge om gangen. De bør være minst to da er flokk dyr. ( da krever det større bur..) de bør også ha mulighet til å være ute på gress om sommeren. Høres ut som dere burde gå for et mindre burdyr.
Husbygger Skrevet 6. januar 2015 #7 Skrevet 6. januar 2015 Har inne kanin. Han er flink og bruker dokassen sin hele tiden. Gnager ikke på noe og holder seg kun i gangen der han har ett teppe i en krok, en pute som han kan ligge på, dokassen og selvfølgelig mat og vann. Han er hjemme alene en helg uten å ødelegge noe, hopper ikke inn i stua fordi gulvet er alt for glatt. Han hopper inn på soverommet vårt (ligger vegg i vegg med gangen) hvis døra står åpen. Parketten er ikke så glatt på soverommet som i stua. Han oppfører seg egentlig som en hund, følger etter hun yngste rundt i gangen og liker å bli klappet og kost med ;-)
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #8 Skrevet 7. januar 2015 Har inne kanin. Han er flink og bruker dokassen sin hele tiden. Gnager ikke på noe og holder seg kun i gangen der han har ett teppe i en krok, en pute som han kan ligge på, dokassen og selvfølgelig mat og vann. Han er hjemme alene en helg uten å ødelegge noe, hopper ikke inn i stua fordi gulvet er alt for glatt. Han hopper inn på soverommet vårt (ligger vegg i vegg med gangen) hvis døra står åpen. Parketten er ikke så glatt på soverommet som i stua. Han oppfører seg egentlig som en hund, følger etter hun yngste rundt i gangen og liker å bli klappet og kost med ;-) Åh for en herlig kanin! Kan jeg spørre hvordan dere har klart å få den så velloppdragen? Hvor gamle er barna deres? Vi har ei jente på 5, men hun er veldig flink med dyr. Jeg må bare si at kaninen er ikke til henne, men kanskje mest mamma'en Jeg bare tenker på hvordan kaninen takler småløping, gledeshyl og slikt en fem-åring kommer med. Jeg har hørt at Dvergvedderen er de som hører dårligst, så kanskje det er lurest å gå for dem selv om jeg egentlig ønsker meg en belgisk kjempe HI Anonymous poster hash: 044e2...a8b
Husbygger Skrevet 7. januar 2015 #9 Skrevet 7. januar 2015 Våre unger begynner å bli store nå, de er 9, 11 og 13. Men nå har vi hatt han i snart 3 år. Han setter seg godt inn i kroken sin når det blir for mye bråk, virker ikke som han bryr seg så veldig mye egentlig. Han ble bare så veloppdragen av seg selv, når vi begynte å ha han inne tusset han litt rundt omkring. Men etter noen dager fant han ut at han skulle risse og bæsje i kassen sin. Har alltid fått mye kos, sitter med oss i sofaen rett som det er. Om sommeren er han ute på terrassen med oss hele dagen. I grunnen veldig koselig å ha en liten kanin hoppende rundt oss ;-) Vi er litt usikre på rasen på kaninen, men tror det er en chinchilla kanin. Det er i hvertfall den han er mest lik ut ifra bilder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå