Anonym bruker Skrevet 5. januar 2015 #1 Skrevet 5. januar 2015 Jeg er så forbanna på mine to eldste barn. Gutt på 11 og jente på 8 år. De er som hund og katt og krangler HELE tiden. Og det kan bli ganske høylytt. Vi foreldre setter tydelige grenser og gir konsekvenser. Men, så har det seg slik at vi jobber kvelder begge to, så bestemor må passe de innimellom. Som i kveld. De oppfører seg så dårlig. De bare krangler. De sniker seg til å spille på nettbrett etter leggetid. De er vrange med legging. Jeg er rett og slett flau over oppførselen dems. Men, hva gjør vi, når bestemor ikke klarer å sette tydelige nok grenser og barna ikke hører på henne? Anonymous poster hash: 76f1d...13a
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2015 #2 Skrevet 5. januar 2015 Først og fremst fortsetter dere med de gode rutinene og så ber dere bestemor om undskyldning for oppførselen. I tillegg må dere jo indra nettbrett og eventuelt andre ting de "misbruker" for noen uker. Anonymous poster hash: a96c9...93c
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2015 #3 Skrevet 5. januar 2015 Ta med deg nettbrettet på jobb! Si at de skal få spilleprivilegiene tilbake når de har klart å oppføre seg anstendig i to dager. De må lære å oppføre seg fint selv mot mennesker man ikke liker så godt. Anonymous poster hash: d284e...2cf
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2015 #4 Skrevet 5. januar 2015 Ta med deg nettbrettet på jobb! Si at de skal få spilleprivilegiene tilbake når de har klart å oppføre seg anstendig i to dager. De må lære å oppføre seg fint selv mot mennesker man ikke liker så godt. Anonymous poster hash: d284e...2cf Herregud, hvor fikk du det fra at de ikke liker bestemoren sin...? Anonymous poster hash: c6c29...5fb
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2015 #5 Skrevet 5. januar 2015 Ta med deg nettbrettet på jobb! Si at de skal få spilleprivilegiene tilbake når de har klart å oppføre seg anstendig i to dager. De må lære å oppføre seg fint selv mot mennesker man ikke liker så godt. Anonymous poster hash: d284e...2cf Herregud, hvor fikk du det fra at de ikke liker bestemoren sin...? Anonymous poster hash: c6c29...5fb Haha, ikke stakkars bestemor, nei, men hverandre - altså søsknene går ikke så bra sammen for tiden. Helt i orden det, sikkert en fase, men de må lære å være greie med hverandre likevel. Anonymous poster hash: d284e...2cf
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2015 #6 Skrevet 5. januar 2015 Her også krangler 10 og 7 åringen hele tiden!! 😡😡 Men når mormor passer de, DA er de greie da! Anonymous poster hash: 770f7...651
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2015 #7 Skrevet 5. januar 2015 Mine krangler hele tiden, de også, så jeg har ingen gode råd til deg Men jeg ville aller først inndratt nettbrettet. Hadde også inndratt andre goder, nektet dem å fx dra på trening (om det er viktig for dem), eller rett og slett sendt dem i seng en halvtime før om de krangler om leggingen. Min 8 åring var nemlig håpløs å få i seng en periode. "Skulle bare" hele tiden. Til slutt la jeg ham en halv time tidligere for hver gang han var vanskelig. Tilslutt var han i seng kl 18. Ikke så jævla artig for en 7 åring, så da tok han seg sammen Anonymous poster hash: 77822...1ba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå