Anonym bruker Skrevet 5. januar 2015 #1 Skrevet 5. januar 2015 Altså. Jeg (vi) har to barn. En femåring og ei to. Og de blir selvsagt syke sånn dann og vann. Vi er på legevakt/til fastlege med syke barn kanskje 4 ganger i året, for å ta litt hardt i. Så, si (4*5=) 20 ganger - har vi vært til legen med febersyke barn som hoster og harker og som klager på vondt hals og som holder seg for ørene og som - VIKTIG - ikke sover. Jeg (vi) er ikke den som springer til lege altså, mine barn er syke både tre og fire døgn før jeg finner det nødvendig, og da føler jeg egentlig at jeg har pushet det i påvente av bedring mange ganger. Igår feks var ene ungen syk på fjerde døgnet med temp på 39+, med hosteanfall som varer så lenge at ungen blir blå og spyr slim. Gubben blir vettskremt, men jeg har tross alt jobbet på akuttmottak og messer på om at han ikke skal bli så stresset (mens jeg fører en indre dialog med meg selv om jeg kanskje egentlig burde begynne å stresse litt mer enn jeg gjør). Uansett, idag følte jeg nødvendigheten med et legebesøk da temperaturen kl 0800 fortsatt var 39+. Resultatet blir akkurat som forutsett, Etter tre timer på venterommet: CRP på 17, ingen lyd på lungene, ingenting å se i halsen og ingen røde ører. Etter all sannsynlighet et virus. Ungen topper det hele med mirakuløst å bli bedre akkurat idet legen roper oss inn (etter å ha sløvet i armene mine i TRE timer) så han hopper og spretter og ler på vei inn på legekontoret. Og jeg føler meg atter igjen, samme prosedyre som alltid, som den mest hysteriske moren ever når jeg sitter og prøve å forklare at joda, ungen har vært syk, altså. Mens ungen turner og gjør alt for å motbevise meg. Kommer hjem kl 1700, ungen er i hundre etter en tre timers lang dupp og har en temperatur på 36,9. (Ja, jeg var så irritert at jeg målte) ALDRI har jeg opplevd at ungene mine har hatt CRP over 20. Det skjer ikke. Aldri. Ungen som har hostet i fire døgn har ikke hatt en hostekule siden vi gikk inn på legekontoret. Fæææææææææææn altså, av og til er jeg fristet til å trygle etter en pille bare for å ha NOE igjen for TRE TIMER (HUSK, gang det med 20!!!!!!) på venterommet. Anonymous poster hash: 7f5bf...1d5
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2015 #2 Skrevet 5. januar 2015 Ha ha, her kjenner jeg meg igjen.😂 Anonymous poster hash: 9264f...7a9
Gullunger Skrevet 5. januar 2015 #3 Skrevet 5. januar 2015 Tenk at det er bedre å ta en tur en gang for mye enn for lite. ... ;-)
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2015 #4 Skrevet 5. januar 2015 Etter så mange dager vil CRP ha sunket såpass. Dra tidligere, så skal du få se CRP på over 20. Anonymous poster hash: 157c2...a4c
Mamma_til_2 Skrevet 5. januar 2015 #5 Skrevet 5. januar 2015 Helt typisk, var en barnelege som så til meg en gang at Gode leger så bort fra denne energien til barn som kom på legekontoret eller legevakten for det er en spennende plass osv.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2015 #6 Skrevet 5. januar 2015 Jeg hadde engang ei lita vorte på nesa. Den likna egentlig ei kvise, og da jeg hadde fyllt 15 fikk jeg liv å få den fjernet siden jeg var så ophengt i den. Etter mye om og men, satt jeg endelig hos legen med mamma og skulle vise frem "uhyret" som skulle amputeres. Da var den plutselig vekk! Joda, søkk vekk.. Både mamma og ble både flaue og overrasket. Så, noen ganger er det nok å bare dukke opp;)) Anonymous poster hash: ef43d...983
kokosyklus Skrevet 6. januar 2015 #7 Skrevet 6. januar 2015 Altså. Jeg (vi) har to barn. En femåring og ei to. Og de blir selvsagt syke sånn dann og vann. Vi er på legevakt/til fastlege med syke barn kanskje 4 ganger i året, for å ta litt hardt i. Så, si (4*5=) 20 ganger - har vi vært til legen med febersyke barn som hoster og harker og som klager på vondt hals og som holder seg for ørene og som - VIKTIG - ikke sover. Jeg (vi) er ikke den som springer til lege altså, mine barn er syke både tre og fire døgn før jeg finner det nødvendig, og da føler jeg egentlig at jeg har pushet det i påvente av bedring mange ganger. Igår feks var ene ungen syk på fjerde døgnet med temp på 39+, med hosteanfall som varer så lenge at ungen blir blå og spyr slim. Gubben blir vettskremt, men jeg har tross alt jobbet på akuttmottak og messer på om at han ikke skal bli så stresset (mens jeg fører en indre dialog med meg selv om jeg kanskje egentlig burde begynne å stresse litt mer enn jeg gjør). Uansett, idag følte jeg nødvendigheten med et legebesøk da temperaturen kl 0800 fortsatt var 39+. Resultatet blir akkurat som forutsett, Etter tre timer på venterommet: CRP på 17, ingen lyd på lungene, ingenting å se i halsen og ingen røde ører. Etter all sannsynlighet et virus. Ungen topper det hele med mirakuløst å bli bedre akkurat idet legen roper oss inn (etter å ha sløvet i armene mine i TRE timer) så han hopper og spretter og ler på vei inn på legekontoret. Og jeg føler meg atter igjen, samme prosedyre som alltid, som den mest hysteriske moren ever når jeg sitter og prøve å forklare at joda, ungen har vært syk, altså. Mens ungen turner og gjør alt for å motbevise meg. Kommer hjem kl 1700, ungen er i hundre etter en tre timers lang dupp og har en temperatur på 36,9. (Ja, jeg var så irritert at jeg målte) ALDRI har jeg opplevd at ungene mine har hatt CRP over 20. Det skjer ikke. Aldri. Ungen som har hostet i fire døgn har ikke hatt en hostekule siden vi gikk inn på legekontoret. Fæææææææææææn altså, av og til er jeg fristet til å trygle etter en pille bare for å ha NOE igjen for TRE TIMER (HUSK, gang det med 20!!!!!!) på venterommet. Anonymous poster hash: 7f5bf...1d5 he he he:) huff!! Her sitter jeg hjemme med to rastløse unger som har "vondt i magen" og fikk bittelitt feber i går. man føler seg ikke noe særlig når man har feber, jeg kan forstå vondt i magen følelsen. De er feberfire i dag og har spist masse frokost. I kjedelige øyeblikk jamrer hun litt, men jeg er usikker på om hun klarer å avlede seg fra sykdomsfølelsen når det skjer noe gøy eller om hun later som når det er kjedelig for å få være hjemme i morgen også Hvis det skjer noe gøy glemmer hun seg og spretter rundt.
the amazing spidermamma Skrevet 6. januar 2015 #8 Skrevet 6. januar 2015 Har også vært på legevakta med en unge som plutselig ble venterommets kvikkeste. Han toppet besøket med å gå rett på trynet i flisegulvet mens han herjet som verst, så da kunne de i hvertfall sjekke for tannskader og hjernerystelse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå