Gå til innhold

Hva kan konsekvensene være?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Av og ikke betale bidrag?
Altså aldri. At regningene fra NAV blir liggende og støve i en postboks uten og engang bli åpnet. Namsmannen kom visst inn i bildet i sommer. Far har ikke jobb, og er ikke bosatt i Norge.
Skjer det egentlig noe annet enn at gjelda bare vokser og vokser? 
Uten inntekt i Norge har de jo ingenting å hente fra heller.. Ingen verdier. Det eneste er en mulig arv, men dette er også fra familie i utlandet, så antar at ingen her i Norge da kan kreve disse pengene..
Vedkommende venter nok også en saftig bot etter å ha bli anmeldt. Han møtte heller ikke opp til avhør hos politiet.

Kan man få fengsel ved å ikke betale? Hva er konsekvensene av å rømme fra bidrag i alle år?

Anonymous poster hash: 93c2b...fe6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytt

Skrevet

Det kommer nok an på hvilket and han br i. Noen land har Norge gode avtaler med for å kreve inn enger, andre land er det ingen avtaler ed.

Anonymous poster hash: 08a4a...6c1

Skrevet

Det kommer nok an på hvilket and han br i. Noen land har Norge gode avtaler med for å kreve inn enger, andre land er det ingen avtaler ed.

Anonymous poster hash: 08a4a...6c1

Tviler på at det gjelder landet han er bosatt i. Et svært korrupt land i Europa

Skrevet

Da skjer det nok ingenting.

Anonymous poster hash: c8f86...0bc
Skrevet

Den eneste konsekvensen er at han ikke kan flytte til Norge igjen.

Anonymous poster hash: df7a5...ba3

Skrevet

Men det trenger jo ikke du bekymre deg for. .. du får vel bidrag og hadde ikke fått mer om han betalte dersom han ikke tjener penger.

Anonymous poster hash: bceb3...134

Skrevet

Men det trenger jo ikke du bekymre deg for. .. du får vel bidrag og hadde ikke fått mer om han betalte dersom han ikke tjener penger.

Joda, han skal betale 2500 i mnd. Jeg får 1100 i forskudd fra NAV... 

De tok utgangspunkt i en gammel jobb han hadde. Og han gidder ikke gi beskjed til nav at han ikke jobber, så blir neppe en endring der.

Skrevet

De tok utgangspunkt i en gammel jobb han hadde. Og han gidder ikke gi beskjed til nav at han ikke jobber, så blir neppe en endring der.

Eller altså, det jeg lurer på er om jeg noen gang vil se noe til pengene han skylder, eventuelt om dette vil få noen konsekvenser for han. Er dårlig at han bare kan la være å betale uten at han får konsekvenser. Jeg skulle helst sett han bak lås og slå. Pengene ser vi neppe uansett, men hadde likt og se han svi! 

Skrevet

Jeg kan ikke svare ift regler når han bor i utlandet, men jeg tenker bare høyt her..

At han ikke melder ifra om at han ikke har inntekt så er jo det dumt for ham. Han skal helt sikkert ikke betale 2500kr i bidrag om han hadde giddi og tatt seg bryet med å levere inn (mangel på) reel inntekt.

Sånn sett vil jeg tro at bidragsforskuddet er høyere enn hva bidraget ville blitt uansett? Eller?

Anonymous poster hash: 3c3ea...a9e

Skrevet

Jeg kan ikke svare ift regler når han bor i utlandet, men jeg tenker bare høyt her..

At han ikke melder ifra om at han ikke har inntekt så er jo det dumt for ham. Han skal helt sikkert ikke betale 2500kr i bidrag om han hadde giddi og tatt seg bryet med å levere inn (mangel på) reel inntekt.

Sånn sett vil jeg tro at bidragsforskuddet er høyere enn hva bidraget ville blitt uansett? Eller?

Anonymous poster hash: 3c3ea...a9e

Jo, det er sant. Han hadde vel fått nullbidrag hvis han hadde meldt inn. 

Men han jobbet litt her i Norge i fjor. Fikk litt av skattepengene hans, men han har jo fortsatt en veldig høy gjeld.. Og det hadde vært kjekt å få disse pengene en gang. Men det skjer vel aldri.

Skrevet

De får du nok aldri nei...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...