Gå til innhold

Dere som har hatt svangerskapsdiabetes;

Anbefalte innlegg

Skrevet

- hvordan gikk det med glukosebelastningen ca 3 mnd etter fødsel?

- har dere tatt mye hensyn etter svangerskapet?

- fikk dere lov til å amme under glukosebelastningen etter fødsel?

Anonymous poster hash: 7a516...085
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som kan svare? :-)

Skrevet

Dytt! Dette lurer jeg og på.

Skrevet

Jeg måtte sette hurtigvirkende og langtidsvirkende 4 ganger dgl. Altså insulinsprøyter de siste 5 mnd av svangerskapet. Hadde og har diabetes II i bunn. Ammet som vanlig og hadde ikke sukkerbelastning etter fødsel, da jeg var tilbake på tablettene mine igjen.

Spiste som vanlig under svangerskapet og prøvde så godt jeg kunne å unngå karbo, men ikke så lett. Gikk opp ca 7 kilo totalt, men økte deretter 15 kilo etter fødsel! :(

Skrevet

Takk! Synes det er lite informasjon om tiden etter fødsel... Noen som ikke har fått påvist diabetes etter svangerskapet da?

Skrevet

Jeg hadde svangerskapsdiabetes. Måtte ta insulin siste del av svangerskapet. Har ikke tatt ny sukkerbelastning etter fødsel (4mnd siden). Må jeg bestille time til dette eller blir jeg innkalt? Uansett har jeg målt blodsukker etter fødsel, og det var helt fint, ingen diabetes lenger. Har spist og kosa meg masse i jula, men nå er det stopp. Har noen kilo jeg må ned gitt.

Anonymous poster hash: 3e6cd...13b

Skrevet

Jeg brukte ikke insulin under svangerskapet, men de bestilte time til meg på sykehuset før jeg fikk dra hjem med babyen. Tror du kan bestille time til dette hos fastlegen din.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...