kaoshjerne Skrevet 5. januar 2015 #1 Skrevet 5. januar 2015 Hei, Jeg og BF har privat avtale om barnebidrag. Han tjener rundt 1000000 i året, og jeg får 2200 kr i mnd. Er dette for lite? Eneste inntekt jeg har er jo det jeg får fra nav...
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2015 #2 Skrevet 5. januar 2015 Jeg vil si du er heldig, bf tjener 300 tusen mer enn meg, å betalte 800kr!!!! Jeg gikk til advokat, men de mener det stemmer! Enda jeg betaler barnehage, klær å alt Anna av utstyr. Anonymous poster hash: a7cf1...f11
Gjest Sekretøsa Skrevet 5. januar 2015 #3 Skrevet 5. januar 2015 Kommer jo ann på hvor mye han har barnet, men vil tro det er litt lite ja. Når jeg hadde sfo til mitt barn fikk jeg 2000, og han tjener bare 150.000 mer enn meg. Har samvær annenhver onsdag til mandag
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2015 #5 Skrevet 5. januar 2015 Ikke rett svar, men hvorfor jobber eller studerer du ikke? Eller er du ufør? Anonymous poster hash: 0a384...ae0
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2015 #6 Skrevet 5. januar 2015 Den beste måten å finne ut om du får for lite eller for mye er å prøve bridagskalkutatoren på NAV sine siden.Det kan gi deg en liten pekepine Anonymous poster hash: 25514...6dd
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2015 #7 Skrevet 5. januar 2015 Jeg vil si du er heldig, bf tjener 300 tusen mer enn meg, å betalte 800kr!!!! Jeg gikk til advokat, men de mener det stemmer! Enda jeg betaler barnehage, klær å alt Anna av utstyr. Anonymous poster hash: a7cf1...f11 Stemmer? Det ser du jo på NAV sin kalkulator at de ikke gjør. La de ta det istedenfor privat? Stemmer ikke dette hvis du har hovedomsorg Anonymous poster hash: c7c3a...f55
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2015 #9 Skrevet 5. januar 2015 Sjekk bidragsveilederen på nav.no... Da kan du få det grovt regnet hvor mye du bør få... Kommer ann på mye... Om han er gift, flere barn i egen hustand eller betaler for flere, hvor gammelt bidragsbarnet er, din inntekt, skatteklasse osv, osv... Det er sifo sine satser som blir brukt så vidt jeg har forstått. Dersom han hadde tjent 20 mill i året, så hadde du ikke fått mer enn hva et barn faktisk koster i den aldersgruppen+ de andre forholdene som nevnt spiller inn. Anonymous poster hash: f2e11...79e
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2015 #10 Skrevet 5. januar 2015 Men siden han tjener så godt er han kanskje villig til å bidra ekstra til klær og sportsutstyr? Har du spurt? Anonymous poster hash: 0a384...ae0
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2015 #11 Skrevet 5. januar 2015 Hei, Jeg og BF har privat avtale om barnebidrag. Han tjener rundt 1000000 i året, og jeg får 2200 kr i mnd. Er dette for lite? Eneste inntekt jeg har er jo det jeg får fra nav... Det er jo ikke barnefar sin feil at det er din eneste inntekt................... Anonymous poster hash: 16a03...9c8
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2015 #13 Skrevet 5. januar 2015 Jeg synes det hørtes lite ut med den lønnen hans. BF her tjener 250 000 i året og betaler 1050 for 2 barn, får i tillegg 1800 bidragsforskudd av NAV. NAV som har fastsatt bidraget. Anonymous poster hash: 4d4cb...0b8
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2015 #14 Skrevet 5. januar 2015 Her tjener mannen ca 370 000 i året, han har barnet 40 % og betaler 2600 i mnd til moren til barnet.. Anonymous poster hash: 9dc84...50e
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2015 #15 Skrevet 5. januar 2015 Jeg er imot barnebidrag, jeg og eksen har heller en avtale om å dele på utgiftene vi, jeg ønsker ikke ta pengene hans. Han har alltid hatt jenta en del også. Er det noe hun trenger som koster mye så spleiser vi, og så prater vi om hva hun trenger underveis og så kjøper enten han det eller jeg kjøper det. Men så har vi et veldig godt forhold vi da. Unge har jeg valgt å få selv og når jeg var singel etter bruddet så hadde jeg to jobber i tillegg til studier i tillegg til studielån og overgangsstønad, hvorfor i all verden skulle jeg puttet sugerøret opp i hans lommebok også liksom .... Anonymous poster hash: 32d61...d43
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2015 #16 Skrevet 5. januar 2015 Jeg er imot barnebidrag, jeg og eksen har heller en avtale om å dele på utgiftene vi, jeg ønsker ikke ta pengene hans. Han har alltid hatt jenta en del også. Er det noe hun trenger som koster mye så spleiser vi, og så prater vi om hva hun trenger underveis og så kjøper enten han det eller jeg kjøper det. Men så har vi et veldig godt forhold vi da. Unge har jeg valgt å få selv og når jeg var singel etter bruddet så hadde jeg to jobber i tillegg til studier i tillegg til studielån og overgangsstønad, hvorfor i all verden skulle jeg puttet sugerøret opp i hans lommebok også liksom .... Anonymous poster hash: 32d61...d43 ikke det som var spørsmålet da om du var for eller mot, flott du ikke trengte hans penger. Men barnet har krav på at begge bidrar, og alt for mange prøver slippe unna bidrag. Klarer man seg uten bør man jo spare bidraget til barnet. Anonymous poster hash: 8659e...3ab
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2015 #17 Skrevet 5. januar 2015 Jeg er imot barnebidrag, jeg og eksen har heller en avtale om å dele på utgiftene vi, jeg ønsker ikke ta pengene hans. Han har alltid hatt jenta en del også. Er det noe hun trenger som koster mye så spleiser vi, og så prater vi om hva hun trenger underveis og så kjøper enten han det eller jeg kjøper det. Men så har vi et veldig godt forhold vi da. Unge har jeg valgt å få selv og når jeg var singel etter bruddet så hadde jeg to jobber i tillegg til studier i tillegg til studielån og overgangsstønad, hvorfor i all verden skulle jeg puttet sugerøret opp i hans lommebok også liksom .... Anonymous poster hash: 32d61...d43 Endelig noen som mener det samme som meg :) Eksen min og jeg gjør det samme som dere, og vi har i tillegg opprettet en felles sparekontoen til sønnen vår. Anonymous poster hash: fdc48...089
Miss Honey Skrevet 5. januar 2015 #18 Skrevet 5. januar 2015 Hørtes lite ut ja men om dere har privat avtale så er dere jo enige? Du får snakke med han om han er villig til å endre på avtalen. Og hvis dere ikke blir enige og du vil ha mer i bidrag og tror du får det av NAV, så ber du de regne ut for deg. Jeg er også student men jobber så mye som mulig og har ca 200.000 i inntekt. Han har over 500.000. Vi har 40/60 samvær (altså jeg har henne 60) og jeg får 2.700 i mnd.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2015 #19 Skrevet 5. januar 2015 Jeg er imot barnebidrag, jeg og eksen har heller en avtale om å dele på utgiftene vi, jeg ønsker ikke ta pengene hans. Han har alltid hatt jenta en del også. Er det noe hun trenger som koster mye så spleiser vi, og så prater vi om hva hun trenger underveis og så kjøper enten han det eller jeg kjøper det. Men så har vi et veldig godt forhold vi da. Unge har jeg valgt å få selv og når jeg var singel etter bruddet så hadde jeg to jobber i tillegg til studier i tillegg til studielån og overgangsstønad, hvorfor i all verden skulle jeg puttet sugerøret opp i hans lommebok også liksom .... Anonymous poster hash: 32d61...d43 Endelig noen som mener det samme som meg :) Eksen min og jeg gjør det samme som dere, og vi har i tillegg opprettet en felles sparekontoen til sønnen vår. Anonymous poster hash: fdc48...089 Men det fungerer bare hvis man klarer og samarbeide godt, så dere forstår vel at det er veldig mange, det ikke vil fungere for ? Anonymous poster hash: 16a03...9c8
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2015 #20 Skrevet 6. januar 2015 Jeg er imot barnebidrag, jeg og eksen har heller en avtale om å dele på utgiftene vi, jeg ønsker ikke ta pengene hans. Han har alltid hatt jenta en del også. Er det noe hun trenger som koster mye så spleiser vi, og så prater vi om hva hun trenger underveis og så kjøper enten han det eller jeg kjøper det. Men så har vi et veldig godt forhold vi da. Unge har jeg valgt å få selv og når jeg var singel etter bruddet så hadde jeg to jobber i tillegg til studier i tillegg til studielån og overgangsstønad, hvorfor i all verden skulle jeg puttet sugerøret opp i hans lommebok også liksom .... Anonymous poster hash: 32d61...d43 Endelig noen som mener det samme som meg :) Eksen min og jeg gjør det samme som dere, og vi har i tillegg opprettet en felles sparekontoen til sønnen vår. Anonymous poster hash: fdc48...089 Men det fungerer bare hvis man klarer og samarbeide godt, så dere forstår vel at det er veldig mange, det ikke vil fungere for ? Anonymous poster hash: 16a03...9c8 Sier ikke at opplegget fungerer for alle, jeg støtter henne ang. støvsuger eksen for penger. Det fins dessverre mange der ute ( sier ikke alle!) som ønsker å utnytte det maksimalt. Anonymous poster hash: fdc48...089
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2015 #21 Skrevet 6. januar 2015 Jeg er imot barnebidrag, jeg og eksen har heller en avtale om å dele på utgiftene vi, jeg ønsker ikke ta pengene hans. Han har alltid hatt jenta en del også. Er det noe hun trenger som koster mye så spleiser vi, og så prater vi om hva hun trenger underveis og så kjøper enten han det eller jeg kjøper det. Men så har vi et veldig godt forhold vi da. Unge har jeg valgt å få selv og når jeg var singel etter bruddet så hadde jeg to jobber i tillegg til studier i tillegg til studielån og overgangsstønad, hvorfor i all verden skulle jeg puttet sugerøret opp i hans lommebok også liksom .... Anonymous poster hash: 32d61...d43 ikke det som var spørsmålet da om du var for eller mot, flott du ikke trengte hans penger. Men barnet har krav på at begge bidrar, og alt for mange prøver slippe unna bidrag. Klarer man seg uten bør man jo spare bidraget til barnet. Anonymous poster hash: 8659e...3ab Ingen trenger hans penger, du har da selv valgt å få barn og som jeg skrev, vi delte utgiftene. Hvorfor skal man ha enda mer??? Jobb selv kvinne. Gjør det som er påkrevd av deg når du først valgte å få en unge liksom. Begge bidrar jo om man deler utgifter, hvorfor skal han gi ekstra penger til meg i tillegg - ser ikke rettferdigheten i det, kvinner virker bare grådige. Og late. Anonymous poster hash: 32d61...d43
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2015 #22 Skrevet 6. januar 2015 Min svoger tjener 550 000kr ca å betaler 3200kr/mnd. Anonymous poster hash: 2a9c1...4c5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå