Anonym bruker Skrevet 5. januar 2015 #1 Skrevet 5. januar 2015 Jeg har fått tilbud om jobb, fast jobb. Ganske ok betalt. Problemet er at min mann jobber ofte 14 til 22, så han er ikke hjemme før 22.30. Denne jobben er natte jobb, dvs 22 - 07. så jeg må dra 21.00. Hadde dere latt dem være hjemme 1,5 time alene man-fredag 1,5time om kvelden ? Anonymous poster hash: d0b04...685
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2015 #2 Skrevet 5. januar 2015 Når jeg var 12 år passet jeg kusinene mine alene på kveld og utover natta. De var da 6 mnd og halvannet år. Og jeg mestret det helt flott!Så om 12åringen er oppegående og ansvarlig, så ville det ikke vært noe problem. Det er vel ikke hver kveld heller? Anonymous poster hash: 81bf6...1d2
meg-og-mine Skrevet 5. januar 2015 #3 Skrevet 5. januar 2015 Når jeg var 12 år passet jeg kusinene mine alene på kveld og utover natta. De var da 6 mnd og halvannet år. Og jeg mestret det helt flott! Så om 12åringen er oppegående og ansvarlig, så ville det ikke vært noe problem. Det er vel ikke hver kveld heller? Anonymous poster hash: 81bf6...1d2 Nei, det er annen hver uke. Min man jobber 2 skift. Så det blir slik annen hver uke evt. HI
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2015 #4 Skrevet 5. januar 2015 Mine barn er 6 og 9, og er ofte hjemme 1 time alene mens vi trener, er i møte o.l. Vi er ikke mer enn 5-6 min kjøring borte, og tilgjengelige på telefon. Går så fint så! Anonymous poster hash: 5396f...6f3
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2015 #5 Skrevet 5. januar 2015 Når jeg var 12 år passet jeg kusinene mine alene på kveld og utover natta. De var da 6 mnd og halvannet år. Og jeg mestret det helt flott! Så om 12åringen er oppegående og ansvarlig, så ville det ikke vært noe problem. Det er vel ikke hver kveld heller? Anonymous poster hash: 81bf6...1d2 Nei, det er annen hver uke. Min man jobber 2 skift. Så det blir slik annen hver uke evt. HI Har dere spurt hva ungene syns da? Anonymous poster hash: 81bf6...1d2
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2015 #6 Skrevet 5. januar 2015 Jeg vet ikke om jeg ville gjort det hver dag. Men engang i blant er jo greit om de ikke er redde og om 12 åringen mestrer seg og 9 åringen. de sover vel omtrent på den tiden? Anonymous poster hash: 2bf4f...84e
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2015 #7 Skrevet 5. januar 2015 12åringen er vi ofte vekke fra 1-2 timer om vi er å handler ol. 9åringen har noen gang vært hjemme med storesøster etter eget ønske. Jeg har spurt dem å dem så ingen problemer i dette. Hun på 9år må legge seg kl 20 mens hun på 12år er oppe til 22.00. Begge har telefon å kan å bruke den. Anonymous poster hash: d0b04...685
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2015 #8 Skrevet 5. januar 2015 Ser ikke at det kan være noe galt i dette? Det blir jo ikke hver gang heller, regner med at du ikke jobber 5 dager i uken når det er nattevakt? Anonymous poster hash: 29559...7cd
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2015 #9 Skrevet 5. januar 2015 Hva slags turnus har du da, du jobber vel ikke 5 netter i uken som nattevakt? Har to gutter på 10 og 13 selv og de kan fint være alene, men de legger seg ikke før vi kommer hjem. Derfor er det greit å la de være alene en fredagskveld om vi vil en tur på kino eller noe, men det er ikke greit at de er alene så sent på en skolekveld. Anonymous poster hash: b4480...f0e
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2015 #10 Skrevet 5. januar 2015 Det er greit nok innimellom, men jeg ville ikke hatt det som fast ordning, spesielt rundt leggetid for 12 åringen. Det gjør jo også at eldste aldri kan være med på treninger, fester eller andre aktiviteter etter 21.00, heller ikke på fredager. Det synes jeg er for mye å legge på en tolvåring med mindre dere er helt avhengi av denne jobben for å få mat på bordet og tak over hodet. Anonymous poster hash: e6e5d...360
Novemberdama Skrevet 5. januar 2015 #11 Skrevet 5. januar 2015 Jeg hadde ikke hatt noen betenkeligheter med det, vet at mine unger hadde klart det helt fint og også vært trygge på seg selv. Jeg jobber selv netter, men 5 netter hver uke hadde jeg aldri taklet (med mindre det var hvilende vakter, da).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå