Anonym bruker Skrevet 5. januar 2015 #1 Skrevet 5. januar 2015 Læreren til min datter er kjent for å være streng og har bedre kustus på klassen sin enn lærerene i paralellklassene. Nå har vi igjen opplevd at de to mest urolige elevene (det vil si gutter som løper rundt i klasserommet og hyler i timen, slår uprovsert ol) fra de andre klassene blir flyttet over til denne klassen. Det er 3. gangen det skjer. Hver gang det er noen som slutter i klassen og nye barn begynner blir de nye plasert i de andre klassene mens bråkebøttene blir plasert i min dattes klasse. Det begynner å merkes. Riktignok håndterer læreren det ganske bra i klassen, blant annet ved å bruke de roligste og mest pliktoppfyllende elevene som buffe, men klassemiljøet begynner å bli dårlig. Det er aldri noen av guttene inviterer alle i fødselsdag lenger, ingen er interessert i å stille på klasselaget i fotball osv. Pleier slikt å gå seg til og hva i all verden kommer til å skje om de må skifte lærer og får en vanlig "svak" klassestyrer? Anonymous poster hash: 4b56d...b2d
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2015 #2 Skrevet 5. januar 2015 Ja, det hørtes kortsiktig ut. Hva om læreren blir sykmeldt eller slutter? Jeg ville tatt det opp med ledelsen på skolen. De gjør sikkert ikke noe nå, men om flere foreldre gjør dem oppmerksomme på at de følger situasjonen, så 'tør' de sikkert ikke gjøre det samme ved neste anledning. Anonymous poster hash: 2bdcd...f53
aanonym Skrevet 5. januar 2015 #4 Skrevet 5. januar 2015 Ta det opp i fau ☺ Hva i all verden skulle FAU gjøre med den saken? Har sittet i FAU i mange år og jeg kan forsikre deg om at vi ikke behandler saker som omhandler den daglige driften av skolen, inkl klasseinndeling.
Mamma_til_2 Skrevet 5. januar 2015 #5 Skrevet 5. januar 2015 Ta det opp i fau ☺Hva i all verden skulle FAU gjøre med den saken? Har sittet i FAU i mange år og jeg kan forsikre deg om at vi ikke behandler saker som omhandler den daglige driften av skolen, inkl klasseinndeling. Sitter selv i fau og jo så lenge det går ut over klassemiljøet så kan det tas opp i su eller fau, rektor er med på disse møtene! Vi tar opp allt som foreldre mener kan gjøre hverdagen til barna på skolen bedre.
aanonym Skrevet 7. januar 2015 #6 Skrevet 7. januar 2015 Ta det opp i fau ☺Hva i all verden skulle FAU gjøre med den saken? Har sittet i FAU i mange år og jeg kan forsikre deg om at vi ikke behandler saker som omhandler den daglige driften av skolen, inkl klasseinndeling. Sitter selv i fau og jo så lenge det går ut over klassemiljøet så kan det tas opp i su eller fau, rektor er med på disse møtene! Vi tar opp allt som foreldre mener kan gjøre hverdagen til barna på skolen bedre. Rektor er med på våre møter også, men vi behandler aldri saker som omhandler enkeltelever.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå