Anonym bruker Skrevet 5. januar 2015 #1 Skrevet 5. januar 2015 Vi har en luftfukter som dessverre er for liten til oppholdsarealet (har stor stue/kjøkken med åpen løsning). Jeg våkner hver morgen i vinterhalvåret med knusktørre lepper/hud, og hoster en del om nettene. Jeg tenker derfor å flytte fukteren inn på soverommet, men så mener jeg å ha lest at det ikke er så bra med luftfuktere på soverom (husker ikke hvorfor). Vet dere noe om dette? Anonymous poster hash: 82b64...2d0
Lessismore Skrevet 5. januar 2015 #2 Skrevet 5. januar 2015 Ja, det vet jeg. Faren med for høy luftfuktighet på soverommet er at det kan dannes mugg og soppsporer som kan være skadelige å puste inn. De trives spesielt godt på steder hvor det er dårlig luftsirkulasjon, som f.eks i vinduskarmer og bak sengen inntil veggen. Men det høres ut som om du bor i en del av landet hvor det er veldig tørre vintre? Jeg husker ikke nøyaktige tall, men mener at det er rundt 20-40% luftfuktighet som er de ideelle inne. Har dere det?
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2015 #3 Skrevet 5. januar 2015 Ville heller brukt carmex og en god fuktighetskrem samt drukket mye vann. Det kan fort bli mugg. Vi har 50-70% luftfuktighet og sliter med mugg, så bruker luftavfukter. Det er best å ha det litt tørt... Anonymous poster hash: aacd3...1ac
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2015 #4 Skrevet 5. januar 2015 Vi har 20% luftfuktighet i leiligheten nå, og det er ganske ubehagelig. Thermometeren lyser rødt med "dry" hele tiden, men vi får ikke gjort noe særlig med det. Bor i helt tett modernblokk med super miljøvennlig ventilasjon som suger ut all forsøk på å få luften fuktigere. Tørre øyne, tørre neser (inni nesen), tørr hud og tørre lepper på alle mann. Gleder meg til sommeren, og savner min 130 år gammel bergensk bygård uten isolering! Skal nok krype til korset og kjøpe luftfukter snart. Anonymous poster hash: f0fce...d30
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå