Anonym bruker Skrevet 5. januar 2015 #1 Skrevet 5. januar 2015 Hva kan man gjøre når mor sier hun ikle har behov for flere møter ang avtalen. Hun har de siste årene hverken hentet/levert ved samvær. Ikke delt kostnader ved dette. Hun tilpasser samvær ved høytider slik at det alltid gavner henne. Når hun har barna i påsken er den fra palmesøndag. Når far har er den fra skjærtorsdag. Hun holder ikke barnet med klær hos far, påstår dette er noe far må betale selv. Dette er dessverre ting som er dårlig spesifisert i avtalen og far vil ha nytt møte. Mor takker nei til møte da samvær fungerer i følge henne. Hittil har ikke far tatt noen kamper da det har vært mange runder for å komme hit de er i dag. Nå har mor krevd ny gjennomgang av inntekt for beregning av bidrag. Anonymous poster hash: e2559...74a
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2015 #2 Skrevet 5. januar 2015 er du sikker på at hun har krevd ny beregning? Det er slik at den blir beregnet på nytt når det har gått en viss tid. Anonymous poster hash: a4385...326
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2015 #3 Skrevet 5. januar 2015 Hun sa hun skulle kreve det når far hadde ny bil. Den er ganske dyr så hun mente han hadde lurt henne, bare dumt det er firmabil. Anonymous poster hash: e2559...74a
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2015 #4 Skrevet 5. januar 2015 Far kan innkalle henne til mekling. Den er hun forpliktet til å møte på. Anonymous poster hash: 22dd8...c44
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2015 #5 Skrevet 5. januar 2015 La meg gjette: far er veik og har overlatt saken til stemor, som trolig har enda sterkere meninger om hvordan samværet skal være enn far selv? Anonymous poster hash: 9f84f...98f
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2015 #6 Skrevet 5. januar 2015 Om det er mannen din som er samværsforelder er det han som skal hente og bringe ved samvær, men utgiftene skal selvfølgelig deles etter inntekt. De må han kreve selv. Om han vil forandre på avtalen kan han kalle henne inn til nytt møte. Anonymous poster hash: 947d5...262
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2015 #7 Skrevet 5. januar 2015 La meg gjette: far er veik og har overlatt saken til stemor, som trolig har enda sterkere meninger om hvordan samværet skal være enn far selv? Anonymous poster hash: 9f84f...98f Nei. Far er ikke veik. Han er alene. Altså ingen ond stemor. Jeg er søsteren hans. Det har vært mye rart der og kan ikke fortelle de mest ekstreme tingene da mor blir identifiserbar. Far har latt disse tingene passere i frykt for lang periode med samværsabotasje. IGJEB. Det ER ikke bare å ringe politiet når mor nekter å levere barna. Uansett. Dette var jo ikke temaet. Spørsmålet er hva man kan gjøre. Det er på tide at mor tilpasser seg. Anonymous poster hash: e2559...74a
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2015 #8 Skrevet 5. januar 2015 La meg gjette: far er veik og har overlatt saken til stemor, som trolig har enda sterkere meninger om hvordan samværet skal være enn far selv? Anonymous poster hash: 9f84f...98f Nei. Far er ikke veik. Han er alene. Altså ingen ond stemor. Jeg er søsteren hans. Det har vært mye rart der og kan ikke fortelle de mest ekstreme tingene da mor blir identifiserbar. Far har latt disse tingene passere i frykt for lang periode med samværsabotasje. IGJEB. Det ER ikke bare å ringe politiet når mor nekter å levere barna. Uansett. Dette var jo ikke temaet. Spørsmålet er hva man kan gjøre. Det er på tide at mor tilpasser seg. Anonymous poster hash: e2559...74a Da må far ha baller nok til å ringe Familievernkontoret, ev advokat om det ikke fører frem. Tør han ikke å gjøre noe, så er det heller ingenting andre kan gjøre, og da får han bare godta at situasjonen er som den er. Anonymous poster hash: 9f84f...98f
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2015 #9 Skrevet 5. januar 2015 La meg gjette: far er veik og har overlatt saken til stemor, som trolig har enda sterkere meninger om hvordan samværet skal være enn far selv? Anonymous poster hash: 9f84f...98f Nei. Far er ikke veik. Han er alene. Altså ingen ond stemor. Jeg er søsteren hans. Det har vært mye rart der og kan ikke fortelle de mest ekstreme tingene da mor blir identifiserbar. Far har latt disse tingene passere i frykt for lang periode med samværsabotasje. IGJEB. Det ER ikke bare å ringe politiet når mor nekter å levere barna. Uansett. Dette var jo ikke temaet. Spørsmålet er hva man kan gjøre. Det er på tide at mor tilpasser seg. Anonymous poster hash: e2559...74a Da må far ha baller nok til å ringe Familievernkontoret, ev advokat om det ikke fører frem. Tør han ikke å gjøre noe, så er det heller ingenting andre kan gjøre, og da får han bare godta at situasjonen er som den er. Anonymous poster hash: 9f84f...98f Hun var blitt invitert til ny samtale men har via sin advokat svart at det ikke er behov for flere møter. I følge FVK kan de takke nei til flere møter hvis de har gjennomført standard møter. Anonymous poster hash: e2559...74a
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2015 #10 Skrevet 5. januar 2015 La meg gjette: far er veik og har overlatt saken til stemor, som trolig har enda sterkere meninger om hvordan samværet skal være enn far selv? Anonymous poster hash: 9f84f...98f Nei. Far er ikke veik. Han er alene. Altså ingen ond stemor. Jeg er søsteren hans. Det har vært mye rart der og kan ikke fortelle de mest ekstreme tingene da mor blir identifiserbar. Far har latt disse tingene passere i frykt for lang periode med samværsabotasje. IGJEB. Det ER ikke bare å ringe politiet når mor nekter å levere barna. Uansett. Dette var jo ikke temaet. Spørsmålet er hva man kan gjøre. Det er på tide at mor tilpasser seg. Anonymous poster hash: e2559...74a Da må far ha baller nok til å ringe Familievernkontoret, ev advokat om det ikke fører frem. Tør han ikke å gjøre noe, så er det heller ingenting andre kan gjøre, og da får han bare godta at situasjonen er som den er. Anonymous poster hash: 9f84f...98f Hun var blitt invitert til ny samtale men har via sin advokat svart at det ikke er behov for flere møter. I følge FVK kan de takke nei til flere møter hvis de har gjennomført standard møter. Anonymous poster hash: e2559...74a Da har han ikke annet valg enn å gå til advokat. Anonymous poster hash: 9f84f...98f
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2015 #11 Skrevet 5. januar 2015 Man kan ikke be om ny mekling før det har gått en viss tid. Far er den som skal hente og bringe, men hvis det koster han mye må han kreve at kostnadene deles i forhold til inntektene. Litt klær bør han kunne holde selv. Høres ut som at feriesamvær bør være fast avtale, feks annenhver jul 23.-26.desember, 27.desember til 1.januar hvert år. Hvis ikke mor går med på dette bør han også skaffe seg en advokat. Anonymous poster hash: cab3f...386
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå