Gå til innhold

Skal invitere 6-7 av 22 gutter til fotballfest. Er det ok?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De er 8 år. Inviteres hjem til oss. Vil ikke såre noen, men kan ikke ha 22 stk 7-8 år gamle gutter i hus. Men ok å invitere 6-7 av de?

Snakk om fredag eller lørdag ettermiddag/kveld

Anonymous poster hash: 6bc25...194

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fra? Er det fra klassen? Alle klassetrinn? Fotballaget? Det har litt å si....

Anonymous poster hash: 21bb6...a51
Skrevet

Jeg personlig syns det er greit, og jeg hadde ikke reagert hvis min gutt feks var av dem som ikke ble invitert. Men det er kanskje fordi min gutt har mange venner og blir invitert også. Det eneste jeg tenker er at noen antagelig syns det er litt dumt, men de kommer jo over det. En annen ting er at du må huske at invitasjoner ikke gis ut på skolen, og kanskje sondere terrenget litt om det er slik at det er noen som aldri blir invitert. Hos oss er det slik at alle i klassen eller alle gutter/jenter blir invitert ennå. Ofte er det da utebursdag, lekeland eller bowling, eller gymsalen på skolen. Vi kommer til å invitere alle en god stund enda. Tenk igjennom om du har lyst til å begynne med denne trenden...

Skrevet

Det er fra fotballaget, men akkurat disse 6-7 kommer fra samme trinn (ikke klasse)

Anonymous poster hash: 6bc25...194

Skrevet

Da inviterer du jo ikke fotballaget, du inviterer vilkårlige gutter på trinnet.

Går alle 22 på trinnet på samme skole? Eller er de 10 gutter på trinnet som går på fotball mens resten av laget kommer fra andre skole?

Dersom en annen fra trinnet inviterte 8 andre fotballgutter fra trinnet til fotballfest og gutten din ikke ble invitert, ville han blitt lei seg da?

Kommer alle 22 fra samme skole og de 7 er fra ulike klasser er det innafor. Er det kun et par av fotballgutta på skolen som ikke blir invitert er det ikke innafor.

Anonymous poster hash: f7109...6bc

Skrevet

Jeg ville absolutt ikke gjort det. Ikke pga antallet konkret, men rett og slett fordi de er et LAG. Om du inviterer en tredjedel av dem, så blir det ingen fotballfest. Skal man lage en slik fest får man invitere alle. Fotball handler om lagfølelse, og du skaper det motsatte.

Gjest Julia1984
Skrevet

Jeg ville absolutt ikke gjort det. Ikke pga antallet konkret, men rett og slett fordi de er et LAG. Om du inviterer en tredjedel av dem, så blir det ingen fotballfest. Skal man lage en slik fest får man invitere alle. Fotball handler om lagfølelse, og du skaper det motsatte.

Veldig uenig. HI sier jo at de kommer fra samme trinn. Skal ikke 6-7 barn kunne komme på besøk fordi man egentlig da burde bedt alke 22 guttene??

Skrevet

Hehe her inne er det aldri greit ifølge noen å invitere 1/3 av noen. Alle eller ingen om det så er 35 stk. Da får man leie lokalet om så og om bursdagsbarnet er et sjenert barn og ikke er komfortabel med så masse oppstyr på dagen vel da får bursdagsbarnet manne seg opp .... For flertallet vinner over ens eget bursdagsbarn.... Not!

Skrevet

Veldig uenig. HI sier jo at de kommer fra samme trinn. Skal ikke 6-7 barn kunne komme på besøk fordi man egentlig da burde bedt alke 22 guttene??

Selvsagt er det helt greit :) Men da kan hun ikke kalle det en fotballfest som skal være for de på fotballlaget.... blir feil å invitere til fotballfest for de på laget og kun invitere noen få. Men om hun vil invitere til en generell fest som ikke har noe med fotballen å gjøre, er det selvsagt helt greit...

Gjest Julia1984
Skrevet

Jeg ville absolutt ikke gjort det. Ikke pga antallet konkret, men rett og slett fordi de er et LAG. Om du inviterer en tredjedel av dem, så blir det ingen fotballfest. Skal man lage en slik fest får man invitere alle. Fotball handler om lagfølelse, og du skaper det motsatte.Anonymous poster hash: 21bb6...a51

Selvsagt er det helt greit :) Men da kan hun ikke kalle det en fotballfest som skal være for de på fotballlaget.... blir feil å invitere til fotballfest for de på laget og kun invitere noen få. Men om hun vil invitere til en generell fest som ikke har noe med fotballen å gjøre, er det selvsagt helt greit... Anonymous poster hash: 21bb6...a51

Hun inviterer 6-7 barn fra trinnet som tilfeldigvis også spiller fotball sammen. Skal de ikke få lov til å kalle det fotballfest (se fotballkamp eller hva de skal) for da må hun invitere alle 22? Dette blr jo ikke ha noe med laget å gjøre en gang. Min 7 pring har venner på besøk og spiller fifa og ser fotballfest. Er ikke det heller ok da for siden de skal ha noe fotballrelatert må vi be resten av laget med 20-25 barn??

Skrevet

Jeg ville absolutt ikke gjort det. Ikke pga antallet konkret, men rett og slett fordi de er et LAG. Om du inviterer en tredjedel av dem, så blir det ingen fotballfest. Skal man lage en slik fest får man invitere alle. Fotball handler om lagfølelse, og du skaper det motsatte.Anonymous poster hash: 21bb6...a51

Selvsagt er det helt greit :) Men da kan hun ikke kalle det en fotballfest som skal være for de på fotballlaget.... blir feil å invitere til fotballfest for de på laget og kun invitere noen få. Men om hun vil invitere til en generell fest som ikke har noe med fotballen å gjøre, er det selvsagt helt greit... Anonymous poster hash: 21bb6...a51

Hun inviterer 6-7 barn fra trinnet som tilfeldigvis også spiller fotball sammen. Skal de ikke få lov til å kalle det fotballfest (se fotballkamp eller hva de skal) for da må hun invitere alle 22? Dette blr jo ikke ha noe med laget å gjøre en gang. Min 7 pring har venner på besøk og spiller fifa og ser fotballfest. Er ikke det heller ok da for siden de skal ha noe fotballrelatert må vi be resten av laget med 20-25 barn??

Når hun sier "fotballfest" spesifikt og også nevner å invitere 6-7 av de totalt 22 barna på laget, så kan du ikke komme å si at det er tilfeldig at de går på fotballen og at det er en vanlig fest med fotball tema. Da kunne HI sagt "Greit å invitere 6-7 av barna på klassetrinnet til fest med fotballtema" da.... da stiler saken seg ganske annerledes. Her tar hun bevisst barn fra laget til en fotballfest. 

Gjest Julia1984
Skrevet

Når hun sier "fotballfest" spesifikt og også nevner å invitere 6-7 av de totalt 22 barna på laget, så kan du ikke komme å si at det er tilfeldig at de går på fotballen og at det er en vanlig fest med fotball tema. Da kunne HI sagt "Greit å invitere 6-7 av barna på klassetrinnet til fest med fotballtema" da.... da stiler saken seg ganske annerledes. Her tar hun bevisst barn fra laget til en fotballfest.

Så 6 av 22 er ugreit for deg altså? Må være greit for disse å ha fotballfest hjemme hos Hi uten hele laget. Hvem har plass til 22 barn?? Hadde det vært 10-15 eller enda mer hadde jeg vært enig

Skrevet

Om det er greitt avhenger, slik eg tenkjer, av kor mange som det hadde vore naturleg å invitere som ikkje blir invitert. For eks:

1. Går det f.eks. 9 gutar i klassen, og 4-5 blir invitert+eigen gut, fordi dei går på fotball, meiner eg dette ikkje er ein god måte å gjere det på. Då er det nokre frå klassen som fell utanfor.

2. Går 10 av 14 på fotball i klassen, og 5-6 blir invitert + eigen gut, medfører det også at mange blir utelatt, både dei 3-4 andre fotballgutane + dei som ikkje speler fotball. Dette meiner eg heller ikkje er ein god måte å gjere det på.

3. Dersom dei 6-7 gutane+eigen gut går i ulike klassar, slik at der maks blir invitert 2-3 frå kvar klasse der det går 10-12 gutar i kvar, meiner eg det er ok.

Men dette er slik eg tenkjer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...