Anonym bruker Skrevet 5. januar 2015 #1 Skrevet 5. januar 2015 Prevensjon skal HINDRE graviditet. . Men hvis man blir gravid kan prevensjonen bryte ned fosteret ?? Evt skade det ?? Kommer det ann på hvilken prevensjon? ? Anonymous poster hash: 7ab57...6dc
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2015 #2 Skrevet 5. januar 2015 Prevensjon skal HINDRE graviditet. . Men hvis man blir gravid kan prevensjonen bryte ned fosteret ?? Evt skade det ?? Kommer det ann på hvilken prevensjon? ? Anonymous poster hash: 7ab57...6dc Ppiller er fullstendig trygge for fosteret. :-) det viste seg på 60-70- tallet at enkelte typer ikke var trygge, og disse ble kjapt fjernet fra markedet. Spiraler vet jeg ikke noe om, da jeg ser for meg at det ikke er helt ideelt for en voksende livmor. Men selve hormonene i hormonspiral er trygge. Anonymous poster hash: 23e76...76e
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2015 #3 Skrevet 5. januar 2015 Spiralen kan skade et voksende foster, så blir man gravid med spiral fjernes spiralen så fort som mulig. Barnet selv tar jo opp all plassen i livmoren etterhvert og det går noen groteske (usanne regner jeg med) vandrehistorier om barn som er født med spiralen vokst fast inn i panna o.l. Men spiralen kan ihvertfall skade fostersekk, morkake o.l. Anonymous poster hash: e15b8...1a9
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2015 #4 Skrevet 5. januar 2015 Jeg ble gravid på pillen. Tok derfor noen mnd før jeg oppdaget graviditeten. Fikk beskjed om at det ikke var skadelig at jeg hadde brukt p-piller i 3 mnd. Når det er sagt tror jeg kanskje ikke p-piller er så uskyldig som det blir fremstått som. Det er vel mer eller mindre bevist at hormoner fra p-pillene (vi tisser - det ender i kloakken - dyr får det i seg) kan påvirke forplantningsevnen til visse dyr. Jeg er skeptisk. Anonymous poster hash: 82dc8...48d
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2015 #5 Skrevet 5. januar 2015 Gravid med spiral (kobber). Når de skulle ta ut spiralen, fikk jeg beskjed om at det mest sannsynlig ville ende i en sa pga forstyrrelsene. Men det gjorde det ikke Glad for det da, men samtidig gjorde jeg jo egentlig mitt for å ikke bli gravid.... Anonymous poster hash: e5076...802
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå