Gå til innhold

Hører mange er syke for tida, men

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hører mange er syke for tida, men ifølge fhi.no så er ikke influensasesongen komt skikkelig i gang enda. Er sykdommene som går nå bare kraftige forkjølelse? Vi har vaksinert oss mot influensa, så jeg håper jo nesten at det er influensaen som er komt. Vil ikke blir syk nå.

Anonymous poster hash: f08ab...107
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har sluppet influensa, men hR hatt både streptokokker og vanlig forkjølelse. Håper vi slipper influensa

Skrevet

Jeg hadde streptokokker i jula. Nå kommer vel Noro på besøk snart  :sur:

Skrevet

Mange påberoper seg influensa uten å ha det. Hadde ei på facebook (godt voksen dame, typ snart 60 år) som klaga på at hun lå med influensa, men skulle på jobb på kvelden. Har man influensa orker man ikke jobbe...

Tror heller ikke influensaen har kommet, men ser mange mener de har det. Deriblant en som mener hun har det et par ganger i året. Humrer litt da.

Anonymous poster hash: 7a209...022
Skrevet

Jeg er atopiker, og er derfor syk omtrent hele vinteren. Veldig varierende, alt fra lett forkjølelse til veldig kraftig forkjølelse. Men sånn som streptokokker, lungebetennelse osv, får jeg omtrent aldri.

Anonymous poster hash: 69334...e98
Skrevet

De jeg har hørt om har lungebetennelse, bronkitt, streptokokker, saftig forkjølelse og magevirus. Sikkert noen som har datavirus også...

Anonymous poster hash: 231f4...3d5

Skrevet

Huff, jeg hater å være syk. Får håpe vi slipper unna.

Skrevet

Mange påberoper seg influensa uten å ha det. Hadde ei på facebook (godt voksen dame, typ snart 60 år) som klaga på at hun lå med influensa, men skulle på jobb på kvelden. Har man influensa orker man ikke jobbe...

Tror heller ikke influensaen har kommet, men ser mange mener de har det. Deriblant en som mener hun har det et par ganger i året. Humrer litt da.

Det går fint an å ha influensa uten å bli så veldig syk. Ofte tenker du da ikke på at det er det du har. Jeg fikk for eksempel påvist svineinfluensaen da den gikk, uten å bli noe mer enn litt småpjusk. Jeg kunne greit jobbe.

Anonymous poster hash: 1f227...4c1

Skrevet

Her var det ørebetennelse på guttungen, feber og virus på far og feber og streptokokker på mor.

Trivelig jul..... :)

Skrevet

I følge min kegevenninne har den kommet. Selv har jeg aldri hatt influensa (tror jeg), men har en forkjølelse nå som har vart i en mnd.

Anonymous poster hash: a22e7...d1d

Skrevet

Har ikke folk alt mulig hele tiden da, det "går" noe hele tiden, her hadde unger spy og feber i jula, jeg har vært til og fra forkjøla hele høsten og vinteren så langt - ungene også, bronkitt, virus og  øyebetennelser og omgangssyke. Sånn er det i år, sånn har det vært før - og det har vel kommet for å bli.

Anonymous poster hash: 73590...341
Skrevet

Hører mange er syke for tida, men ifølge fhi.no så er ikke influensasesongen komt skikkelig i gang enda. Er sykdommene som går nå bare kraftige forkjølelse? Vi har vaksinert oss mot influensa, så jeg håper jo nesten at det er influensaen som er komt. Vil ikke blir syk nå.

"Som er komt"? Seriøst?

Anonymous poster hash: a9ca2...b6a

Skrevet

"Som er komt"? Seriøst?

Anonymous poster hash: a9ca2...b6a

Litt dialekt, de fleste forstod vel innholdet?

Skrevet

Har hatt en omgang med streptokokker tidlig i høst og omgangssyke nå i romjula... Ellers ikke noe influensa... Blæh... Håper jeg slipper unna.

Skrevet

Det går fint an å ha influensa uten å bli så veldig syk. Ofte tenker du da ikke på at det er det du har. Jeg fikk for eksempel påvist svineinfluensaen da den gikk, uten å bli noe mer enn litt småpjusk. Jeg kunne greit jobbe.

nå var vel symptomene på svineinfluensa stort sett som en vanlig svak influensa. Jeg og datteren min hadde den også, og var dårlige en dag eller to bare.

Jeg tror jeg har hatt influensa en gang, og da lå jeg flere dager (3-4?), noe jeg aldri har gjort hverken før eller siden.

Skrevet

Vi har hatt influensa hele familien i jula. (Bekreftet av lege.) Den er her.

Det verste er vel at det tar så lang tid å komme seg. Vi hoster og harker og går på 80%. Det er over en uke siden feberen ga seg.

Føler jeg er snytt for juleferie...

Skrevet

3-åringen her har hatt feber i jula, mens jeg har streptokokker. Har ikke hørt om noe influensa her iallefall, men det er jo skrekkelig mange som sier de har det når de er forkjøla.

Anonymous poster hash: 67c17...674
Skrevet

Mange påberoper seg influensa uten å ha det. Hadde ei på facebook (godt voksen dame, typ snart 60 år) som klaga på at hun lå med influensa, men skulle på jobb på kvelden. Har man influensa orker man ikke jobbe...Tror heller ikke influensaen har kommet, men ser mange mener de har det. Deriblant en som mener hun har det et par ganger i året. Humrer litt da.Anonymous poster hash: 7a209...022

Det går fint an å ha influensa uten å bli så veldig syk. Ofte tenker du da ikke på at det er det du har. Jeg fikk for eksempel påvist svineinfluensaen da den gikk, uten å bli noe mer enn litt småpjusk. Jeg kunne greit jobbe. Anonymous poster hash: 1f227...4c1

Samme her, ble ikke spesielt syk av svineinfluensa i 2009. Men fikk kraftig influense i 2005, da var jeg sengeliggende i 1 uke og nokså redusert i 2-3 uker i ettertid. Har aldri vært så syk i mitt liv, det var mye verre enn bronkitt eller kyssesyke.

Anonymous poster hash: d8878...2f9

Skrevet

Har lest litt om influensa nå. Det er ofte to, av og til tre, forskjellige influensavirus som sirkulerer i befolkningen og det er godt mulig å få flere av disse. Influensavaksinen beskytter som regel mot de tre influensavirus de tror kommer til å sirkulere. Selv om en har tatt influensavaksine så er en ikke helt beskyttet, men man får da som regel influensaen mye mildere. Det samme kan skje om en nylig har hatt lignende influensa, året før el. og så blir smittet på ny. Derfor vil ofte influensaen virke veldig forskjellig alt etter hvilken virus/vaksiner du har hatt/tatt tidligere.

Skrevet

nå var vel symptomene på svineinfluensa stort sett som en vanlig svak influensa. Jeg og datteren min hadde den også, og var dårlige en dag eller to bare.

Jeg tror jeg har hatt influensa en gang, og da lå jeg flere dager (3-4?), noe jeg aldri har gjort hverken før eller siden.

Erfaringa mi er at svineinfluensa var langt mildere enn vanlig influensa ja. Har du vanlig A eller B-influensa er du syk, punktum.

Anonymous poster hash: 15955...0f9

Skrevet

Det er mange typer influensa. Noen av dem er ganske milde, det gjelder ikke bare svineinfluensa.

Skrevet

Jeg har også hørt fra legehold at influensaen har begynt å gjøre seg gjeldende . Må huske at det ikke bare er influensaviruset som er aktivt for tida, det går mye annet også: NORO, forkjølelse osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...