Anonym bruker Skrevet 5. januar 2015 #1 Skrevet 5. januar 2015 Sønnen til mannen min har lus, han har vært hos oss noen dager nå(bor her 50%), men er hos mammaen sin nå. Jeg lurer på; siden _smittekilden_er borte, hvor lang tid kan det ta før man oppdager lus selv? Sønnen har litt lengde på håret og vi har andre barn i huset som har lekt med han og helt sikkert vært borti håret hans...... Vi har brukt sånn forebyggende spray som skal gjøre det vanskeligere for lusa å sette se fast... Vi har nå saumfart alle hodene her i huset MANGE ganger, brukte en time sist på jenta vår som har langt hår og meg.....og finner ingenting. Det så ut som et egg i hodet på jenta vår, som en rundt vanndråpe, men jeg er kjempeusikker på om det var det eller om det faktisk bare var fra den sprayen jeg hadde sprayet henne med......mannen sa den forsvant mellom fingrene hans...... Går over med forstørrelsesglass,hodelykt og lusekam............ Anonymous poster hash: 810eb...60d
Giss Skrevet 5. januar 2015 #2 Skrevet 5. januar 2015 Om jeg husker rett blir man anbefalt å gå over håret en gang pr uke for kontroll så om du skal være helt sikker må du sikkert sjekke senest om en uke igjen. Trasig - men det går an å komme av med det igjen, heldigvis.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå