Anonym bruker Skrevet 5. januar 2015 #1 Skrevet 5. januar 2015 Jeg er 35 år, og har bestemt meg for at jeg vil ha barn nå, selv om jeg er singel. Har en god venn som er i samme situasjon som meg, og vi har bestemt oss for å prøve å få barn sammen. Tidligere har vi tenkt at vi skulle ha sex med hverandre, men vi er begge litt redd for at det skal ende opp med at en av oss får følelser for den andre. Så så jeg en her inne som snakket om hjemmeinseminasjon, og det hadde faktisk passet godt for oss! Jeg så det ble nevnt noen sprøyter man kunne få kjøpt på apoteket. Hvilke sprøyter er det snakk om, og hva skal jeg spørre om? Vil liksom ikke fortelle dama på apoteket hva jeg har tenkt å bruke sprøytene til 😝 Og så lurer jeg på om man må bruke noen spesielle glass til å ha spermen i, eller om det funker med et helt vanlig glass? Eventuelt en urinprøvekopp? Og så til det siste spm; hvor lenge holder spermen seg levende i en slik kopp? Det beste hadde jo vært om han kunne gjøre seg ferdig hjemme hos seg selv, og så komme hit med spermen. Ser for meg at det kan bli litt kleint om han skal stå på badet her og funke, liksom 😝 Tar ca en halvtime å komme seg fra ham til meg. Takk for svar! Anonymous poster hash: 4ab24...6ab
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2015 #2 Skrevet 5. januar 2015 Kjøp 1 ml sprøyter, de er de lengste. Du må mest sannsynlig sprøyte inn flere ganger, da ikke all spermen får plass i 1 ml, men du kommer lengst inn med den, og det er det viktigste. 5 ml sprøyter går også, men er litt kortere. Bruk urinprøveglass, særlig om dere skal frakte spermen mellom dere. Ellers funker nok et vanlig lite glass / eggeglass e.l også, så lenge det er sterilt. (om du koker et glass, så pass på at det er helt tørt før det benyttes til sperm, da vann ødelegger spermen.) Vil tro at det skal gå greit om han gjør sitt hjemme og frakter til deg, så sant han gjør dette umiddelbart. Har forstått det slik at når menn leverer inn spermprøve så må denne leveres innen en time etter ejakulasjon, og det er da enda levende sperm, så det kan jo gå bra det. Det aller beste er jo derimot om dere er i umiddelbar nærhet til hverandre, enten du drar hjem til ham, eller han hjem til deg. Du kan jo f.eks ta deg en liten gåtur mens han gjør sitt, uansett situasjon. Det går nok helt fint skal du se. Jeg har gjort dette, og det er ikke kleint veldig lenge. Og tenk for en gave Anonymous poster hash: 0092a...d8f
Pobie Skrevet 5. januar 2015 #3 Skrevet 5. januar 2015 Sperm lever i 1-2 timer i en beholder, så lenge den oppbevares ved kroppstemp. Dvs han må ha den i lommen, stikke den ned i boksern, eller ha i hånden mens han frakter den.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2015 #4 Skrevet 5. januar 2015 Tusen takk for svar! Gleder meg til å komme igang! 😊 Tar gjerne imot flere tips hvis noen har det! Anonymous poster hash: 4ab24...6ab
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2015 #5 Skrevet 5. januar 2015 Jeg husker jeg leste en detaljert beskrivelse om hvordan dette gjøres i en krimbok (av alle ting!). Det var "Hostage to murder" av Val McDermid. Vet ikke om den finnes på norsk. Sæden skal oppbevares ved kroppstemperatur (i en kopp mellom brystene, fortrinnsvis) i så og så lang tid før selve inseminasjonen for å få en mer flytende konsistens, blant annet. Ville faktisk tatt en titt på den dersom du skal gjøre dette (forfatteren er kjent for sitt grundige forarbeid, og er dessuten lesbisk og har barn). Anonymous poster hash: 48200...ead
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2015 #6 Skrevet 5. januar 2015 Det er masse informasjon og forslag å finne på nettet. Bare google hjemmeinseminasjon og les i vei. Lykke til! Anonymous poster hash: 0092a...d8f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå