Gå til innhold

Kom over et bilde av Caroline Berg Eriksen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun burde kanskje bleket tennene en anelse mer..

Anonymous poster hash: 52e6e...300

Bilde fjernet av opphavsrettslige årsaker.

Himmel og hav

Brukermoderator

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om det er du som har laget alle de andre trådene om henne her i julen så anbefaler jeg deg å oppsøke hjelp, for du er usunt opptatt av henne!

God bedring!

Anonymous poster hash: 3b3d3...9bd
Skrevet

Har ikke laget en eneste tråd om henne, men oppfattet hysteriet og velger å være litt vågal ;P

Skrevet

Last det opp på nettet å legg inn linken hvis det skal kunne sees av oss.

Anonymous poster hash: 96534...540

Skrevet

Herregud! Det er vel ganske tydelig for de fleste at dama er spiseforstyrret, og DETTE er det du kommer med! Gule tenner! 

Anonymous poster hash: accfc...328
Skrevet

Det med tennene var svært ironisk ment, noe du hadde skjønt om du så bildet. Skal prøve å finne samme bildet på nettet og laste det opp. Fant det på Facebook nemlig.

Skrevet

Ja, dama er syk! Alle burde la henne ligge, og sluttet harseleringen. Hadde hun hatt kreft ville folk ha respektert den, men spiseforstyrrelser og andre slike mentale lidelser kan man mobbe folk for!

Anonymous poster hash: e61ba...a8b

Skrevet

Ja, dama er syk! Alle burde la henne ligge, og sluttet harseleringen. Hadde hun hatt kreft ville folk ha respektert den, men spiseforstyrrelser og andre slike mentale lidelser kan man mobbe folk for!Anonymous poster hash: e61ba...a8b

der tror jeg du tar feil,for poenget her er at Caroline prøver å framstå som sunn og frisk (også fra Spiseforstyrrelsen) noe hun tydeligvis ikke er.

Anonymous poster hash: a825f...1d0

Skrevet

Ja, dama er syk! Alle burde la henne ligge, og sluttet harseleringen. Hadde hun hatt kreft ville folk ha respektert den, men spiseforstyrrelser og andre slike mentale lidelser kan man mobbe folk for!Anonymous poster hash: e61ba...a8b

der tror jeg du tar feil,for poenget her er at Caroline prøver å framstå som sunn og frisk (også fra Spiseforstyrrelsen) noe hun tydeligvis ikke er. Anonymous poster hash: a825f...1d0

Nettopp! En liten innrømmelse fra henne og hun hadde vært FRI!!

Anonymous poster hash: 58331...ff4

Skrevet

der tror jeg du tar feil,for poenget her er at Caroline prøver å framstå som sunn og frisk (også fra Spiseforstyrrelsen) noe hun tydeligvis ikke er. Anonymous poster hash: a825f...1d0

Nettopp! En liten innrømmelse fra henne og hun hadde vært FRI!!

Tror dette er spot on. Det er det at hun er så falsk som gjør folk sinte. Spiseforstyrrelse er selvsagt alvorlig, men det unnskylder ikke all motbydelig oppførsel.

Anonymous poster hash: d496e...903

Skrevet

Nettopp! En liten innrømmelse fra henne og hun hadde vært FRI!!Anonymous poster hash: 58331...ff4

Tror dette er spot on. Det er det at hun er så falsk som gjør folk sinte. Spiseforstyrrelse er selvsagt alvorlig, men det unnskylder ikke all motbydelig oppførsel. Anonymous poster hash: d496e...903

Tenk hvor mye bedre det hadde vært for henne med sympati heller enn hat. Uærlige, falske folk hates. Ærlige, åpne likes! Hun hadde jo bare fremstått som mer "perfekt" om hun på toppen av alt var i stand til å ha selvinnsikt og mot til å si det som det er!

Skrevet

Nettopp! En liten innrømmelse fra henne og hun hadde vært FRI!!Anonymous poster hash: 58331...ff4
 Tror dette er spot on. Det er det at hun er så falsk som gjør folk sinte. Spiseforstyrrelse er selvsagt alvorlig, men det unnskylder ikke all motbydelig oppførsel. Anonymous poster hash: d496e...903

Tenk hvor mye bedre det hadde vært for henne med sympati heller enn hat. Uærlige, falske folk hates. Ærlige, åpne likes! Hun hadde jo bare fremstått som mer "perfekt" om hun på toppen av alt var i stand til å ha selvinnsikt og mot til å si det som det er!

Tror tvert imot all diggingen og hyllesten har gjort henne sykere, jeg. Jeg er ikke helt ukjent med spiseforstyrrelser selv, og to ting vet jeg: Hvis man stadig får poisitiv oppmerksomhet for utssendet sitt, så er det minst like skadelig som negativ oppmerksomhet. Man blir bare inspirert til å trene og sulte seg enda mer, for å bli enda tynnere og "finere". Og for det andre: Spiseforstyrelse unnskylder IKKE falskhet og løgner! Det er faktisk ikke slik at mennesker med spiseforstyrrelser ikke skjønner at de lyver. Det er nedlatende å påstå noe slikt!

Og faktisk bryr jeg meg ikke om hva som er bra for henne. Hun har et ansvar for seg selv, og det tar hun ikke. Dessuten sprer hun dritten sin til andre. Kall meg gjerne uærlig og falsk, men det er jo unektelig en litt rar reaksjon på at jeg sier akkurat det jeg mener!

Skrevet

Hvis hun er spiseforstyrret, så er hun syk. Da kan man heller ikke rase ned på henne fordi hun er tynn, fordi hun "ikke tar ansvar" eller at hun prøver å fremstå som frisk og sunn. I hennes hode er hun frisk og sunn. Hvis hun er syk, så er det ikke sikkert at hun ser dette selv. 

Jeg har et familiemedlem som er spiseforstyrret, og kan med sikkerhet si at null oppmerksomhet på vekt/utseende er det beste. Når hun blir fortalt at hun er for tynn, så er jo dette en seier for henne. Dette er jo common knowledge når det kommer til spiseforstyrrelser. 

Anonymous poster hash: b14a2...e2d
Skrevet

Hvis hun er spiseforstyrret, så er hun syk. Da kan man heller ikke rase ned på henne fordi hun er tynn, fordi hun "ikke tar ansvar" eller at hun prøver å fremstå som frisk og sunn. I hennes hode er hun frisk og sunn. Hvis hun er syk, så er det ikke sikkert at hun ser dette selv. 

Jeg har et familiemedlem som er spiseforstyrret, og kan med sikkerhet si at null oppmerksomhet på vekt/utseende er det beste. Når hun blir fortalt at hun er for tynn, så er jo dette en seier for henne. Dette er jo common knowledge når det kommer til spiseforstyrrelser. 

Det er nok ikke slik i dette landet at man fritas for ansvar fordi man har en sykdom, med mindre det dreier seg om psykose. Selv dypt traumatiserte Utøya-overlevende har blitt dømt for voldsbruk, selv om volden har hatt sammenheng med traumene. En person med spiseforstyrrelser har fremdeles et ansvar, og selvsagt vet man når man lyver. En ting er å mene at man er frisk og sunn selv om man ikke er det, noe helt annet å gjentatte ganger benekte redigering og så redigere i stort monn. Poenget mitt er at dette har hun gjort bevisst, og at spiseforstyrrelsen ikke er en unnskyldning for å lyve. Har både hatt spiseforstyrrelse og jobber med spiseforstyrrelser, og en av de tingene vi jobber med er ansvarliggjøring. 

Skrevet

Det er nok ikke slik i dette landet at man fritas for ansvar fordi man har en sykdom, med mindre det dreier seg om psykose. Selv dypt traumatiserte Utøya-overlevende har blitt dømt for voldsbruk, selv om volden har hatt sammenheng med traumene. En person med spiseforstyrrelser har fremdeles et ansvar, og selvsagt vet man når man lyver. En ting er å mene at man er frisk og sunn selv om man ikke er det, noe helt annet å gjentatte ganger benekte redigering og så redigere i stort monn. Poenget mitt er at dette har hun gjort bevisst, og at spiseforstyrrelsen ikke er en unnskyldning for å lyve. Har både hatt spiseforstyrrelse og jobber med spiseforstyrrelser, og en av de tingene vi jobber med er ansvarliggjøring. 

Godt formulert! Jeg er veldig enig i denne! 

Jeg tror hun vet veldig godt at hun er syk, men er blitt avhengig av tilbakemeldingene, rosen og den positive oppmerksomheten. Landets fremste psykolog innen spiseforstyrrelser  (Finn Skaarderud) har uttalt at bloggen hennes er veldig uheldig, og at flere av hans pasienter stadig refererer til den kan hun ikke stikke hodet i jorda. 

Dette vet hun, og det er utrolig uetisk og 'smitte' andre med sykdommen sin slik gjennom bloggen.

Jeg kjente ei jente som raste ned fra rundt 75 til 43 kg innen 6 mndr.. Hun klarte ikke slutte, sa hun, for alle sa hun var blitt utrolig fin og slank. Det er en enkel, men kompleks mekanisme, virker det som.

Heldigvis ser man ikke mange som forsvarer henne her inne lenger. Alle ser at keiseren er naken. 

Skrevet

Hvis hun er spiseforstyrret, så er hun syk. Da kan man heller ikke rase ned på henne fordi hun er tynn, fordi hun "ikke tar ansvar" eller at hun prøver å fremstå som frisk og sunn. I hennes hode er hun frisk og sunn. Hvis hun er syk, så er det ikke sikkert at hun ser dette selv. Jeg har et familiemedlem som er spiseforstyrret, og kan med sikkerhet si at null oppmerksomhet på vekt/utseende er det beste. Når hun blir fortalt at hun er for tynn, så er jo dette en seier for henne. Dette er jo common knowledge når det kommer til spiseforstyrrelser. Anonymous poster hash: b14a2...e2d

Det er nok ikke slik i dette landet at man fritas for ansvar fordi man har en sykdom, med mindre det dreier seg om psykose. Selv dypt traumatiserte Utøya-overlevende har blitt dømt for voldsbruk, selv om volden har hatt sammenheng med traumene. En person med spiseforstyrrelser har fremdeles et ansvar, og selvsagt vet man når man lyver. En ting er å mene at man er frisk og sunn selv om man ikke er det, noe helt annet å gjentatte ganger benekte redigering og så redigere i stort monn. Poenget mitt er at dette har hun gjort bevisst, og at spiseforstyrrelsen ikke er en unnskyldning for å lyve. Har både hatt spiseforstyrrelse og jobber med spiseforstyrrelser, og en av de tingene vi jobber med er ansvarliggjøring. Anonymous poster hash: d496e...903

Godt formulert! Jeg er veldig enig i denne! Jeg tror hun vet veldig godt at hun er syk, men er blitt avhengig av tilbakemeldingene, rosen og den positive oppmerksomheten. Landets fremste psykolog innen spiseforstyrrelser  (Finn Skaarderud) har uttalt at bloggen hennes er veldig uheldig, og at flere av hans pasienter stadig refererer til den kan hun ikke stikke hodet i jorda. Dette vet hun, og det er utrolig uetisk og 'smitte' andre med sykdommen sin slik gjennom bloggen. Jeg kjente ei jente som raste ned fra rundt 75 til 43 kg innen 6 mndr.. Hun klarte ikke slutte, sa hun, for alle sa hun var blitt utrolig fin og slank. Det er en enkel, men kompleks mekanisme, virker det som. Heldigvis ser man ikke mange som forsvarer henne her inne lenger. Alle ser at keiseren er naken.  Anonymous poster hash: accfc...328
Har du kilder til dette Vedr finn skaarderud,ble litt nysgjerrig her ;)

Skrevet

http://www.dagbladet.no/2012/07/06/nyheter/slanking/helse/kosthold/trening/22442280/?db-pluss-test=1

Du kan finne mange andre artikler om akkurat det samme om du googler det. 

Hvis hun er spiseforstyrret, så er hun syk. Da kan man heller ikke rase ned på henne fordi hun er tynn, fordi hun "ikke tar ansvar" eller at hun prøver å fremstå som frisk og sunn. I hennes hode er hun frisk og sunn. Hvis hun er syk, så er det ikke sikkert at hun ser dette selv. Jeg har et familiemedlem som er spiseforstyrret, og kan med sikkerhet si at null oppmerksomhet på vekt/utseende er det beste. Når hun blir fortalt at hun er for tynn, så er jo dette en seier for henne. Dette er jo common knowledge når det kommer til spiseforstyrrelser. Anonymous poster hash: b14a2...e2d

Det er nok ikke slik i dette landet at man fritas for ansvar fordi man har en sykdom, med mindre det dreier seg om psykose. Selv dypt traumatiserte Utøya-overlevende har blitt dømt for voldsbruk, selv om volden har hatt sammenheng med traumene. En person med spiseforstyrrelser har fremdeles et ansvar, og selvsagt vet man når man lyver. En ting er å mene at man er frisk og sunn selv om man ikke er det, noe helt annet å gjentatte ganger benekte redigering og så redigere i stort monn. Poenget mitt er at dette har hun gjort bevisst, og at spiseforstyrrelsen ikke er en unnskyldning for å lyve. Har både hatt spiseforstyrrelse og jobber med spiseforstyrrelser, og en av de tingene vi jobber med er ansvarliggjøring. Anonymous poster hash: d496e...903
 Godt formulert! Jeg er veldig enig i denne! Jeg tror hun vet veldig godt at hun er syk, men er blitt avhengig av tilbakemeldingene, rosen og den positive oppmerksomheten. Landets fremste psykolog innen spiseforstyrrelser  (Finn Skaarderud) har uttalt at bloggen hennes er veldig uheldig, og at flere av hans pasienter stadig refererer til den kan hun ikke stikke hodet i jorda. Dette vet hun, og det er utrolig uetisk og 'smitte' andre med sykdommen sin slik gjennom bloggen. Jeg kjente ei jente som raste ned fra rundt 75 til 43 kg innen 6 mndr.. Hun klarte ikke slutte, sa hun, for alle sa hun var blitt utrolig fin og slank. Det er en enkel, men kompleks mekanisme, virker det som. Heldigvis ser man ikke mange som forsvarer henne her inne lenger. Alle ser at keiseren er naken.  Anonymous poster hash: accfc...328
Har du kilder til dette Vedr finn skaarderud,ble litt nysgjerrig her ;)

http://www.dagbladet.no/2012/07/06/nyheter/slanking/helse/kosthold/trening/22442280/?db-pluss-test=1

Han har tydeligvis uttalt seg om dette flere ganger, for det var mange aviser som hadde adressert dette. Hun selv ler det omtrent bort, og sier at han ikke har lest bloggen ordentlig. Bombe.

Skrevet

"Finn Skårderud, ekspert på spiseforstyrrelser, mener bloggen til FF fremstår som ureflektert og henviser til at svært mange av pasientene hans misbruker bloggen hennes, og hennes like. 

Dette er hva Caroline svarer til (en veldig god, kontruktiv og SPOT ON) kritikk;

"Jeg tenker mye på dette, og nå når vi har hatt møter med leserne rundt i Norge, møter jeg mange, flotte unge mennesker. Det er med glede jeg hver dag på bloggen inspirerer til en bedre og mer aktiv livsstil, og ikke minst et sunt kosthold. Jeg har fått mange mail fra unge og voksne som faktisk har brukt min blogg og oppskrifter for å komme seg ut av spiseforstyrrelser. Disse menneske har innsett at det faktisk er mulig å leve et aktivt og sunt liv uten å være fanatiskeller syk. Det er flott å kunne hjelpe til og inspirere til et bedre kosthold for mange, jeg vet at mange sliter med dette, sier Caroline Berg Eriksen til Dagbladet. 

Videre;

Fotballfrua er glad for at Finn Skårderud leser bloggen hennes, men sier at hun ikke ser noen grunn til å kommentere hans subjektive oppfatninger. 
- Det er alltid noen som er ute etter å mene mye om meg. Det får jeg bare tåle, men antall lykkelige lesere jeg har - både på blogg og bok - taler for seg selv. 

Opplever du at Skårderud gjengir et rett bilde av din blogg?
- Jeg har nok en følelse av at han har skummet den, da han sitter igjen med en merkelig oppfatning. Jeg vet at jeg gir inspirasjon til over hundre tusen lesere hver eneste dag.

(Hentet fra artikkelen i linken over)

Skrevet

http://www.dagbladet.no/2012/07/06/nyheter/slanking/helse/kosthold/trening/22442280/?db-pluss-test=1 Du kan finne mange andre artikler om akkurat det samme om du googler det.  

Har du kilder til dette Vedr finn skaarderud,ble litt nysgjerrig her ;)Anonymous poster hash: a825f...1d0

http://www.dagbladet.no/2012/07/06/nyheter/slanking/helse/kosthold/trening/22442280/?db-pluss-test=1 Han har tydeligvis uttalt seg om dette flere ganger, for det var mange aviser som hadde adressert dette. Hun selv ler det omtrent bort, og sier at han ikke har lest bloggen ordentlig. Bombe. Anonymous poster hash: accfc...328
takk, har ikke fått dette med meg! Skrev for noen år siden bacheloren min ang dette med Spiseforstyrrelser og hvordan media var mer på å bidra økt kroppspresse hos jenter. brukte finn s mye i oppgaven. Skulle jeg skrevet den om igjen i dag så hadde jeg absolutt referert til mange av bloggerne der ute!

Skrevet

Hvorfor mener dere at hun er spiseforstyrret? Jeg har ikke fått det inntrykket av å lese bloggen.

Anonymous poster hash: 9cdbf...800

Skrevet

Hvorfor mener dere at hun er spiseforstyrret? Jeg har ikke fått det inntrykket av å lese bloggen. Anonymous poster hash: 9cdbf...800

Neivel.

Lykke til videre i livet!

Anonymous poster hash: e61ba...a8b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...