Gå til innhold

Når legger 11-12 åringen seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og jenta mi på 11 år er uenig om når det er sengetid. Jeg sier at hun skal gå på badet å stelle seg 20.30 og at hun kan lese i sengen i ca 30 min.

Hun mener det er alt for tidlig og at "alle" andre legger seg mye senere.

Derfor lurer jeg på når ditt barn på 11-12 år legger seg?

Anonymous poster hash: fb844...dc8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min som fylte 12 i desember, legger seg kl 21. Får lese ca 30 min

Anonymous poster hash: 8dc80...e04

Skrevet

Vi begynner klokka 20. Han bruker veldig lang tid på badet. Kvart på 9 er han som regel i seng. Så kan han lese til senest 22. (Ingen data, Tv eller mobil på rommet.) 

Anonymous poster hash: bdf1a...2ba
Skrevet

Min gutt ble 12 i går. Han har hatt leggetid 21, når det er skoledager, det siste året. Han leser som regel ca en halvtime.

Han maser også og vil ha 21.30 (som visstnok en del i klassen har hatt leeeeenge..?..)

Jeg sier nei fordi han er helt "død" om morgenen... Ikke gretten, men ganske umulig å vekke... så han trenger jo den hvilen han får.

Vi har heller den avtalen at han får være oppe lenger hvis det er noe helt spesielt (f.eks at favorittlaget spiller kamp).

Har ingen planer om å endre på leggetidene dette skoleåret hvertfall..

Anonymous poster hash: a8286...201
Skrevet

Min 10åring mente også at "alle andre..."

Jeg spurte de andre foreldrene i facebookgruppa til klassen. Og pinadø så viste det seg at jeg ikke var så streng alikevell😉

De fleste skulle i seng 20.30-21.00😊

Skrevet

Er i seng til kl. 21.

Skrevet

11-åringen her får se 21 nyhetene, deretter er det i seng.

Vi er ofte ikke hjemme fra trening før 20:30. Vanskelig å være i seng noe særlig før 21:30 da synes jeg!

I klassen hans (6.trinn) har de fleste leggetid rundt 21:30-22:00

Anonymous poster hash: 23b1c...d43

Skrevet

Vi er nok en av de seneste med å legge våre unger i klassen til ungene. Her skal ungene slukke lyset og sove kl 22. Vil de lese i senga, går de i seng før noe som er sjeldent for tiden. Var mer tidligere.

Her våkner ungene av vekkerklokka klokka sju, er våkene og opplagte. Vi har prøvd frem og tilbake med leggetider, og dette var tiden som passet best. La de seg før sovnet de aldri og var trøtte om morran. Noe som igjen slo migrenen ut i full blomst. Etter denne leggetiden er migrenen noe vi sjeldent ser noe til. Hun ene hadde migreneanfall minst en gang i uka med oppkast tidligere da vi hadde mye tidligere legge tid, det har hun ikke hatt det siste året. Heller ikke sykehusinnleggelse, så glad jeg fulgte rådet til den ene legen om å prøve leggetiden senere. For en får veldig ofte høre at de må legges tidligere.

Vi har to andre barn i hus, de må legges tidligere for de trenger virkelig søvnen. 14åringen er helt død om morran om hun har sovnet senere enn ni. Det er noen herlige diskusjoner vi har her i huset ang det med legging, men vi har sagt at såfremt dere våkner av vekkerklokka selv, står opp og ordner dere uten å gjøre livet surt for andre her i huset skal vi ikke mase om legge tid. Og det har begynt å synke inn heldigvis, for det er vist ikke noe gøy å våkne opp når minstemor i huset har lagt seg senere enn henne hopper rundt av glede hver morgen. Synger "god morgen" fra knutsen og ludviksen når hun er skikkelig morragretten.

Anonymous poster hash: f380e...775

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...