Gå til innhold

Skole i morgen tidlig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet har tannlegetime kl. 10.00. Skolen starter 08.30. Det går an å dra fra skolen 09.30 slik at det blir en time skole først. Etter timen vil vi kunne være hjemme ca 12.00. Da er det 1,5 time igjen av skoledagen. Alternativt kan jeg gjøre unna ukens handling når vi likevell er i byen, men da mister barnet litt mer skole. Det er fristende for å slippe å kjøre tilbake etter å ha levert på skolen.

Hvordan ville dere gjort det?

Anonymous poster hash: 3a8e0...bcd

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Hvor lang vei har dere til tannlegen?

Skrevet

Jeg ville ha sendt barnet på skolen før og etter tannlegetimen.

Anonymous poster hash: c8a04...794

Skrevet

Hadde handlet samtidig. Regner med det ikke skjer noe veldig viktig på skolen første dag etter ferien.

Anonymous poster hash: f122b...320
Skrevet

Ca 6 km. Det er ikke så langt.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ca 6 km. Det er ikke så langt.

Lang tannlegetime da? Siden dere ikke er tilbake før 12 mener jeg.

Jentungen har og time i morgen kl 13.15. Henter henne kl 13 og tar hu med på jobb etterpå. (Ferdig 13.30) Har alltid henta et kvarter før timen uavhengig av hva de gjør på skolen. Hun går bare ut når jeg kommer

Skrevet

Hent på skolen 9.30 og lever igjen 10.45. Skjønner ikke hvorfor barnet ikke kan dra tilbake til skolen med en gang etterpå tannlegetimen. Dere er maks inne hos tannlegen i et kvarter. Kun 6 km kjøring, det tar da ikke mange minuttene.

Anonymous poster hash: c3dd6...723

Skrevet

Det kan vel hende barnet bruker mer enn et kvarter hos tannlegen, spesialist, regulering osv..

Anonymous poster hash: 7ce61...ab6

Skrevet

2 timer for å kjøre 6 km og ha en tannlegetime??

Anonymous poster hash: 80048...8cb

Skrevet

Hadde handlet samtidig. Regner med det ikke skjer noe veldig viktig på skolen første dag etter ferien. Anonymous poster hash: f122b...320

Hvorfor regner du med det?

Anonymous poster hash: 85052...eee

Skrevet

Hadde handlet samtidig. Regner med det ikke skjer noe veldig viktig på skolen første dag etter ferien. Anonymous poster hash: f122b...320

Hvorfor regner du med det?

Av erfaring.

Skrevet

2 timer for å kjøre 6 km og ha en tannlegetime?? Anonymous poster hash: 80048...8cb

Det er reguleringstannlegge med både trekning av tann og tilpassing av ny regulering. Det tar litt tid. I tillegg er det ikke parkering rett ved tannlegen så vi må legge inn litt tid både for å finne parkeringsplass og å gå fra bilen. Derfor tar dette litt tid.

Skrevet

Hvorfor regner du med det?Anonymous poster hash: 85052...eee

Av erfaring. Anonymous poster hash: f122b...320

Det er trist. Hos oss er det helt vanlig mandag og fullt opplegg i alle timene. Kanskje vi bruker en halvtime på at alle får si noe om hva de har gjort i jula. Ellers helt vanlig.

Skrevet

2 timer for å kjøre 6 km og ha en tannlegetime?? Anonymous poster hash: 80048...8cb

Det er reguleringstannlegge med både trekning av tann og tilpassing av ny regulering. Det tar litt tid. I tillegg er det ikke parkering rett ved tannlegen så vi må legge inn litt tid både for å finne parkeringsplass og å gå fra bilen. Derfor tar dette litt tid.

Hadde latt barnet ha den timen på skolen om morgenen, og antagelig kjørt henne hjem etterpå. Etter trekking av tann kan det komme smerter etter en stund når bedøvelsen slutter å virke og jeg syns ikke det er noen krise at hun går glipp av den halvannen timen. Om mulig hadde jeg dratt innom butikken, men da for å handle dagligvarer- ikke for å kikke i butikker.

Anonymous poster hash: eb4e1...357

Skrevet

Jeg hadde nok latt barnet gå på skolen før tannlegen, og tatt h*n med hjem etterpå.

Det er godt å få slappe av litt etter trekking og muligens litt anspenthet hos tannlegen.

Orker barnet kan det jo være med å handle eller så kan du handle kjapt mens barnet sitter i bilen og slapper av.

Skrevet

Hadde handlet samtidig. Regner med det ikke skjer noe veldig viktig på skolen første dag etter ferien.

Hvis det er min elev vil han/hun miste all gjennomgang av læringsmålene i basisfagene og hvordan de når dem.

Dårlig arbeidsmoral kaller jeg dette. Man tar seg ikke fri fra jobb 2 timer før og resten av dagen etter en tannlegetime. Ville du gjort det?

Skole før og etter, hilsen mamma og lærer.

Anonymous poster hash: 19ee9...978

Skrevet

Hvis det er min elev vil han/hun miste all gjennomgang av læringsmålene i basisfagene og hvordan de når dem.

Dårlig arbeidsmoral kaller jeg dette. Man tar seg ikke fri fra jobb 2 timer før og resten av dagen etter en tannlegetime. Ville du gjort det?

Det er da ikke snakk om 2 timer før og resten av dagen, men å handle før hun kjører barnet tilbake til skolen i stedet for å dra umiddelbart etter timen. Kanskje 15-30 min ekstra?

Skrevet

Har du ikke lest tråden? Eleven skal trekke en tann og er sikkert i knallform den halvannen timen h*n rekker, får sikkert med seg alt det du å prøver å formidle. Barnet får med seg ukeplanen, hva de andre har gjort i jula og kanskje noe bøker hjem thats it! Jeg synes at læreren til dette barnet burde finne fem min enten i morgen eller på tirsdag for å forklare kjapt hvis noe var uklart. Hilsen mor og saksbehandler

Anonymous poster hash: 7dbf5...a0b

Skrevet

Har du lest hva hi har skrevet? Ungen skal trekke en tann?? Er sikkert ikke så veldig behagelig å gå på skolen etter det. Stakkars dine barn, dårlig mamma kalles det.
Skrevet

Her kan 10 åringen fint være hjemme fra skolen 1 uke ( akkurat hatt vannkopper) uten å bli hengende etter i noe. Så en dag går nok helt fint. Skolen er lite effektiv og med utrolig mange lite flinke lærere som kom inn på lærerskolen pga lavt snitt. Vi velger ofte å ta ut barnet den siste uka før sommerferien. Hele den uka bruker de på å rydde.....

Anonymous poster hash: a6779...7a1

Skrevet

Det spørs jo hva slags arbeidsmoral du har tenkt å lære bort....

Skrevet

Trekker reguleringstannlegen tenner? Her må det gjøres hos skoletannlegen, på "ordre" fra reguleringstannlegen.

Hadde jo vært praktisk hvis samme tannlege kunne gjøre alt...

Anonymous poster hash: c8a04...794

Skrevet

Jeg har selv barn med regulering og det blir etterhvert mange tannlegetimer og kontroller. Hadde aldri latt ungen få fri hele dagen pga det altså, da hadde det blitt mye fravær.

Hadde hentet ungen før timen og levert tilbake på skolen så fort timen var ferdig. Pga trekking (noe vår reguleringstannlege ikke gjør, det må vi til skoletannlegen å gjøre) hadde jeg sett an litt etterpå. Noen blir litt uvel og pjusk av det.

Anonymous poster hash: 88a30...85f

Skrevet

Jeg har selv barn med regulering og det blir etterhvert mange tannlegetimer og kontroller. Hadde aldri latt ungen få fri hele dagen pga det altså, da hadde det blitt mye fravær.

Hadde hentet ungen før timen og levert tilbake på skolen så fort timen var ferdig. Pga trekking (noe vår reguleringstannlege ikke gjør, det må vi til skoletannlegen å gjøre) hadde jeg sett an litt etterpå. Noen blir litt uvel og pjusk av det.

Anonymous poster hash: 88a30...85f

Skole før og etter blir det. Spørsmålet var egentlig om det var "innafor" å handle (mat) samtidig som jo tar ca 20 minutter ekstra. Mulig jeg formulerte meg litt dårlig. Å droppe skolen helt har aldri vært aktuelt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...