Gå til innhold

Ned 15 kg, spiser ut jula i kveld. Grusomt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må ned 15 kg.

Jeg burde ned 20- kanskje 25 kg.

Jeg er 168 cm høy fra øverst til nederst.

Jeg veide 87 kg FØR jul, gruer til veiing i morra. Frykter 90 er passert.

Jeg må ta grep. Jeg kan ikke skylde på noe, jeg må begynne å trene, og kutte ut snop, bakevarer, ikke minst må jeg slutte å spise seint på kvelden/natta.

Jeg ligger ofte med nettbrettet når jeg legger meg. Og da går klokka, og jeg bkir så sulten, så jeg går opp å finner meg mat kl 01.

-som i går, da gikk jeg opp og varmet meg en stor dæsj lasagne....kl 01.15, vel vitende om at det er galskap.

Jeg er hjemmeværende, med fibromyalgi, og burde trene, men....huff, nei, kanskje i morra??

Jeg begynnrr ny slankekur stadig vekk. Men ramler av etter få dager.

Jeg sliter med ett voldsomt godte/sjokolade sug. Etter en middag hvor jeg er stappa mett kan jeg glatt hive innpå en halv melkerull....mens jeg rydder bordet.

-galskap.

Hvordan skal jeg komme ned i vekt.....15 - 20 kg???

Jeg er totalt u-trent.

Men jeg må prøve. Jeg er alt for stor.

I morra begynner jeg. Normal mat, i normale mengder, til normale tider, og fysisk aktivitet.

En ting er å tenke det, si det, skrive det, og intenst ville det.....men å gjøre det.....

Anonymous poster hash: c866f...ee5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du intenst vil det - så gjør du det. Jeg har gått ned 15 kg -fordi jeg intenst ville det! Livet er mye lettere nå på mange måter!!! Heia deg :)

Anonymous poster hash: b5968...fb9
Skrevet

Hvordan i alle verden skal du klare å forandre alt det på 1 dag? Begynn i det små, med eks å legge deg i fornuftig tid UTEN nettbrett. Spise måltider til noenlunde faste tidspunkt, bytte et måltid med frukt og bevege deg (gå, 30 day shred, danse på stuegulvet, hoppe hoppetau, gå på skitur eller lignende) i 30 min om dagen!

Små skritt går langt de også!!

Anonymous poster hash: 95b3d...86c

Skrevet

Ta først opp kampen mot sukkeravhengigheten - det er drittøft, men skikkelig deilig når suget er borte. Det tar noen ganske få dager der du må være kjempestreng mot deg sjøl. 

Ikke kjøp inn mer enn dere spiser - beregn ca forbruk pr uke og kjøp kun det. Og eventuelle rester går i søpla, ikke i mamma!

Gå tur daglig - alt er så mye bedre enn ingenting.

Dette er min plan - håper den kan bli din også. 

Lykke til - dette klarer vi!

Anonymous poster hash: 17a4f...120
Skrevet

Ja, legge seg, UTEN nettbrett blir en utfordring. Skal bare skjejje vg, dagbladet, face, bla bla bla. Jeg MÅ greie det.

30 days shred har jeg prøvd. Etter 9 dager var knærne så vonde at jeg knapt kunne gå. Fysipterapauten jeg går hos likte overhodet ikke det opplegget.

Men gå tur, sykle, gå ski....jeg må greie det.

Men hvordan i alle dager bli kvitt søtsuget??..?

Har prøvd crom, store doset, ingen effekt.

Det SMAKER jo så godt.... :(

Skrevet

Søtsuget blir borte hvis du avstår fra ALT søtt i 4-5 dager. Du klarer det!

Anonymous poster hash: 17a4f...120
Skrevet

Og eig heng meig gjern på...

Starte i mårrå eig å!!!

Anonymous poster hash: eabe4...bf1

Skrevet

For å bli kvitt søtsug er det lurt å ha et jevnt blodsukker. Spis ofte (hver 3-4 time), spis deg ikke stappa, men spis deg heller "ikke sulten". Pluss at man bytter ut sukker OG kunstig søtning (som også trigger sukkerbehov). Ta små valg som er litt sunnere i hverdagen, som grovere brød, ta mer grønnsaker og mindre poteter/ris/pasta til middag (ikke lavkarbo jeg mener, men vi får i oss alt for mye karbo i forhold til aktivitetsnivå). Gå av bussen en holdeplass før, ta trappa etc

Anonymous poster hash: c2a3d...d07
Skrevet

Start med å kutte sukker helt! Nå! Deretter skjærer du kraftig ned på karbohydrater. Unngå brød, pasta og ris så godt du kan.

Spis ingenting etter kl.18. Blir du sulten spis ei gulrot eller drikk et stort glass vann. Drikk gjerne te.. Masse og ofte. Gå små turer hver dag. Jo, det må du! Etterhvert kan du begynne å jogge 3-4 ganger i uka.

Forsøk deg med middag på kjøkkenet på liten tallerken, ikke spis mer enn denne porsjonen.

Jeg gikk ned 16 kg med denne "oppskrift" etter nyttår i fjor, og har holdt neg stabil siden. Det tar ca 3 uker før du venner deg til dette, men da begynner det å bli gøy!

Velg en dag i mnd hvor du koser deg med det du vil.

Lykke til!

Klem

Anonymous poster hash: 20fa8...4cd

Skrevet

Start med å kutte sukker helt! Nå! Deretter skjærer du kraftig ned på karbohydrater. Unngå brød, pasta og ris så godt du kan.

Spis ingenting etter kl.18. Blir du sulten spis ei gulrot eller drikk et stort glass vann. Drikk gjerne te.. Masse og ofte. Gå små turer hver dag. Jo, det må du! Etterhvert kan du begynne å jogge 3-4 ganger i uka.

Forsøk deg med middag på kjøkkenet på liten tallerken, ikke spis mer enn denne porsjonen.

Jeg gikk ned 16 kg med denne "oppskrift" etter nyttår i fjor, og har holdt neg stabil siden. Det tar ca 3 uker før du venner deg til dette, men da begynner det å bli gøy!

Velg en dag i mnd hvor du koser deg med det du vil.

Lykke til!

Klem

* forsyn deg med skulle det stå..

Skrevet

*dytt*

Hvordan har det gått med deg i dag?

Anonymous poster hash: 95b3d...86c
Skrevet

Tusen takk for gode innspill.

Tja, hvordan har det gått....ganske bra tror jeg. Men nå har jeg ikke veid maten, så jeg har ikke fått lagt inn mat i sånn dagbok som regner ut kcalorier. Jeg er (støtte) medlem i www.vektklubb.no

Frokost: 1 glutenfritt knekkebrød med leverpostei.

Mellommåltid: 1 rugsprø med kokt skinke.

Mellommåltid: 1 nutrilettbar, peanutt.

Lunvh: 1 grov fibra brødskive med kokr skinke og paprika.

Mellommåltid: 1 lavkarbo og glutenfri knekkebrød med leverpostei.

Middag:1,5 dl jegergryte ( nedfrosset toro-gryte-rest) og 2 dl salat.

Mellommåltid: frukt og grønt fat: Litt gulrot, kiwi, drue, eple.

Kveldsmat: 1 Laktosefri vanilje yoghurt, med 1 neve havrefras oppi.

1 liter pepsi max, og 1/2 liter vann.

Når jeg ser det no ser det da voldsomt mye ut.....??? Eller ikke så mye men ofte??

Og jaaaaa, jeg vet alt for mye pepsimax. Og alt for lite vann. Og ja jeg vet at middagen var fæl, men det var en frossen rest jeg hadde som egnet seg i dag som jeg var heilt alene.

20 minutt gåtur, rolig, relativt.

Kom gjerne med innspill. Ikke nødvendigvis positive, men konstruktive.

OBS, btw, kom på no ar jeg spiste enda en sånn der nutrilettbar......en bit her og en bit der.....

Totalen er vel for høy uansett :(

Skrevet

Tusen takk for gode innspill.

Tja, hvordan har det gått....ganske bra tror jeg. Men nå har jeg ikke veid maten, så jeg har ikke fått lagt inn mat i sånn dagbok som regner ut kcalorier. Jeg er (støtte) medlem i www.vektklubb.no

Frokost: 1 glutenfritt knekkebrød med leverpostei.

Mellommåltid: 1 rugsprø med kokt skinke.

Mellommåltid: 1 nutrilettbar, peanutt.

Lunvh: 1 grov fibra brødskive med kokr skinke og paprika.

Mellommåltid: 1 lavkarbo og glutenfri knekkebrød med leverpostei.

Middag:1,5 dl jegergryte ( nedfrosset toro-gryte-rest) og 2 dl salat.

Mellommåltid: frukt og grønt fat: Litt gulrot, kiwi, drue, eple.

Kveldsmat: 1 Laktosefri vanilje yoghurt, med 1 neve havrefras oppi.

1 liter pepsi max, og 1/2 liter vann.

Når jeg ser det no ser det da voldsomt mye ut.....??? Eller ikke så mye men ofte??

Og jaaaaa, jeg vet alt for mye pepsimax. Og alt for lite vann. Og ja jeg vet at middagen var fæl, men det var en frossen rest jeg hadde som egnet seg i dag som jeg var heilt alene.

20 minutt gåtur, rolig, relativt.

Kom gjerne med innspill. Ikke nødvendigvis positive, men konstruktive.

OBS, btw, kom på no ar jeg spiste enda en sånn der nutrilettbar......en bit her og en bit der.....

Totalen er vel for høy uansett :(

Du må ha bedre struktur på måltidene dine! Ikke gå og småspise hele dagen. Lag en fast plan for hvilke måltider du skal ha og hold deg strengt til den! Ellers kommer du til å skli mer og mer ut... Og så vips, gikk hele forsøket i dass...

Anonymous poster hash: be94b...63e

Skrevet

Flott at du er i gang!

Anonymous poster hash: 17537...c5f
Skrevet

Dropp barene. De er til krisetilfeller når du ikke rekker å lage mat, og de inneholder masse kcal. Vei maten, det er alfa omega for å lykkes. Selv bruker jeg fitnesspal, synes den er bedre enn vektklubb, ettersom det er app og den er både på nett, brett og tlf.

Fint at du har gått en tur. Å starte rolig er viktig så du ikke ender med vonder som du opplevde med 30 days..

Anonymous poster hash: 4a51f...5c2

Skrevet

Ja barenne må droppes.... men det har vert annsett som lovlig sjokolade....

Skrevet

Det er akkurat som å lese om meg. Bare at jeg har ME. Og har ikke startet..

Jeg er like høy som deg og ca samme vekt.

Har vært opp og ned mellom 90 (-100) og 75 kilo siden 2010. Jeg lærer aldri!

Skrevet

For et år siden var det meg. Gått bed 17 kg. Kanskje gått litt opp i julen, men har strammet inn igjen. Masse lykke til. Dette klarer du.

Anonymous poster hash: 5dcdd...050

Skrevet

Dropp barene ,kutt ned på mellommål og spis heller litt mer til hvert måltid så du blir passe mett. Det er også lurt å velge hvilken vei du vil gå. Og følge den. Er det lavkarbo feks er det jo ikke så viktig å veie maten som feks lavkalori.

Men kutt ned på brus,mer vann.

Vær obs på at toro mat og annen lignende mat inneholder MYE salt og sukker.

Jeg heier på deg og er med selv. Målet er ned 20 kg i år.

Skrevet

Du må bare ville det nok. Det er ikke verre enn det.

Anonymous poster hash: bc994...bc4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...