Anonym bruker Skrevet 4. januar 2015 #1 Skrevet 4. januar 2015 Har en ettåring som har blitt veldig rød på tissen(jente) Først trodde jeg hun bare var sår, da hun har vært litt rød. Vi har vært på tur med litt dårlige stellemuligheter, så hun har gått litt lenge med tissebleiene. Men det har spredd seg og er kommet mer røde prikker ut mot lårene. Og rødfargen er sterk synes jeg, ser ikke noe godt ut. Men ikke noen sår/skorper/blemmer. Vi har rett og slett opplevd minimalt med bleieutslett. Opplever dere at det blir slik? Eller er dette noe jeg bør gå til legen for? Anonymous poster hash: 93bef...427
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2015 #2 Skrevet 4. januar 2015 Har du nylig skiftet bleiemerke? min gutt fikk utslett av pampers. Anonymous poster hash: a6d64...7a6
Sint naken biltyv Skrevet 4. januar 2015 #3 Skrevet 4. januar 2015 Er vel ikke vanskelig å bytte tissebleier selv om man har dårlige stellemuligheter? Det høres bare ut som en dårlig unnskyldning for å være lat! Ja jeg syns du burde gå til lege. Hadde du likt å ha sår tiss og røde utslett uten at noen hadde giddi å hjelpe deg? Dette er utrolig sløvt, stakkars barnet ditt!!
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2015 #4 Skrevet 4. januar 2015 Kan også være sopp. Kontakt lege imorgen evt helsesøster. Prøv med inothyl hvis du har. Evt potetmel og luft mye! Anonymous poster hash: e79c5...a99
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2015 #5 Skrevet 4. januar 2015 Tenkte også at det kan være sopp. Anonymous poster hash: 957d3...810
Isola&Lille+julegave Skrevet 4. januar 2015 #6 Skrevet 4. januar 2015 Bruk inotyol en natt. Bør være mye bedre allerede neste dag.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2015 #7 Skrevet 4. januar 2015 Har en ettåring som har blitt veldig rød på tissen(jente) Først trodde jeg hun bare var sår, da hun har vært litt rød. Vi har vært på tur med litt dårlige stellemuligheter, så hun har gått litt lenge med tissebleiene. Men det har spredd seg og er kommet mer røde prikker ut mot lårene. Og rødfargen er sterk synes jeg, ser ikke noe godt ut. Men ikke noen sår/skorper/blemmer. Vi har rett og slett opplevd minimalt med bleieutslett. Opplever dere at det blir slik? Eller er dette noe jeg bør gå til legen for? Anonymous poster hash: 93bef...427 Tissebleier er da ikke noe problem å få skiftet uansett stellemuligheter. Man trenger ikke stellerom, bare en bleie og noe å vaske med Anonymous poster hash: 194b1...131
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2015 #8 Skrevet 4. januar 2015 Ville forsøkt med zink eller inotyol i første omgang. Anonymous poster hash: 957d3...810
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2015 #9 Skrevet 4. januar 2015 Takker for svar:) Hvis det kanskje er sopp, skal jeg smøre på canesten da? Eller skal man ikke bruke det hvis ikke man er helt sikker? Ang at jeg har vært lat har også vært det at vi har vært på lang kjøretur hvor hun har sovet en del, og jeg har vel tenkt at bleia bare får være på, så lenge det bare er tiss. Bruker tøybleier til vanlig, så er vant med å skifte ganske hyppig. Dumme meg tenkte at hun har jo engangsbleie på seg - de holder jo hele natta, så trenger ikke bytte helt enda...:/ Og har før opplevd at hun har blitt litt rød av engangsbleie, så tenkte det skulle bli godt og komme hjem til tøybleiene... Men plutselig blusset det sånn opp... Så føler meg passe dårlig ja. Ikke lat akkurat, bare litt naiv når det kommer til disse bleiene. Men nå har jeg lært det. HI Anonymous poster hash: 93bef...427
Mamma_til_2 Skrevet 4. januar 2015 #10 Skrevet 4. januar 2015 Hun burde få gå naken så mye som mulig for og lufte seg det høres ut som varmeutslett og sårhet siden hun har vært fuktig og varm lenge av gangen, husk bleiene slipper ikke inn luft! Smør med en god salve ikke sink!
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2015 #11 Skrevet 4. januar 2015 Er vel ikke vanskelig å bytte tissebleier selv om man har dårlige stellemuligheter? Det høres bare ut som en dårlig unnskyldning for å være lat! Ja jeg syns du burde gå til lege. Hadde du likt å ha sår tiss og røde utslett uten at noen hadde giddi å hjelpe deg? Dette er utrolig sløvt, stakkars barnet ditt!! Er du alltid slik? Anonymous poster hash: e906d...195
Mamma_til_2 Skrevet 4. januar 2015 #12 Skrevet 4. januar 2015 Er vel ikke vanskelig å bytte tissebleier selv om man har dårlige stellemuligheter? Det høres bare ut som en dårlig unnskyldning for å være lat! Ja jeg syns du burde gå til lege. Hadde du likt å ha sår tiss og røde utslett uten at noen hadde giddi å hjelpe deg? Dette er utrolig sløvt, stakkars barnet ditt!!Er du alltid slik? Anonymous poster hash: e906d...195 Men for og ta biltyver forsvar så slik det står i hi så virker det kun som mor var sløv, det med biltur og slikt kom ikke frem før lengre ned i tråden!
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2015 #13 Skrevet 4. januar 2015 Prøv inotyol, det skal bli mye bedre i løpet av natten dersom det er vanlig bleieutslett. Kan også høres ut som sopp, ikke smør på canesten, gå til lege i morgen og få sjekket det. Anonymous poster hash: fe0f1...5ff
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2015 #14 Skrevet 4. januar 2015 Vask lett og smør med Inotyol. Sinksalven anbefaler jeg deg å kaste, den er fullstendig ubrukelig. Anonymous poster hash: 10f86...946
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2015 #15 Skrevet 4. januar 2015 Får luftet seg litt i tøybleiene også nå, da det puster mer:) Men håper ikke det er skikkelig ille i morgen tidlig, må jo fortsatt ligge i bleie hele natta... Har fått mange forskjellige svar her. Er det altså slik at hvis ikke salven hjelper til i morgen, så kan det være noe annet og jeg BØR ta turen til lege? Eller tenker dere jeg bør gå til lege uansett? Herregud, føler meg helt blåst:p Har virkelig ikke erfaring med dette! Anonymous poster hash: 93bef...427
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2015 #16 Skrevet 4. januar 2015 HI forresten Anonymous poster hash: 93bef...427
Mamma_til_2 Skrevet 4. januar 2015 #17 Skrevet 4. januar 2015 Virker ikke salven så hør med lege det kan faktisk ha utviklet seg sopp ( og det skjer fort, legen kommer ikke til og se stygt på deg)
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2015 #18 Skrevet 4. januar 2015 Ser ingen grunn til å kontakte lege i morgen dersom utslettet er i bedring med salve og tøybleier. Er det likt eller verre, kan du kontakte lege. Slike utslett kan vanligvis behandles hjemme, uten legetilsyn. Her vet du jo hva som mest sannsynlig utløste det. Lykke til Anonymous poster hash: 957d3...810
Musemora Skrevet 4. januar 2015 #19 Skrevet 4. januar 2015 Får luftet seg litt i tøybleiene også nå, da det puster mer:) Men håper ikke det er skikkelig ille i morgen tidlig, må jo fortsatt ligge i bleie hele natta... Har fått mange forskjellige svar her. Er det altså slik at hvis ikke salven hjelper til i morgen, så kan det være noe annet og jeg BØR ta turen til lege? Eller tenker dere jeg bør gå til lege uansett? Herregud, føler meg helt blåst:p Har virkelig ikke erfaring med dette! Anonymous poster hash: 93bef...427 Se det an til i morgen du og gi gjerne en paracet hvis hun har vondt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå