Gå til innhold

Leggerutiner; alenemødre til flere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som er alene med barna, skilte eller helt alene. 

Hva er dine leggerutiner? og hvor gamle er dine? 

Jeg må prøve å finne en mal. 

Er ikke lenge siden jeg flytta fra eksen, har tre barn 3, 5 og 8. 

Noen tips til å få dem roa ned? De to største spesielt har vanskeligere for å sovne like tidlig som før...

Anonymous poster hash: ca9f3...966
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De to yngste på 5 og 7 legger seg samtidig, det har de alltid gjort. Går på badet med dem, steller dem og legger dem. Leser for begge to sammen, enten i stua før stell eller i min seng etter stell også følger jeg de til hver sin seng. De legger seg mellom 19.30 og 20

10-åringen legger seg noe senere. Han ser gjerne TV, spiller litt på ipad'en e.l. mens jeg legger de minste.

Siste halvtimen før soving er spillfri så da må ipad'en vekk. Han leser gjerne på sengen et kvarter før han sover. Han går på badet ca halv ni og legger seg nærmere ni.

Anonymous poster hash: 9aaaf...67e
Skrevet

Det høres jo helt fint ut, om de kommer vandrende -hva gjør du da? 

Skrevet

Steller og legger minste (1 år) mens eldste ser på barne tv og spiser kvelds. Hun får to sanger så legger jeg henne i sengen. Hun sovner selv. Pleier aldri å være noe tull. Hun legges 18.00-18.30.

Får en liten time med 4 åringen før jeg putter henne i seng. Jeg er ganske streng. 1 bok og 1 sang, så går jeg ut. Hun prøver ofte å drøye, men skjønner fort at det ikke går så bra. Legges ca 19.00.

Skrevet

Jeg er alene med tre barn ( 5, 8 og 11 år). Har alltid vært mye alene med dem, også før bruddet, pga mannens jobb.

Legging går greit, men har vært streng hele veien.

Nå legger minste seg 19.30. Jeg leser ca 15 min på senga og synger natta-sang. Så er det god natt og lyset av.

Mens jeg legger minste spiller de to eldste spill / yatzy eller er på I-pad i stua.

Så legger mellomste seg - ca samme rutine som minste; på badet, lese litt sammen, så leser h*n selv videre ei stund.

Eldste legger seg 21, jeg prater litt på sengekanten siden h*n helst vil lese selv nå, og heller vil prate litt om dagen eller andre ting. Veldig godt å ha denne stunda helt "søskenfri" :-)

Har hatt perioder med de to eldste der de har vært mørkeredde eller drømmer mye, og da har de sovet i dobbeltsenga sammen med meg til de har vært trygge igjen. Minste har ikke hatt denne perioden, men det kommer vel ;-)

Er ferdig med dagens leggeøkt ca 21.15.

Selvsagt sovner ingen på kommando, men det er sjelden de står opp igjen. Vi har åpne soveromsdører for dem som vil, men de får ikke lov til å "besøke" hverandre eller snakke sammen gjennom veggen. Likevel er det en trygghet i å vite at de andre er like i nærheten.

Anonymous poster hash: 5eaa8...f64
Skrevet

har tvillinger på snart 2, legger de bare i senga og leser en bok,så sovner de når jeg leser eller er ferdig, veldig stille og rolige og vert det siden de var født, kjempe snille

Anonymous poster hash: bdc71...d19
Skrevet

Det høres jo helt fint ut, om de kommer vandrende -hva gjør du da?

De kommer ikke vandrende, det får de ikke lov til.

De har aldri fått lov til å stå opp igjen etter at de har lagt seg. De roper om det er noe og jeg kommer til de. Men de vet at mas og ekstraservice ikke er aktuelt om kvelden så det er sjelden de roper.

Anonymous poster hash: 9aaaf...67e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...