Gå til innhold

Foreldre/besteforeldre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilket forhold har dere. Hvor ofte pleier dere møtest? Mine foreldre/mine barns besteforeldre har sjelden tid til de. Det hjelper heller ikke på at de gir andre barnebarn mye mer materielle ting enn det mine barn får... Tar dere opp vanskelige ting eller lar dere vær å si noe?

Anonymous poster hash: 99c8f...0c8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1 gang per uke vanligvis. Noen ganger oftere.

Anonymous poster hash: 71523...0b6
Skrevet

Jeg tok opp disse tingene med min siste gjenlevende foreldre på dødsleiet. Jeg angrer selvfølgelig på at jeg ikke gjorde det før, men det var godt for meg å slippe å bære det lenger.

Med mine svigerforeldre lar jeg mannen ta de diskusjonene og jeg lufter min frustrasjon til han (for det hender at jeg ser ting som ikke alle andre ser osv)

Hvis du ikke klarer å legge dette fra deg så må du ta det opp, men ta det opp på en saklig måte.

Anonymous poster hash: c7a81...cea

Skrevet

Jeg tok opp disse tingene med min siste gjenlevende foreldre på dødsleiet. Jeg angrer selvfølgelig på at jeg ikke gjorde det før, men det var godt for meg å slippe å bære det lenger.

Med mine svigerforeldre lar jeg mannen ta de diskusjonene og jeg lufter min frustrasjon til han (for det hender at jeg ser ting som ikke alle andre ser osv)

Hvis du ikke klarer å legge dette fra deg så må du ta det opp, men ta det opp på en saklig måte.

Og barna treffer svigerfamilien 1-2 ganger i uka og jeg kan velge om jeg vil være med eller ikke så da Jan jeg ha litt avstand hvis jeg føler jeg trenger det.

Skrevet

Min manns familie ser mannen og barnebarna to ganger i året (men da i en til fire uker i slengen), meg en gang i året. De bor langt unna.

Min familie bor like ved. Vi sees mange ganger i uka, men ofte bare i 10 minutter. En gang i uka er ungene der i ca to timer.

Anonymous poster hash: 9a9d6...6f6

Skrevet

Svigermor og svigerfar ser vi stort sett en gang i uken i den lyse årstiden, kanskje 2-3 ganger i måneden om vinteren (svigermor blir veldig preget av mørketiden og trekker seg litt unna folk, litt depressiv om vinteren)

Min pappa har jeg ingen kontakt med, han brøt alle bånd med sitt første kull med barn etter at mamma og pappa ble skilt og han giftet seg på nytt og fikk et nytt kull. Jeg ble ikke invitert i bryllupet da han giftet seg og har ikke hørt fra han siden.

Mamma har sosial angst og kommer aldri på besøk, ringer kanskje en gang annenhver måned. Hvor mye vi ser henne er da helt opp til meg. Det varierer litt hvor mye jeg drar til henne, men snakker med henne stort sett annenhver uke ihvertfall. Hun har ingen interesse for barnebarna, spør aldri etter dem, kjøper aldri ting til dem, aldri så mye som en 20-kroning til is å dele vekk. 

Anonymous poster hash: 78fed...76c
Skrevet

Foreldrene mine veldig god kontakt,ser de 2-4 ganger i uka. aldri sett farmor og farfar døde når pappan min var 9 og 11 år. bestemor døde for snart 12 år siden, mens bestefar har jeg god kontakt med,men han bor flere mil unna, men har besøk besteforeldene mine hver sommer fra jeg var 9mnd

Skrevet

Vi ser dem ukentlig som regel. Har også kontakt på telefon jevnlig.

Alle er oppegående og de er svært opptatt av å ikke gjøre forskjell.

Anonymous poster hash: 09aa8...26f
Skrevet

Mine foreldre bor langt unna så det blir bare noen få ganger i året vi reiser dit/de reiser hit. Men de er veldig engasjerte og interesserte i barnebarna sine og følger opp så godt de kan. Ungene har et godt forhold til dem. Jeg vet at om vi bodde tett på ville de med glede se barnebarna sine hver uke.

Mine svigerforeldre bor tett på men er aktive i mange ting og veldig sosiale av seg så det kan gå mange uker uten at de ser sine barnebarn. De er glad i dem men prioriterer dem ikke alltid så høyt. De trår til ved kriser og vil gjerne hjelpe.

Jeg tar opp vanskelige ting med mine/hans foreldre om det er noe som har stor betydning for ungene. En slik ting som at andre barnebarn får flere gaver eller slikt er sårt å se på for en mamma men om ikke barna selv oppfatter noe av det så ville jeg ikke lagd en sak ut av det. Jeg har satt foten ned overfor begge sett besteforeldre når de (sikkert ubevisst) har tatt over/forsøkt å ta over min rolle hjemme hos oss.

Skrevet

Mitt barn ser sin bestefar annen hver helg, mormoren treffer han ca en gang i året når vi er der på ferie (hun bor langt unna). Vi bruker også å skype eller snakke med bestefaren på telefon flere ganger i uken. Om jeg ikke ringer mormoren hans, så hører vi ikke noe i fra den kanten, da hun mener det er min oppgave å ringe henne

Anonymous poster hash: 26d69...2e4
Skrevet

Vi bor 2 timer fra mine foreldre, de er på besøk hos oss noen timer ca 2 ganger i året. Vi er oppe hos dem gjennomsnittlig 1 gang i mnd. Nå den siste mnd'en har vi vært der 3 ganger, men vet ikke når vi rekker å reise opp igjen pga travle helger med kamper, turneringer osv. Svigers bor 20 min fra oss, de ser vi stort sett bare i selskaper. De har bare tid til sine andre 7 barnebarn, og ikke til våre 3. Kommer ikke innom uten at vi inviterer dem og har ikke hatt ungene våre på overnatting på 2 år! Er litt skuffa og lei fordi våre unger ikke kan prioriteres litt. Men gidder ikke å lage bråk om det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...