Gå til innhold

Spm om journaler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis man henter ut journalen sin på legekontoret, får man hele sulamitten da? Med notater fra turnuskandidater man har vært hos på det legekontoret (de dagene legen ikke hadde ledig og det hastet) ? :) ænen som vet hvor mye det koster å hente ut journalen fra sykehus? F.eks Ahus

Anonymous poster hash: 0ded5...007

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ænen skulle være noen... :)

Skrevet

Ja, det er vanlig å få alt. Koster vel rundt hundrelappen.

Anonymous poster hash: fae18...00f
Skrevet

De kan faktisk velge å utelate noe.

Anonymous poster hash: 1e7fd...cfa

Skrevet

Må jeg be om "alt" og spesifisere at jeg vil ha med turnuskandidatene og, eller kommer de med automatisk?

Skrevet

De kan faktisk velge å utelate noe.

Anonymous poster hash: 1e7fd...cfa

Ja, det kan de. Dersom dette "noe" vurderes å være skadelig informasjon for pasienten. Det er like fullt vanlig å få alt. De færreste har slik informasjon i journalen sin.

Skrevet

Varierer nok litt fra sted til sted hvordan de praktiserer det, men får du hele journalen så skiller de ikke på turnuskandidater og "resten". Hvis du vil hente det ut fra sykehus må du nok spesifisere hvis du vil ha noe mer enn legejournalen. Er nok ikke alle steder som gir deg utskrift sånn helt uten videre heller, lovverket er vel at du har rett på _innsyn_ i egen journal, og at dette skal skje sammen med helsepersonell, uten at jeg har helt oversikt over hvor det står. Men mange steder praktiserer nok ren utskrift. 

Anonymous poster hash: 5edac...cb3
Skrevet

Varierer nok litt fra sted til sted hvordan de praktiserer det, men får du hele journalen så skiller de ikke på turnuskandidater og "resten". Hvis du vil hente det ut fra sykehus må du nok spesifisere hvis du vil ha noe mer enn legejournalen. Er nok ikke alle steder som gir deg utskrift sånn helt uten videre heller, lovverket er vel at du har rett på _innsyn_ i egen journal, og at dette skal skje sammen med helsepersonell, uten at jeg har helt oversikt over hvor det står. Men mange steder praktiserer nok ren utskrift. 

Edit, jeg tok feil. Man har rett på utskrift. 

http://www.kith.no/templates/kith_webpage____3502.aspx

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...