Gå til innhold

Hvor mye har dere gått opp i vekt?

Anbefalte innlegg

Gjest Trulte med to små
Skrevet

Jeg er i uke 20+4 og har gått opp 3 kg og er veldig fornøyd med det.

Forrige svangerskap la jeg på meg 14 kg.

Er noe overvektig fra før så så lenge babyen har det bra og vokser som hun skal, så er jeg glad for at jeg ikke legger på meg så mye som forrige gang.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

13+3 her. Opp 2,5 kg allerede;-p blir nok en tjukke bolle:-) alle dere andre har lagt på dere lite synes jeg.. ;-) Jeg stresser ikke med vekta! Det skal av igjen til sommern!

Skrevet

Jeg er 28 uker og har hittil gått opp litt over 7 kg

Skrevet

Det er veldig variabelt hvor mye hver enkelt gravid trenger å legge på seg. Selv har jeg ca 10-15 kg for mye, og prøver å begrense vektoppgangen. Ikke at jeg ikke spiser, men jeg prøver å spise sunt, som mye grønnsaker og lite sukkerholdige matvarer. Funker vel sånn delvis, har "bare" gått opp 4-5 kg nå i uke 21. I de to forrige graviditetene gikk jeg opp henholdsvis 30 og 20 kg. Fyttikatta, det var tungt på slutten!

Skrevet

Jeg er nå 19+5 og har gått opp 6 kg... Ligger innenfor normalen :Nikke:

Skrevet

19+2 i dag og gått opp ca 4 kg. Hadde litt å ta av fra før ;)

Skrevet

19+2 i dag og har nettopp kommet opp på vekta jeg starta på. Har ikke kasta opp, men vært mye kvalm. Bare litt kvalme igjen nå, men matlysten er ikke mye å skryte av. Det skal sies at jeg ikke har klart å spise f.eks sjokolade, potetgull osv siden jeg ble gravid, så det har nok gjort en del det også.

Jeg er ikke syltynn fra før, heller ikke kraftig, så prøver å sikte meg inn på kanskje i underkant av 15 kg i vektoppgang, som vel er ca gjennomsnittet, så vidt jeg har forstått.

Men jeg kommer uansett ikke til å stresse mye om jeg skulle legge på meg mer enn det heller. Det viktigste er at lille mageboer vokser, og om kroppen blir litt ekstra stor etter svangerskapet, er det viktigere at knøttet får det h*n trenger av næring, ekstra kiloer får en ta tak i etter graviditeten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...