Gå til innhold

Når går man inn i andre trimester ?


♥MammanTilEnPrinsesse♥

Anbefalte innlegg

Jeg er i dag 13+2 å det vil vel si svangerskaps uke 14 og hvor enn jeg ser så står det forskellig :( noen som har peiling på når en går inn i andre trimester ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

øverst på forumet for 2 tri står det:

 

2. trimester

2. trimester går fra uke 14 til uke 27.
Andre trimester kalles tradisjonelt den gode tiden. De fleste har ikke så mange plager, og det er "trygt" å si at man er gravid for den største faren for abort er over. I dette trimesteret kan du virkelig nyte at magen vokser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

øverst på forumet for 2 tri står det:

 

 

2. trimester

 

2. trimester går fra uke 14 til uke 27.

Andre trimester kalles tradisjonelt den gode tiden. De fleste har ikke så mange plager, og det er "trygt" å si at man er gravid for den største faren for abort er over. I dette trimesteret kan du virkelig nyte at magen vokser.

 

Vil det si at jeg er der nå fordi jeg er i svangerskaps uke 14 eller er det når jeg er 14+0 ?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i dag 13+2 å det vil vel si svangerskaps uke 14 og hvor enn jeg ser så står det forskellig :( noen som har peiling på når en går inn i andre trimester ?

Dette har jeg også lurt på så hiver meg med på tråden. Har også hørt mye forskjellig, og tror det variere hvordan man definerer det. Men jeg velger å definere meg selv som i 2. Trimester med mindre noen har store protester mot det :) det er slik det blir definert i en bok jeg har som heter Svangerskapet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...