Anonym bruker Skrevet 4. januar 2015 #1 Skrevet 4. januar 2015 Hei! Jeg har et stort ønske om å bli jordmor. Har hatt lyst til å bli dette siden jeg gikk i barnehagen (ja faktisk). Men jeg har noen spørsmål om utdanningen.. Har snakket med rådgiveren på skolen, men hun sa bare at hun ikke visste noe om denne utdanningen og det virket ikke som hun var interessert i å finne ut noe om den heller. 1) Hvordan snitt er det? Mitt snitt ligger på 4, så har jeg noen som helst sjanse for å komme inn? 2) Hvor i landet er det lavest snitt for å komme inn? Jeg er fra Sørlandet, men flytter mer enn gjerne andre steder om jeg skulle komme inn der 3) Dere som er jordmødre, var det et hardt studie? Ja, det er vel igrunn det jeg lurer på. Jeg går fortsatt bare i 10 klasse så det er endel år igjen Jeg har veldig lyst til å studere i Danmark siden det bare er 2/3 år der og man slipper å ta sykepleieren først. Men har hørt snittet der ligger på 5,5 og det har jeg ikke sjans til å klare. Men det kan jo være det blir sånn i Norge før jeg skal begynne på utdannelsen. Håper noen vil ta seg tid til å svare Anonymous poster hash: 0b44b...9c9
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2015 #2 Skrevet 4. januar 2015 Du kan bli jordmorspesialist i Danmark eller England, men i dette dustelandet må du likevel ta sykepleien for å få praktisere.... Iallefall VAR d slik. Kan hende d er nye regler nå..??.. Du er heldig som vet hva du vil bli når du er så ung! Stå på & lykke til! Anonymous poster hash: 09ad6...083
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2015 #3 Skrevet 4. januar 2015 Jeg husker ikke snittet, jeg gikk i Tromsø. Men jeg lå vel sånn midt på treet og det gikk greit å komme inn. Vil kanskje tro det er lettest å komme inn i Tromsø også, 10% er forbeholdt søkere fra nordnorge og samer, men likevel.. Jeg synes jordmorstudiet var hardere enn sykepleieren, men det sier jo ikke deg noe.. Kanskje var det fordi jeg hadde familie og barn da jeg studerte til jordmor men ikke under sykepleiern. Men er du motivert og ikke har fult av småbarn så går det nok bra:) Husker det ble for tøft for noen i mitt kull, men det var mest fordi dem måtte være så lenge borte fra barna sine under praksis. Anonymous poster hash: 634e6...edf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå