Gå til innhold

Orlando i sommer- tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal 3 uker til Orlando i sommer. Har booket og planlagt de første to ukene. Gjør unna Disney-parkene og området rundt Lake Buena Vista. Så leier vi bil og kjører til Miami, Key West og Cocoa Beach.

Er det noen av dere som har vært der som har tips til hva vi MÅ gjøre mer? Er det andre plasser vi bør se/ oppleve? Selv har jeg lyst å svømme med delfiner, men etter å ha lest her inne om Sea World, drar vi iallfall ikke der...! Andre GODE plasser å gjøre dette på?

Hører mange si at vi må shoppe klær og sko, for dette er så billig. Hva/ hvor bør vi shoppe? Hvor mye billigere?

Noen som kan si noe om HVOR varmt det er i juli? Vet jo at vi må forvente oss hete, men hvor varmt i forhold til feks Spania og Italia på sommeren? Hvordan er heten om nettene??

Anonymous poster hash: d698e...1e9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Har vært der mange ganger, men ikke på sommeren da er det mye regn. Ikke bruk penger på magic kingdom. Universalparkene, legoland og downtown Disney er fint. Vi syntes seaworld var veldig fint. Mye billig å handle på outlet, men dessverre er ikke dollarkursen på deres side nå. Så da er det ikke så billig. Men Florida er veldig fint. Ta en kjøretur i everglades, kjør av på en småvei og stopp å se på alligatorene som ligger langs veien. Kjøp gjerne en tur med båt i everglades og. Det syns ungene her var kjempestas.

Anonymous poster hash: 3e422...af4

Skrevet

På Discovery Cove kan du svømme med delfiner. Jeg synes dette er en flott park. Men den eies av Sea World, så hvis du absolutt ikke vil i en Sea World park, så må du jo unngå denne.

Mitt beste tips er å velge ut noen parker. Når du sier at dere skal "gjøre unna" Disney-parkene, så lurer jeg egentlig på om vet hvor mange parker dette er....... Jeg ville tatt en tur til Cape Canaveral og Kennedy Space center. Har du en billøp mann eller gutter i husstanden, kan et besøk på Daytona-banen være verdt både tid og penger :)

Min er farming er at det er mye annet enn Disney som er verdt å få med seg i orlando. Området har f.eks mange flotte nasjonalparker. Her er det populært å besøke og bade i kildene. Mange kilder har naturlige "lazy rivers" hvor man kan flyte av sted på store ringer, eller man kan padle kajak.

Skal du shoppe anbefales Premium outlet og florida Mall. Det finnes også mange enkeltstående outlet-butikker, f.eks Nike. Klær, sko osv er billig. Det samme er elektronikk. Du sparer endel på f.eks iPad.

Jeg ville kanskje ikke prioritert Key West med barn. Der er laaaaangt å kjøre, mange steder er tett okkupert av privathus og kan kommer ikke ned til strendene. Personlig synes jeg det er mangle steder i gulfen som er mye flottere - spesielt med barn.

Anonymous poster hash: 81032...7e5

Skrevet

Seaworld synes vi var best!

Anonymous poster hash: fedaf...cb9

Skrevet

Vi likte seaworld og skal for 4. Gang dit i påsken.

Anonymous poster hash: 4ef74...d49

Skrevet

Mødre som digger SeaWorld bør tenke seg godt om.......

Skrevet

En uke for å kjøre helt til Key West er knapt, i hvert fall når dere skal ha med dere Miami og kanskje også Everglades på turen. Til gjengjeld synes jeg to uker i Orlando er litt mye. Ville altså forskjøvet litt på det hvis det er mulig. 

Skrevet

En uke til Key West, Miami og Everglades er helt ok. Nå sier du ikke hvor gamle barna er, men turen ut til Key West fra Miami tar ca 4-5 timer uten stopp. På veien kan du svømme med delfiner, seler og ander sjødyr, og det i havet, ikke i bassenger (men det er selvsagt steike dyrt!!). Det finnes mye å ta seg til på turen ut dersom dere har små barn og vil dele opp kjøreturen, eller f.eks. bare ta en pause på en strand er også mulig. Med en gang du kommer over fra fastlandet ligger det en turistinformasjon i key Largo hvor du får gode tips til det som er verdt å se. Mulig du kan finne denne på nettet også (?). I Key West er ALT dyrt, sjekk menyen før dere går inn en sted for å spise! Jeg ville absolutt fått med meg dykking på korallrevet (1 time båttur fra KW og deretter hopp i havet). Everglades er flott, men det rekker med en dag, det er begrenset hvor lenge unger gidder å sitte i en liten båt og speide etter alligatorer. Dra et sted hvor du vet de får klappe/holde en, det er stor stas for barn. Det finnes flere slike steder rett vest for Miami, ca 20-30 min kjøretur. Orlando er kjip, Disneyparkene er sykt oppskrytt og jeg ville tenkt meg godt om når jeg velger ut disse. de flåe deg på inngangsprisen og du må regne med at i de fleste parker får du ikke ta med deg hverken vått eller tørt da de vil selge så mye som mulig. I flere parker sjekker de faktisk sekken din om du har med deg noe. Kennedy Space Center har også begrenset interesse for barn (selvsagt avhengig av alder og interesser), med mindre det er oppskytning på gang. Outlet malls er ok, men ikke spesielt billige. I Fort Lauderdale/West Palm Beach er det gode shoppingmuligheter, men heller ikke spesielt billig ettersom det er byer med relativt stor andel kjendiser. Hvis man ser bort fra de etiske problemene med Sea World, så er denne parken uansett oppskrytt og har velig lite aktiviteter. Jeg ble faktisk meget overrasket over hvor liten parken er. Det er to derg-og-dalbaner, en tømmerrenne og noen andre småbaner, men ellers er det kanskje mer for mindre barn. Wet n' Wild var ok (badeland). I alle parkene lønner det seg å kjøpe ekspresspass i tillegg til inngangsbiletten, ellers vil du om sommeren ikke rekke over mange av aktivitetene pga. lange køer.

God tur!

Anonymous poster hash: 09e16...1a9
Skrevet

Discovery Cove for å svømme med delfiner er veldig fint! Det er også en fin og mye roligere park enn andre. Men det er ganske dyrt! Jeg mener det lå på rundt 260 dollar per pers (det varierer litt fra dag til dag og sesong) uten delfinsvømming. Ca 100 dollar ekstra om man skal uti med delfinene. Med dagens kurs er dette mye penger for en familie på 4. Dette inkluderer riktignok frokost, lunsj og drikke, is og snacks gjennom dagen, men det er mye penger for en dag. Man må forhåndsbestille/betale billettene og plass i parken. De slipper ikke inn for mange på en dag her :) 

Anonymous poster hash: fd9a6...173
Skrevet

Vi har nettopp kommet hjem etter 6 mnd i USA.

Vi har vært både i Key West, Everglades, Miami, Fort Lauderdale, Orlando og vestsiden av Florida.

Du har fått mange fine tips, men jeg mener at dere absolutt må få med dere Magic Kingdom og Hollywood studios av Disneyparkene. Epcot er også bra, men kanskje litt skuffet over Animal Kingdom. Ikke kjøp billigere biletter i kioskene som tilbyr dette rundt om i Orlando, dette er brukte biletter som ikke gir tilgang. Ja, det er dyrt å gå inn i parkene, men jeg mener det er verdt det. Drikke kan man ta med inn, mat prøvde jeg ikke å ta med. De sjekket veskene våre hver gang og sa aldri noe om vannet og brusen vår.

I Key West er det fin Strand ved Fort zachary eller noe sånt. Fortet der er også spennende å kikke på. Gutta våre koste seg i Key West.

Vi handlet mye merkeklær på Ross, Marshall, Nordstrom rack og Saks5fifth ave. Dette er butikker som er mange steder i Florida. Søk på navigasjonen. Outletene er også billige, men ikke så billige som butikkene nevnt over. På outletene er det Tommy Hilfiger og Polo/ Ralph Lauren som har veldig gode tilbud.

Vesker er også billig i alle disse butikkene.

Everglades bør besøkes!

Send meg pm om du vi vite mer, jeg må på jobb nå!

Kos dere masse!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...